2010-08-30, 15:35
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Bara lite information: Stampen som äger SBS Radio är precis som Bonniers vilka äger TV4 judestyrt.

Största ägare är dock Kohlberg Kravis Roberts & Co., både genom direkt ägande och genom tyska ProSiebenSat.1 Media. Även det i judisk kontroll givetvis.
2010-08-30, 15:38
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Som vanligt är du ute och cyklar. Sluta posta skit. Självklart är den juridiska biten så
relevant den kan bli.

Mina teorier och åsikter bygger på fakta, sunt förnuft och på relavanta sakomständigheter.
Så långt ifrån en paradox man kan komma.

Jag har ju klart visat att det är SD och dess åsikter som är paradoxala. Det är ju självklart att
media inte vill stödja den typen av åsikter och dumheter som SD vill basunera ut.
Och vilket part i riksdagen är befriade från paradoxala åsikter?
Vissa har det mer än andra.
2010-08-30, 15:38
Medlem
Karmans avatar
Man måste lära sig att skilja på kritik mot invandringen som fenomen och kritik mot de invandrare som finns här idag. Om det inte ens går att kritisera invandringspolitiken i sig, alltså vilket regelverk vi ska ha för flyktingmottagande och arbetskraftsinvandring, då är det riktigt illa. Då kan vi med all rätt kalla Sverige för en odemokratisk bananrepublik.

Edit: Ni som vill öva er i danska, kan läsa dessa artiklar om Sveriges sk. demokrati i JyllandsPosten:

http://jp.dk/opinion/pittelkow/article2166865.ece

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2166910.ece
Senast redigerad av Karman 2010-08-30 kl. 15:44.
2010-08-30, 15:39
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Det ni själva som har missuppfattat allt.

När invandrare diskrimineras så är det helt okej tycker SD. Det är okej att misskreditera
invandrare och framställa dom som terrorbombare, burkaklädda bidragssnyltare och
våldtäktsmän.

DO skall avskaffas och det skall vara helt okej att vägra anställa en invandrare bara för
att man inte gillar invandrare samtidigt som man sen skall få gnälla om att dessa inte gör
rätt för sig i samhället.

Detta är tydligen INTE ett demokratiproblem!!!

Men när komersiella företag vägrar sända nazistliknande propaganda och kritiserar SD
så är det helt plötligt en misskreditering och ett demokratiproblem.

Ni är verkligen total efterblivna och dumhet skall ju så klart misskrediteras och inte spridas
vidare.

SD och ni kan ta och krypa tillbaka i dyn där ni hör hemma.
Anser inte du att man som egen företagare själv ska få bestämma vilka man anställer? Det viktigaste för att skapa ett vinstgivande företag är inte att vara så pk och multikultimysig som möjligt. Bosnisk folkdans hör inte hemma i kafferummet och så länge man sköter sitt arbete och hjälper till att skapa en arbetsmiljö andra trivs i gör det skit samma ifall man är särskilt bevandrad i den somaliska nomadkulturen eller inte.
Ifall någon arbetsgivare väljer att satsa på "lika barn leka bäst" och hålla sig till vad biologiprofessorer och psykologer säger, snarare än någon patetisk häxa som försöker finna sitt sanna jag och leker med rökelser och försöker stretcha sina ben om kvällarna gör det inte mig någonting alls; vad vi behöver i dagens läger är inte ännu mer flummerier utan konkreta människor som vet hur man gör för att lyckas och inte tvekar att göra detta, oavsett ifall det bryter mot andra svenskars dogmatiska världsuppfattning eller inte.

Vad för gott kan det medföra att anlita tre svenskar, en somalie, en alban, två serber, en irakier och en jugoslav? Hur mycket intriger, grupperingar, språksvårigheter, kulturella krockar och bråk tror du att det kommer bli jämfört med ifall alla vore individer av ungefär samma ursprung och värderingar?

Att man tystar ned ett parti av den här åsikten (eller av någon åsikt alls...) är enligt mig ett problem.
Jag tror att de flesta någorlunda klyftiga demokrater håller med mig här.

Att man granskar en uppenbar defekt i samhället är endast någonting positivt.
Även här tror jag att jag har de klyftiga med mig.

Du får gärna berätta vad det är som gör ditt sätt bättre än det jag beskrivit ovan och vad med SD:s reklam/politik som har nazistiska drag. För att de har åsikten att man borde stänga ned DO så att zigenarkärringar inte kan provocera butikspersonal tills de blir utkastade och 60.000:- rikare? Är det inte smått antidemokratiskt att tycka att vissa åsikter bör förbjudas, som du nu gör?

I övrigt kan jag hålla med dig om man som arbetsgivare bör ta ann en professionell roll under arbetsintervjuer och hålla rashat och diverse till fritiden.
2010-08-30, 15:41
Medlem
Vet inte om du var seriös men ändå...
Citat:
Det ni själva som har missuppfattat allt.

När invandrare diskrimineras så är det helt okej tycker SD. Det är okej att misskreditera
invandrare och framställa dom som terrorbombare, burkaklädda bidragssnyltare och
våldtäktsmän.
Tycker det är tråkigt ifall många invandrare känner sig misskrediterade. Dock är det meningslöst att argumentera emot fakta som att dessa i högre grad är terrorister, bidragssnyltare, "burkabeklädda", våldtäktsbenägna och vad man nu kan hitta på. De som är "goda" invandrare och inte skapar problem har tyvärr begränsat inflytande över gruppens problembarn, detta är dock inget argument för att släppa in fler invandrare.

