Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Jag använder bara de argument som motståndarsidan använder. Alltid när det ska diskuteras invandring så är det "skyddsbehov" och "flyktingar" som diskuteras.
Får jag ställa dig en personlig fråga rejdar? Du har läst BRÅs rapport och vet mycket väl att tex afrikaner är kraftigt överrepresenterade i brott (17-26% begår brott mot svenskarnas 5%). Vad är det som driver dig att till varje pris försöka dölja detta problem, oavsett vad orsaken till problemet är? Är det för att du är rädd att fler människor ska bli rasister om de får se sanningen? Är det för att du tycker det är orättvis att alla invandrare får skulden trots att det är en minoritet av dem som begår brott? Vad ligger bakom din frenetiska kamp mot statistiken? Varför är det så farligt att presentera BRÅs siffror som visar att vissa nationaliteter är kraftigt överrepresenterade, oavsett vad det beror på? Du vänder alltid frågan och säger: - Men X% är inte brottslingar, eller så fokuserar du på någon liten ovidkommande detalj. Detta tror jag att du gör enbart i syfte att ta fokus från problemet. Jag anser att bilolyckor är ett problem, trots att en stor majoritet av bilisterna inte är inblandade. På samma sätt så anser jag att det är ett problem att 17-26% av afrikanerna begår brott, även om de flesta invandrare inte begår brott. Om man argumenterar för att problemet med invandrares överrepresentation inom brott beror på sociala problem eller liknande kan jag förstå, men du verkar helt vilja blunda för att problemet existerar över huvud taget. Du motiverar med att "majoriteten är hederliga" och "alla begår inte brott", därför finns inte problemet.
Har du lust att berätta vad det är som driver dig till denna kamp mot siffrorna?
Jag försöker inte dölja nån överrepresentation, när har jag gjort det? Det är lika förbannat sant att 90 % av alla med invandrarbakgrund inte begår brott, liksom 99,85 % inte våldtar.
Man måste ha det perspektivet i åtanke. För det är fel att påstå att invandrare är kriminella, att de våldtar, för den förkrossande majoriteten gör inte det.
Scenariot att man skyller allt på invandrare gör att majoriteten av alla brott inklusive våldtäkter fortsätter, men oerhört många skadade människor som följd.
Självfallet ska man motverka ALL kriminalitet. Man kan inte stirra sej blind på en litren grupp i hela scenariot. MENA-folket som exempel, som ofta allt ont skylls på, har jag presenterat är 7,7 % av alla brottsmisstänkta. Hur kan man skylla allt på dem? De andra 92,3% brottslingarna då?
Det fattar väl de flesta vettiga människor att man inte får någon besparing i kriminalvården av att eliminera en liten bråkdel av de potentiella kunderna.