2009-12-29, 12:05
Medlem
Ree81s avatar
^ Det låter så roligt när de skriver att "Vi måste ta reda på vad de är förbannade på", som om det inte är helt uppenbart. Personligen håller jag inte med om att "de tar våra jobb" eller "vräkiga lägenheter"-tjafset. Det sistnämnda är bara nån artikel som fick för mycket publicitet, alltså anekdotiskt bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av mudder
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/anti-parti-kan-stoppa-sd_4001693.svd
Om vi har en riktigt ärlig demokrati i detta landet så ska riksdagspartierna sammarbeta om så svenska folket röstar in hinhåle och hans jävla moster. Allt annat är odemokratiskt.
Instämmer till fullo. Var inne på spår att det var på snudd på landsförräderi att göra något sånt, även om jag sen fick reda på att det är tekniskt sett tillåtet för dom att göra så. *smh*
2009-12-29, 12:07
Bannlyst
Citat:
Jag har sett betydligt fler siffror komma ifrån SD än vad jag sett komma från något annat parti. Från Sossarnas håll är det mest åsikter: "Jag tycker du har en tråkig inställning" och "du fiskar i grumliga vatten".

Precis - eller som Måna sade när hon blev förnedrad av Åkesson;

Citat:
Om ni hade fått som ni velat hade Zlatan aldrig spelat fotboll och Sverige skulle vara tråkigt och grått.

Där kan man snacka om seriösa fakta i debatten!
2009-12-29, 12:24
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.McMahon
Ännu en socialdemokrat som inte tror på demokratin....

http://sydsvenskan.se/malmo/article616806/Han-ska-lara-S-politiker-hantera-SD.html
Samtidigt är det en demokratisk rättighet att avstå en debatt.

Personligen anser jag att han har fel. Att låta sina meningsmotståndare stå oemotsagda kan aldrig vara till en fördel, för någon.
2009-12-29, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Samtidigt är det en demokratisk rättighet att avstå en debatt.

Personligen anser jag att han har fel. Att låta sina meningsmotståndare stå oemotsagda kan aldrig vara till en fördel, för någon.

Nej detär det inte, då har man inte förstått demokratins syfte alls. Den menar att politiska åsikter skall mötas offentligt på lika villkor så att väljarna kan jämföra dem - vilket ju blir omöjligt om någon vägrar demokratiska debatter inför dessa väljare. Har man inte förstått det så har man ingen aning om vad demokratin handlar om.

Men visst, i en demokrati är det ju också en rättighet att vara mot demokratin som just denna socialdemokrat uppenbart är.
2009-12-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Det sistnämnda är bara nån artikel som fick för mycket publicitet, alltså anekdotiskt bevis.

Ska vi googla?

google flyktingar villa

Där hittas en länk...
http://sydsvenskan.se/lund/article59524/Farre-flyktingar-till-Lund.html

Citat:
Färre flyktingar kommer till Lund men Lundafastigheter fortsätter att köpa in villor som ska hyras ut till barnrika flyktingfamiljer.

google flyktingvilla

http://hd.se/angelholm/2008/07/10/soekes-vaardnadshavare/

Citat:
kommunens flyktingvilla

Och det är bara de fallen som nämns i Finmedia. Hur många fler kommunen köper villor till stackars flyktingar? Mörkertalet, som sådana värdelösa kommunister som du själv brukar tala om, måste vara enormt om jag, utan större problem kan hitta minst tre länkar om flyktingar som FÅR villor och lägenheter.

In på ignorelistan med dig.
2009-12-29, 12:39
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Nej detär det inte, då har man inte förstått demokratins syfte alls. Den menar att politiska åsikter skall mötas offentligt på lika villkor så att väljarna kan jämföra dem - vilket ju blir omöjligt om någon vägrar demokratiska debatter inför dessa väljare. Har man inte förstått det så har man ingen aning om vad demokratin handlar om.

Men visst, i en demokrati är det ju också en rättighet att vara mot demokratin som just denna socialdemokrat uppenbart är.
Det är din tolkning. Alla är odemokratiska tills dom debatterar med SD. Man är inte emot demokratin för att man inte vill debattera. Vore man tvingad till det så vore det odemokratiskt.

Att inte vilja debattera är snarare dumt.
2009-12-29, 12:41
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudder
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/anti-parti-kan-stoppa-sd_4001693.svd

Citat:
Sverigedemokraterna kan få en vågmästarroll i riksdagen efter nästa val. Men genom att övriga partier gemensamt bildar ett ”anti-parti” som ALLTID röstar tvärtemot SD kan partiets inflytande kvittas bort, skriver Martin Peterson, docent i filosofi.

P A N I K.

När spänningen stiger visar det sig vilka som har demokratiska grundvärderingar och vilka som bara är posörer. Detta är faktiskt ett fullkomligt sanslöst förslag som passar mycket bättre i Grönköpings Veckoblad än i SvD.
Senast redigerad av Starvid 2009-12-29 kl. 12:55.
2009-12-29, 12:43
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Hur Socialdemokraterna bör förhålla sig till Sverigedemokraterna är en brännande fråga inför valet 2010. Andreas Schönström har föreläst om saken i sju år runt om i södra Sverige, både för partiet och för fack-föreningar.

[...]

Han nämner några exempel: ”Invandrarna kommer hit och tar våra jobb”, ”asylsökande får bidrag till vräkiga lägenheter”.
Fascinerande att man syssla med frågan i sju(!) år utan att fatta att det inte är dessa saker Sd-väljarna retar sig på.

Ps.

Citat:
Vi måste ta reda på vad de röstar mot. Min erfarenhet är att det oftast ligger något annat bakom flykting- och invandrings-kritik. Otrygghet eller oro för jobben, till exempel.
Suck...
Senast redigerad av Starvid 2009-12-29 kl. 12:56.
2009-12-29, 12:43
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
som sådana värdelösa kommunister som du själv brukar tala om
Come again? Var just påväg att förklara att jag är relativt ny inom politik, och bara nyligen börjat läsa nyheter gällande invandring o.dyl. Har därför bara kommit över nån enstaka artikel om ämnet, och avfärdade det som anekdotiska bevis.
Citat:
In på ignorelistan med dig.
Men om det är så du känner så visst. Stör inte mig på något sätt att jag slipper prata med "jump to conclusions"-personer som du själv.
2009-12-29, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det är din tolkning. Alla är odemokratiska tills dom debatterar med SD. Man är inte emot demokratin för att man inte vill debattera. Vore man tvingad till det så vore det odemokratiskt.

Att inte vilja debattera är snarare dumt.

Nej det är inte "min" tolkning, det är demokratins syfte sedan begreppet uppstod.

Givetvis skall dock ingen tvingas till debatt, vill man vara emot demokratin har man rätt att vara det - hur dumt det än är.

Sedan tror jag väl iofs att SAP inte skulle ha några problem att debattera mot SD om de inte förlorat alla debatter, det är nog där skon klämmer.
2009-12-29, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Fascinerande att man syssla med frågan i sju(!) år utan att fatta att det inte är dessa saker Sd-väljarna retar sig på.

Säg inte det, de flesta journalister och politiker har ju gått genom hela sitt liv utan att förstå det.
2009-12-29, 12:49
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Säg inte det, de flesta journalister och politiker har ju gått genom hela sitt liv utan att förstå det.
Jag menar, har han någonsin frågat sig vems jobb till exempel somalier tar? När arbetslösheten i den gruppen är 80+ %?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in