Citat:
DO skall avskaffas och det skall vara helt okej att vägra anställa en invandrare bara för
att man inte gillar invandrare samtidigt som man sen skall få gnälla om att dessa inte gör
rätt för sig i samhället.

Detta är tydligen INTE ett demokratiproblem!!!
Arbetsgivare bör få anställa vem de vill, de vet förhoppningsvis själva vad som är bäst för företaget... Det finns säkert gott om arbetsgivare som tar emot invandrare på samma kriterier som svenskar. Vid ett arbetskraftsöverskott är det väl dessutom inte relevant om invandraren eller svensken får jobbet, någon kommer vara arbetslös i vilket fall. Överskottet kan däremot vara orsakad av en för hög invandring.

Citat:
Men när komersiella företag vägrar sända nazistliknande propaganda och kritiserar SD
så är det helt plötligt en misskreditering och ett demokratiproblem.

Ni är verkligen total efterblivna och dumhet skall ju så klart misskrediteras och inte spridas
vidare.

SD och ni kan ta och krypa tillbaka i dyn där ni hör hemma.
Håller med till viss del, är företaget privat finansierat så tar man givetvis med den reklam som passar för den målgrupp man vill nå och håller sig borta från sådant som kan uppröra stora kundgrupper. Är det skattefinansierat så bör man däremot låta alla partier få chansen att köpa in sig eller komma till tals i debatter.
2010-08-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Låter faktiskt väldigt bra att sända den censurerade radioreklamen. Bevisar återigen att SD vill tala om det man inte får tala om. "pip"-versionen kan mycket väl vara ännu bättre än den vanliga versionen, som lite satir på den svenska censuren från etablissemanget.

// INGASVORDOMAR

Tyärr har även pip-versionen blivit ICKE GODKÄND. Ja, det här landet blir ju bara värre och värre för varje dag som går. Man behöver inte vara SD:are för att tycka att det är fan något sjukt med dagens Sverige när man inte ens kan nämna ordet INVANDRINGSBROMS utan att det ska förbjudas.

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2115523/aven-sd-s-radioreklam-stoppas

Citat:
Sverigedemokraterna har nu skickat in en ny version med ett pip i stället för ordet invandringsbroms. Men den kommer ändå inte att bli godkänd, menar Staffan Rosell.
– Nej, det måste vara ett budskap som är tydligt och går fram. Man börjar misstänka att det här är en del av deras pr-strategi. De vet att annonsen inte kommer att bli godkänd, men vill ha uppmärksamhet.

Staffan "idioten" Rosell, som själv har stoppat SDs radioreklam båda två gångerna, tycker alltså att det här är precis det som SD vill. Hur dum i huvudet får man vara?
Senast redigerad av kissekattt 2010-08-30 kl. 15:46.
2010-08-30, 15:47
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
"Sverigedemokraterna har nu skickat in en ny version med ett pip i stället för ordet invandringsbroms. Men den kommer ändå inte att bli godkänd, menar Staffan Rosell.
Nej, det måste vara ett budskap som är tydligt och går fram. Man börjar misstänka att det här är en del av deras pr-strategi. De vet att annonsen inte kommer att bli godkänd, men vill ha uppmärksamhet"

Jag tycker att det är ganska tydligt faktiskt.
2010-08-30, 15:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Citat:
"Sverigedemokraterna har nu skickat in en ny version med ett pip i stället för ordet invandringsbroms. Men den kommer ändå inte att bli godkänd, menar Staffan Rosell.
Nej, det måste vara ett budskap som är tydligt och går fram. Man börjar misstänka att det här är en del av deras pr-strategi. De vet att annonsen inte kommer att bli godkänd, men vill ha uppmärksamhet"

Jag tycker att det är ganska tydligt faktiskt.

SD använder sig av den svenska PK-hysterin och visar att Sverige inte längre kan kalla sig demokrati. Man får inte ens diskutera invandringspolitik, då åker det röda kortet upp.
2010-08-30, 15:54
Medlem
osiriz88s avatar
Hur kan det komma sig att TV, radio och samtliga av de stora dagstidningarna styrs och domineras av vänstern och hysteriska PK-idioter? Varför finns det inte en enda tv-kanal eller tidning som vågar sända Sverigedemokraternas budskap eller ta upp problemen med invandringen?

Ibland känns det som att ett sammansvuret kompisgäng har tagit över hela den svenska medievärlden.
Senast redigerad av osiriz88 2010-08-30 kl. 15:56.
2010-08-30, 15:55
Medlem
scharpschutzes avatar
Jag förstår dock inte riktigt hur folk får det till att när SD-reklamerna blir censurerade skulle SD få mer stöd? Det är ju inte speciellt många fler än FB-högen som hittar till reklamfilmern. Pensionärerna, t.ex., kommer ju inte få se den. Hur skulle det öka röstresultatet som ni tror?
2010-08-30, 16:01
Medlem
Oldberrys avatar
Jag kan verkligen inte greppa det här, det är helt för overkligt.
2010-08-30, 16:02
Medlem
prutteindrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scharpschutze
Jag förstår dock inte riktigt hur folk får det till att när SD-reklamerna blir censurerade skulle SD få mer stöd? Det är ju inte speciellt många fler än FB-högen som hittar till reklamfilmern. Pensionärerna, t.ex., kommer ju inte få se den. Hur skulle det öka röstresultatet som ni tror?

Hmm, ca 300 000 visningar på några dagar? Lite mer än de 21 000 besökarna inne på fb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in