Citat:
Ursprungligen postat av
Snaskalaset
Tycker din låter lite för pundig för min smak, köttfärssås är en elegant maträtt.
Jag brukar göra min köttfärssås på ett annat sätt, och jag kan lova att den blir mycket aptitlig.
Häll lite smör i en stekpanna och fräs på köttfärsen, häll sedan på 4dl vatten och ungefär en burk krossade tomater samt lite lök. Toppa sedan med körsbärstomater. Detta ska sedan serveras med nykokt pasta och ketchup.
Hade hellre ätit upp en burk kattmat som varit nere i min hunds mage och vänt än att äta din mat. Inte ens salt och peppar???
"Nykokt pasta och ketchup"

tror inte många brukar äta gammel-pasta till nylagad köttfärs. Men det märks på hur du formulerar dig att du är en luffare som till vardags äter från ravioliburken som du somnat ifrån på soffan. Och att du betraktar köttfärssås som "elegant" talar för sig också.
Som italienare så låter TS köttfärssås utmärkt