2010-07-04, 04:17
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Vem har tjatat på hur dålig demokratin är?
Sverigedemokraterna gör det hela tiden på sdkuriren.se. Mycket gnäll och propaganda där.

Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Du måste lära dig att hålla isär vad du personligen tycker och vad som faktiskt är ett värdigt argument. SD uppfyller SvT:s kriterier på att få vara med i slutdebatten, trots detta så nekas de att deltaga. Vari ligger det rimliga i den bedömningen?
Om du är på gröna lund och uppfyller ålderskrav samt längdkrav för att få åka en attraktion men ändå blir nekad, vari ligger det rimliga? Är det ok att du blir nekad för att den som bestämmer inte tycker om dig som person?

Problemet med just SvT är att de är finansierade av svenska folket, och SKA representera svenska folket alldeles oavsett. Hade det varit en komersiell kanal så hade det väl varit mindre fel då de inte har ett public service uppdrag, SvT fungerar inte riktigt så.
SD uppfyller kriterierna för att få vara med i slutdebatten men får ändå inte vara med. Hur är detta rimligt?
Det är väl SVT:s val att avgöra om något uppfyller deras kriterier, inte du, inte jag. De har gett sina anledningar och jag tyckte att de faktiskt var rimliga.

Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde

SVT och mainstreammedia blir endast upprörda om det är ett litet oppositionsparti i Vitryssland eller Burma som diskrimineras. Här hemma är det tydligen okej.
Typiskt Sverigedemokraterna att använda ordet diskriminering så fort de tycker att det är DE som blir illa behandlade. Jävla skitparti som måste tycka synd om sig själva hela tiden.
2010-07-04, 04:25
Medlem
[quote=jc90]Sverigedemokraterna gör det hela tiden på sdkuriren.se. Mycket gnäll och propaganda där.

Det är väl SVT:s val att avgöra om något uppfyller deras kriterier, inte du, inte jag. De har gett sina anledningar och jag tyckte att de faktiskt var rimliga.

Fel Fel. DEt kallas Public Service och ska vara helt oberoende. SVT ska inte lägga in några egna värderingar i vilka som ska få vara med eller inte. SD ska få oavsett vad man tycker om dem få vara med i en slutdebatt om undersökningarna står sig som de gör nu. Om SD får runt 6% av rösterna kommer de förmodligen vara större än V, KD och C vilket gör dem till ett parti att ta på allvar. Junilistan fick vara med i debatter vid EU valet.FI som är ett litet skitparti har också fått vara med.
Det här handlar om att SVT lagt in egna värderingar i beslutet och inget annat.
De etablerade partierna borde väl se detta som ett ypperligt tillfälle att debattera "bort" SD, men de vågar inte eftersom de vet att det som SD säger om invandringen stämmer och är därför livrädda för detta parti.
Glöm inte att vi har yttrandefrihet också enligt grundlagen. Men den verkar bara gälla om man tycker som de etablerade partierna.
2010-07-04, 04:25
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Sverigedemokraterna gör det hela tiden på sdkuriren.se. Mycket gnäll och propaganda där.

Då kan det ju inte vara alltför svårt att visa ett exempel?
2010-07-04, 07:58
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:

På vilket sätt anser Du att det är rimliga?

Om ser till den senaste mätningen....

Citat:
SD fjärde största parti i ny mätning

Sverigedemokraterna är Sveriges fjärde största parti enligt Sentio Researchs opinionsmätning för juni månad. SD får 5,7 procent, vilket är en uppgång med 0,4 procentenheter från förra mätningen.

I mätningen får Alliansen 46,9 procent mot 45,8 för de rödgröna. Detta innebär att Sverigedemokraterna får en stabil vågmästarroll.

Sverigedemokraterna är i mätningen dessutom jämnstora med Vänsterpartiet samt större än Folkpartiet, Centerpartiet och Kristdemokraterna.

Sverigedemokraterna 5,7 % (+0,4)

Socialdemokraterna 30,8 % (+0,5)
Miljöpartiet 9,3 % (-0,8)
Vänsterpartiet 5,7 % (-0,7)

Moderaterna 31,8 % (+0,7)
Folkpartiet 5,6 % (oförändrat)
Centerpartiet 5,0 % (+0,3)
Kristdemokraterna 4,5 % (+0,1)

Mätningen är gjord under juni månad och grundas på intervjuer med 2 969 personer på internet och i telefon.
2010-07-04, 09:37
Bannlyst
Citat:

Om det är något SD tjatar om är det väl hur bra demokrati är och det därför behövs mera demokrati.
2010-07-04, 10:37
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Hur skall jag veta hur du tycker jag framstår?
jadu om jag trodde/tror att du är ett troll men det visar sig att du faktiskt är seriös så säger väl det en hel del.

Citat:
Jag kan inte förneka att jag tycker reaktionerna på mina inlägg är roliga ibland och ger mig till och med ett gott skratt ibland, jag är dock helt seriös i mina åsikter och menar det jag skriver.

okej. satt och funderade på ifall man skulle ignorera dig eller inte men det känns lite väl att göra det pga idioti.

Citat:
Du har fått svar på dina frågor och min syn på saken på föra sidan, sista inlägget om du missade det.
Det senaste jag läste från dig var när du höll på att ljuga om SDs opinionsmätningar och försökte bortförklara det med nåt skitsnack om 2006 som om det vore relevant.
Efter att nu har läst inlägget du syftar på så finns det väl inte så mycket att säga? Du spekulerar om vad du skulle göra om du var vd för svt.
2010-07-05, 21:06
Medlem
Amors avatar
Antar att ni såg Jimmie Åkesson i Debatt från Almedalen.

Han samtalade bland annat med Lennart Koskinen, SVT:s programchef osv.

Måste ge Janne Josefsson lite beröm, utan honom hade det varit ren hetsjakts-tv, där SD blev utmålade rasister i vanlig ordning.
2010-07-05, 21:24
Medlem
Messinhos avatar
Tyckte Jimmie Åkesson skötte sig bra, som alltid. Stabil kille helt enkelt.
2010-07-05, 21:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Antar att ni såg Jimmie Åkesson i Debatt från Almedalen.

Han samtalade bland annat med Lennart Koskinen, SVT:s programchef osv.

Måste ge Janne Josefsson lite beröm, utan honom hade det varit ren hetsjakts-tv, där SD blev utmålade rasister i vanlig ordning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Koskinen

Lennart Koskinen är inte SVTs programchef.

Janne Josefsson gjorde väl ett hyfsat jobb, men alltför ofta gör han sig rolig på andras bekostnad, vilket inte passar in på partidebatter.
2010-07-05, 21:46
Bannlyst
Det var tagiskt att se Alexander Bard sitta och fantisera om hur smart han är samt SSU:aren som ville stoppa SDU i skolorna.
2010-07-05, 21:48
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Det var tagiskt att se Alexander Bard sitta och fantisera om hur smart han är samt SSU:aren som ville stoppa SDU i skolorna.
Fast Bard är ju onekligen en frisk fläkt. Och bevisligen så är han väldigt smart.
2010-07-05, 21:48
Medlem
Messinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Koskinen

Lennart Koskinen är inte SVTs programchef.

Janne Josefsson gjorde väl ett hyfsat jobb, men alltför ofta gör han sig rolig på andras bekostnad, vilket inte passar in på partidebatter.

Han påstod heller inte det. Läs om, läs rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in