Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det ni själva som har missuppfattat allt.
När invandrare diskrimineras så är det helt okej tycker SD. Det är okej att misskreditera
invandrare och framställa dom som terrorbombare, burkaklädda bidragssnyltare och
våldtäktsmän.
DO skall avskaffas och det skall vara helt okej att vägra anställa en invandrare bara för
att man inte gillar invandrare samtidigt som man sen skall få gnälla om att dessa inte gör
rätt för sig i samhället.
Detta är tydligen INTE ett demokratiproblem!!!
Men när komersiella företag vägrar sända nazistliknande propaganda och kritiserar SD
så är det helt plötligt en misskreditering och ett demokratiproblem.
Ni är verkligen total efterblivna och dumhet skall ju så klart misskrediteras och inte spridas
vidare.
SD och ni kan ta och krypa tillbaka i dyn där ni hör hemma.

Anser inte du att man som egen företagare själv ska få bestämma vilka man anställer? Det viktigaste för att skapa ett vinstgivande företag är inte att vara så pk och multikultimysig som möjligt. Bosnisk folkdans hör inte hemma i kafferummet och så länge man sköter sitt arbete och hjälper till att skapa en arbetsmiljö andra trivs i gör det skit samma ifall man är särskilt bevandrad i den somaliska nomadkulturen eller inte.
Ifall någon arbetsgivare väljer att satsa på "lika barn leka bäst" och hålla sig till vad biologiprofessorer och psykologer säger, snarare än någon patetisk häxa som försöker finna sitt sanna jag och leker med rökelser och försöker stretcha sina ben om kvällarna gör det inte mig någonting alls; vad vi behöver i dagens läger är inte ännu mer flummerier utan konkreta människor som vet hur man gör för att lyckas och inte tvekar att göra detta, oavsett ifall det bryter mot andra svenskars dogmatiska världsuppfattning eller inte.
Vad för gott kan det medföra att anlita tre svenskar, en somalie, en alban, två serber, en irakier och en jugoslav? Hur mycket intriger, grupperingar, språksvårigheter, kulturella krockar och bråk tror du att det kommer bli jämfört med ifall alla vore individer av ungefär samma ursprung och värderingar?
Att man tystar ned ett parti av den här åsikten (eller av någon åsikt alls...) är enligt mig ett problem.
Jag tror att de flesta någorlunda klyftiga demokrater håller med mig här.
Att man granskar en uppenbar defekt i samhället är endast någonting positivt.
Även här tror jag att jag har de klyftiga med mig.
Du får gärna berätta vad det är som gör ditt sätt bättre än det jag beskrivit ovan och vad med SD:s reklam/politik som har nazistiska drag. För att de har åsikten att man borde stänga ned DO så att zigenarkärringar inte kan provocera butikspersonal tills de blir utkastade och 60.000:- rikare? Är det inte smått antidemokratiskt att tycka att vissa åsikter bör förbjudas, som du nu gör?
I övrigt kan jag hålla med dig om man som arbetsgivare bör ta ann en professionell roll under arbetsintervjuer och hålla rashat och diverse till fritiden.