Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jag förstår faktiskt inte det här, det gnatas och tjatas om att "ta debatten" men ändå är det väldigt få personer som är villiga att göra det? Jaha?
Politikerna anser att uttalandet "Den svenska integrationspolitiken har fungerat dåligt och SD är rasister som vi inte ska prata med" är samma sak som att ta debatten...
Det värsta är att det inte slår tillbaka på dom så som man skulle kunna tro eftersom att gemene man köper det ickeargumentet rakt av utan ifrågasättande.
Att folk tror på sina politiker och det tidningarna skriver är den enskilt största motståndare till SD. Hade folk haft ett kritiskt tänkande hade många ballonger spruckit på en gång.
Ta bara dom "faktarutor" om SD som var med i dagens Stockholm City.
Där presenterades olika saker som SD påstår och sedan då den politiskt korrekta "sanningen".
Det såg ut ungefär såhär:
SD påstår att hatbrotten ökat i takt med muslimsk invandring.
Fakta: Ja, muslimer har blivit utsatta för hatbrott i större utsträckning.
Hur ska man ens kunna bemöta något så verklighetsfrånvänt och felaktigt? Ja, först måste man ju veta att svenskar inte kan bli utsatta för hatbrott. Men man måste dessutom försöka få in i huvudet på dessa människor att det ökade antalet hatbrott mot judar i exempelvis Malmö är direkt kopplat till den ökade muslimska närvaron. Hur kan man få det att nå fram till någon som litar på media och politiker som om dom vore gudar nersända från himlen?