Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-16, 01:00
  #10393
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider73
Har inget Byggmax i stan men tar gärna tips på namn och penna som kan finnas på typ Biltema, Claes Ohlsson, Kjell o co mm👍

Nätet kan också fungera förstås 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
https://penstore.se/uni/paint-marker-px-21-fine
Klockrent, precis den jag tänkte på. Svinbra färg enligt mig. Hållit sig vit även om man mIsshandlat udden med sten, mossa & mög.
Citera
2022-07-16, 05:53
  #10394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
https://penstore.se/uni/paint-marker-px-21-fine
Tusen tack 👍
Citera
2022-11-11, 12:00
  #10395
Medlem
0nlAs avatar
Mest prisvärda färgen för mops?
Helst något som går att köpa på Highlights.
Citera
2023-01-08, 22:22
  #10396
Medlem
horses avatar
Finns stealthink kvar?
Citera
2023-01-11, 04:18
  #10397
Medlem
graffdatshits avatar
En fråga snabba svar uppskattas, vad skall jag racka för att späda mina hammarlack? Funderar över att racka xylen eller något, Quick fix e ju iofs aceton, men vad är eran favorit?

Hittar ingen narvsvärta i den staden som jag bor i ej heller bläck!
Finns det något annat att köra så som dessa två olika påfyllningar i pennor och mops?
Kan någon langa ett recept på xylen ink?
Hur tillverkar man rostbläck? -en broke rackare måste kunna styra upp detta! Recept NU
Citera
2023-01-11, 14:25
  #10398
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
En fråga snabba svar uppskattas, vad skall jag racka för att späda mina hammarlack? Funderar över att racka xylen eller något, Quick fix e ju iofs aceton, men vad är eran favorit?

Hittar ingen narvsvärta i den staden som jag bor i ej heller bläck!
Finns det något annat att köra så som dessa två olika påfyllningar i pennor och mops?
Kan någon langa ett recept på xylen ink?
Hur tillverkar man rostbläck? -en broke rackare måste kunna styra upp detta! Recept NU
Utöver din fråga om rostbläck så finns övrigt upptaget tidigare i tråden så jag skulle rekommendera sökfunktionen här i tråden.
Citera
2023-01-19, 07:52
  #10399
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Var kan man köpa flows? [Graffitti]

Tänkte börja med graffitti. Tänkte köpa en sån där fet penna som man kan göra tags med.
Känner att det ska va en ganska tjock färg i silver på pennan.

Nu till frågan: Var kan man köpa flows i Göteborg? Helst nära Majorna (Gaubi) eller närområdet.
Citera
2023-01-19, 12:36
  #10400
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Gick in på HLstore nu och kollade på deras sajt. Är det markers man ska kolla efter? Hjälp.
Citera
2023-01-23, 21:27
  #10401
Medlem
Cykelstalls avatar
Molotow COVERSALL 360PI
4–8 mm.
Regnar bort efter ett tag. Vilken ska man köpa istället som klarar av mycket regn och snö.
Citera
2023-01-29, 17:35
  #10402
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
En fråga snabba svar uppskattas, vad skall jag racka för att späda mina hammarlack? Funderar över att racka xylen eller något, Quick fix e ju iofs aceton, men vad är eran favorit?

Hittar ingen narvsvärta i den staden som jag bor i ej heller bläck!
Finns det något annat att köra så som dessa två olika påfyllningar i pennor och mops?
Kan någon langa ett recept på xylen ink?
Hur tillverkar man rostbläck? -en broke rackare måste kunna styra upp detta! Recept NU
Skaffa järn(III)klorid, lös det i KALLT vatten. Det reagerar och du har sedan en lösning med saltsyra+järnoxid. Akta händerna, kan svida lite om du får till bra styrka. Finns även att köpa färdiga lösningar på nätet. Så, nu kan alla gå hem och blanda rost i köket. Akta diskbänken.
Citera
2023-02-04, 00:06
  #10403
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Alla frågor, svar, tipps, recept och tankar om:



Här skriver vi om:
  • Allt som har med ink/ bläck, ets, färg, lösningsmedel och recept att göra.
  • Allt som har med pennor så som flows, skoputs, skisspennor, hemmagjorda pennor osv.
  • Allt som har med nytänkande och idéer bombing att göra.(tex påfyllningsbara trycksprutor, teleskopskaft mm)

Här skriver vi inte om(utan tar det i nya/andra trådar):
  • Aerosolburkar (inkl. sk. "cansilencer" osv.)
  • Caps (om det inte är någonting speciellt/annorlunda med dem)
  • Hur man bombar
  • Hur man inte ska åka dit


Inlägg där användare samlat ihop informationen från tråden:
http://www.flashback.org/showpost.p...postcount=2048 (MyteN)

Har en fråga, för oss alla.

Vilken färg är bäst för pennor? Flows asså. Vilken färg syns bäst osv?
Citera
2023-02-05, 08:47
  #10404
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Skaffa järn(III)klorid, lös det i KALLT vatten. Det reagerar och du har sedan en lösning med saltsyra+järnoxid. Akta händerna, kan svida lite om du får till bra styrka. Finns även att köpa färdiga lösningar på nätet. Så, nu kan alla gå hem och blanda rost i köket. Akta diskbänken.
Asså är det inte järn (||) klorid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback