2010-03-23, 22:53
Medlem
jcm900mods avatar
Bara att bärja med samma taktik som dom antar jag?
2010-03-23, 22:56
Medlem
Awesomes avatar
Existerar ens vänstern på nätet? Småfjortisar hela bunten.
2010-03-23, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Varför ska vi inte gå in?

Då stöder du deras kampanj att "knuffa ner Sverigedemokraterna.se från googles förstaplats" med ett klick.
2010-03-23, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hxq
Då stöder du deras kampanj att "knuffa ner Sverigedemokraterna.se från googles förstaplats" med ett klick.

antar att många blir nyfikna på vad det är för hemsida, så det skulle vara bra med en print screen så att nyfikna pojkar blir tillfredställa utan att behöva stödja hemsidan.
2010-03-23, 23:09
Medlem
Vetemjölners avatar
Innan de gjorde om sidan länkade de till en blogg som förklarade varför de inte skulle lyckas med projektet. Nu är länken borta tyvärr, annars hade jag lagt upp den här, det var en webutvecklare eller nåt som förklarade hur google fungerade, och efter det jag läste där verkar .de's projekt ganska dödfött. .se bör ha en "vital" status, vilket borde göra att deras sida kommer att hamna först, oavsett om .de skulle få fler besökare. Google har även regler för att efterlikna kända sidor, med syfte att håva in besökare. Titta på tangentbordet, d och s ligger precis brevid varandra, vilket av Google kan tolkas som ett solklart försök att håva in "falska" besökare. Jämför med en av de mest besökta sidorna i UK, nämligen pormhub.com.

Jag orkar inte sniffa reda på bloggen nu när länken är borta, men av det jag läste verkar det ganska omöjligt för .de att utmana .se på första platsen.
2010-03-23, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetemjölner
Innan de gjorde om sidan länkade de till en blogg som förklarade varför de inte skulle lyckas med projektet. Nu är länken borta tyvärr, annars hade jag lagt upp den här, det var en webutvecklare eller nåt som förklarade hur google fungerade, och efter det jag läste där verkar .de's projekt ganska dödfött. .se bör ha en "vital" status, vilket borde göra att deras sida kommer att hamna först, oavsett om .de skulle få fler besökare. Google har även regler för att efterlikna kända sidor, med syfte att håva in besökare. Titta på tangentbordet, d och s ligger precis brevid varandra, vilket av Google kan tolkas som ett solklart försök att håva in "falska" besökare. Jämför med en av de mest besökta sidorna i UK, nämligen pormhub.com.

Jag orkar inte sniffa reda på bloggen nu när länken är borta, men av det jag läste verkar det ganska omöjligt för .de att utmana .se på första platsen.
Bra det!

Citat:
Ursprungligen postat av Limapuff
antar att många blir nyfikna på vad det är för hemsida, så det skulle vara bra med en print screen så att nyfikna pojkar blir tillfredställa utan att behöva stödja hemsidan.
screen upplagd!

Huvudsyfte med tråden är dock att diskutera deras sett att agera mot SD (då den är postad i politik och inte i data-avdelningen).
2010-03-23, 23:16
Medlem
Torrentss avatar
Citat:

Skönt att höra.
2010-03-23, 23:16
Medlem
Vetemjölners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limapuff

De har ändrat layouten från nazi-stajlen till en mer neutral stil.

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sverigedemokraternade-tar-fajten-mot-sd-1.1066492

Annars är det inget nytt under solen. Jag är ganska säker på att de själva har läst bloggen jag nämnde, där han också påpekade att det ger ordentlig brist på trovärdighet när man påstår sig ha mer fakta om partiet än partiet själva har. Att deras layout var gjord i nazi-stil innan de bytte verkar tyda på att de har tagit till sig av kritiken, och förstått att det bara skadar deras egen trovärdighet när de försöker påstå saker om partiet, som partiet med facit i hand kan dementera.

Så här såg det ut innan stilbytet.

http://www.svd.se/nyheter/politik/kampanj-pa-natet-for-att-utmana-sd_4457005.svd

Och här har vi ju bloggen också. Jag googlade på .de, och bloggen kom upp strax under deras sida. Att bloggen ligger så nära deras placering när man googlar efter dom är lite misslyckat.

http://simonnystrom.se/sverigedemokraterna-des-seo-strategi-domd-att-misslyckas/
Senast redigerad av Vetemjölner 2010-03-23 kl. 23:25.
2010-03-23, 23:18
Bannlyst
Citat:
De har ändrat layouten från nazi-stajlen till en mer neutral stil.

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sverigedemokraternade-tar-fajten-mot-sd-1.1066492

Annars är det inget nytt under solen. Jag är ganska säker på att de själva har läst bloggen jag nämnde, där han också påpekade att det ger ordentlig brist på trovärdighet när man påstår sig ha mer fakta om partiet än partiet själva har. Att deras layout var gjord i nazi-stil innan de bytte verkar tyda på att de har tagit till sig av kritiken, och förstått att det bara skadar deras egen trovärdighet när de försöker påstå saker om partiet, som partiet med facit i hand kan dementera.

Och skaparen av sidan kallar sig Göran Göbbels.
2010-03-23, 23:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag skulle vilja höra lite bra argument mot SD, så jag begav mig till sajten. Men där står inget av intresse. Synd.
2010-03-23, 23:24
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxq
Saxat från Sverigedemokraterna.de (gå INTE in, då stöder du deras smutskastningskampanj, här är en print på fanskapet; http://img404.imageshack.us/img404/8775/asdasdp.png).

Vad kan jag säga... på internet kan vänstern inte ta till fysiskt våld utan då ska man försöka tränga bort dem från internet istället. Första två punkterna, visst. Men sen? Borde sidan inte handla om VARFÖR de inte vill att man skall rösta på dem istället för hur man ska censurera dem som svensk media redan gör?
Finns det ingen "google bomber" eller liknande att göra motattack med? Annars, börja länka till riktiga SD

Diskutera!

Men gör så att du skiter i Vad för sida som google rankar högst sd.de eller sd.se
De som tänker sig att gå till sd's hemsida och kommer fel och bara därför inte röstar på SD i valet måste ju vara så försvinnande lite i antal att det inte spelar någon roll. Istället bör ni gå till sd.de och stå emot och säga er mening.

Sidan sd.de var ju lite löjlig och omänskligt dålig och ointressant. En kommentar från en användare lyder: "Ner med SD från googletoppen!"
Ni är väl inte rädda för det?
Sämre var ju nästan i så fall att du startade den här tråden där du gör reklam för .de sajten, om du nu inte är emot SD då.
2010-03-23, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men gör så att du skiter i Vad för sida som google rankar högst sd.de eller sd.se
De som tänker sig att gå till sd's hemsida och kommer fel och bara därför inte röstar på SD i valet måste ju vara så försvinnande lite i antal att det inte spelar någon roll. Istället bör ni gå till sd.de och stå emot och säga er mening.

Sidan sd.de var ju lite löjlig och omänskligt dålig och ointressant. En kommentar från en användare lyder: "Ner med SD från googletoppen!"
Ni är väl inte rädda för det?
Sämre var ju nästan i så fall att du startade den här tråden där du gör reklam för .de sajten, om du nu inte är emot SD då.

Jo visst är jag medveten att jag gör reklam för dem, men nu har det ju visat sig att .de inte kan ta sig över .se, och huvudsyftet med tråden är att diskutera all censur mot SD. Inte ens på nätet får de vara fria.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in