2010-08-27, 14:10
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prutteindrink
Den stoppas iaf http://resume.se/nyheter/2010/08/27/...ppar-sd-filme/

Inte alls förvånande, och några till poäng på martyrskalan...
2010-08-27, 14:11
Medlem
Och SD kommer göra ett simpelt klipp med bra budskap att visa på tv4 istället. Och herregud vilken uppmärksamhet de får just nu.

Frågan är om detta var tanken från början?
2010-08-27, 14:12
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
Och SD kommer göra ett simpelt klipp med bra budskap att visa på tv4 istället. Och herregud vilken uppmärksamhet de får just nu.

Frågan är om detta var tanken från början?

Jag skulle tro det. De måste ha räknat med att PK-TV4 inte skulle visa den.
2010-08-27, 14:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miljonen991
Ja, dom jublar över de bortkastade pengarna och förlitar sig på en ostabil marknadsföring genom youtube och kritiska kvällspappen.
Nej så funkar det naturligtvis inte. Är du 12 år eller?
Filmen kommer få en enorm exponering samtidigt som man sparar in utgiften till TV4.
2010-08-27, 14:14
Medlem
Hets mot folkgrupp? Är det månne hets mot de danska skådespelarna bakom slöjan? Så fort invandringen framställs negativt så ropar mångkulturalisterna direkt på "hets mot folkgrupp". Tycker de politiskt korrekta att muslimer är mindre värda? För de skulle knappast reagera på om det var nunnor eller batikhäxor som föredrog pensionsbroms framför invandringsbroms.

Sverigedemokraterna har förhoppningsvis en backup ifall den inte godkänns av TV4, men frågan är om man överhuvudtaget får kritisera invandringen i en reklamfilm i TV4. All reklam om invandring måste nog utgå ifrån invandrarnas bästa.

SD:s kampanjslogans är vardagsmat i Danmark och Österrike men här är det pinsamt tabu att överhuvudtaget säga något med sina valaffischer.
2010-08-27, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Skulle inte tro att det finns någon sådan statistik. Personligen så har jag aldrig sett en burqatant däremot ett antal niqabdito. Därför gissar jag att det är vanligare med niqab än burqa. Fast den gissningen är inte statistiskt säkerställd

Jag själv har minst 15 sådana här "kvinnor" i mitt bostadsområde, och jag bor verkligen inte i någon storstad precis.
2010-08-27, 14:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den absolut bästa reklamen dom kunde få. Följden blir ett par miljoner extra träffar på utube.
Filmen kommer nu ses av absolut alla istället för att den gled obemärkt förbi några gånger i TV4 på billig reklamsändningstid.

Dom jublar i SDs högkvarter över TV4s beslut, var så säkra.

Men dom har ju ändå bränt 1,2 mkr på den och om nu en målgrupp är pensionärer, vilka av dem går in och kollar på Youtube? Ett av TV-reklamens syften måste väl vara att nå den lite mer passiva målgrupp som inte aktivt går in på nätet, utan påverkas av TV-reklam. Dem missar de ju helt nu. Tror inte heller att det blir miljoner träffar, men några tusen kanske.
2010-08-27, 14:16
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
De bär inte burqa, det är niqab de har på sig.

Ser det nu. Närbilden är dock på en Burqa.

Citat:
Ursprungligen postat av miljonen991
Vilket inte ens 1% av muslimerna har?

Finns det ens statistik över detta

Inte i Sverige vad jag vet. Jag sa ovan max 2000 för Sverige vilket måste ha varit en stark
överdrift. Man har gjort en uppskattning i Frankrike och där kommit fram till c:a 1900 stycken
av c:a 2,5 miljoner muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av prutteindrink
Den stoppas iaf http://resume.se/nyheter/2010/08/27/extra-tv4-stoppar-sd-filme/

Aaaahh. Fan också. Vore bättre alla såg det i TV istället för som nu på internet. Övertygad
om att den skulle vara negativ för SD.
2010-08-27, 14:16
Bannlyst
Snacka om vilka miljonskadestån det kommer att bli till SD.
2010-08-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej så funkar det naturligtvis inte. Är du 12 år eller?
Filmen kommer få en enorm exponering samtidigt som man sparar in utgiften till TV4.

"Filmen kommer få enorm exponering"
"enorm exponering"
"enorm"

Nej det kommer den inte. Exponering i viss grad, men välj orden försiktigt

Sen ser du inte många pensionärer surfa glatt på youtube heller, vilket sägs vara en av största målgrupperna här.
2010-08-27, 14:20
Bannlyst
Innebär detta att tv4 aldrig kan tänka sig att filma muslimer igen?
2010-08-27, 14:20
Medlem
Jaha, nu får de väl bränna ner den på DVD och ge ut på gator och torg då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in