2021-12-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Du koncentrerar bläcket när du kokar det. Sen är det bara att späda med vad du nu har tillgängligt, tex Xylén.

Alright tack👍
Citera
2022-07-08, 05:53
Medlem
GoUoDs avatar
Deponi eller utförsäljning av felbruten skitfärg, finns det fortfarande? Blev hustlad för att få lösa ut 20L sist så nu frågar jag här. Stad spelar ingen roll.
Citera
2022-07-09, 11:33
Medlem
Markeringspenna

Jag gissar att ni på det här forumet är experterna på pennor. Jag letade runt på forumet men hittade inget vettigt ställe att ställa frågan så jag börjar här. Flytta vid behov.

Jag har en väska i hårdplast som jag behöver skriva på. Helst med vit vattenfast färg. Ytan är liten, typ 10*5 cm så jag måste hitta en penna med vit färg och rätt smal spets. Någon här som kan guida mig rätt?
Citera
2022-07-09, 14:19
Medlem
Rockenrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider73
Jag gissar att ni på det här forumet är experterna på pennor. Jag letade runt på forumet men hittade inget vettigt ställe att ställa frågan så jag börjar här. Flytta vid behov.

Jag har en väska i hårdplast som jag behöver skriva på. Helst med vit vattenfast färg. Ytan är liten, typ 10*5 cm så jag måste hitta en penna med vit färg och rätt smal spets. Någon här som kan guida mig rätt?

Jag har aldrig hittat en bra vit penna. Jag skulle rekommendera att du köpte vit hobbylackfärg och målar med tunn pensel. Mycket mer hållbart. Du kan behöva fylla i men hobbylackfärg torkar på nolltid så det brukar gå undan.
Citera
2022-07-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockenroll
Jag har aldrig hittat en bra vit penna. Jag skulle rekommendera att du köpte vit hobbylackfärg och målar med tunn pensel. Mycket mer hållbart. Du kan behöva fylla i men hobbylackfärg torkar på nolltid så det brukar gå undan.
Tack för svar, får köra på det
Citera
2022-07-13, 12:07
Bannlyst
jag undrar som ny om det finns bra pennor som fungerar på det mesta utan att man skadar pennan?
Citera
2022-07-13, 22:52
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apsvett2k
jag undrar som ny om det finns bra pennor som fungerar på det mesta utan att man skadar pennan?
Nope. Ett förråd med fyra pilot jumbo marker är enda vägen.

Absolut torr moppar har den bästa filten för ruggade material.
Citat:
Tack för svar, får köra på det
Finns på typ byggmax osv, är väldigt vit pumppenna med okej udd & dryg färg. F.f.a. väldigt billig i förhållande till bögposca.

Edit; Minns inte märket, men funnits på de byggmax jag varit på senaste 4åren. Citera så rotar jag fram mina stöldgods.
Senast redigerad av GoUoD 2022-07-13 kl. 22:58.
Citera
2022-07-14, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Finns på typ byggmax osv, är väldigt vit pumppenna med okej udd & dryg färg. F.f.a. väldigt billig i förhållande till bögposca.

Edit; Minns inte märket, men funnits på de byggmax jag varit på senaste 4åren. Citera så rotar jag fram mina stöldgods.
tack som fan för svaret! ska kika vidare på dom!
Citera
2022-07-14, 19:26
Medlem
Citat:

Uni Paint.
Citera
2022-07-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Uni Paint.
Tack för tipset. Skulle https://penstore.se/uni/paint-marker-px-20-medium?gclid=CjwKCAjwoMSWBhAdEiwAVJ2ndrebwjVtmH1uP dOuTzfUaVsgXGcbMwEn2AWtVrTCsGF0 ufKQrPoMuBoCzsQQAvD_BwE fungera med liten text på liten yta? Priset för den var ok men fanns ju pennor för typ 600 kr!
Citera
2022-07-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Har inget Byggmax i stan men tar gärna tips på namn och penna som kan finnas på typ Biltema, Claes Ohlsson, Kjell o co mm👍

Nätet kan också fungera förstås 🙂
Citera
2022-07-15, 19:23
Medlem
Citat:
Tack för tipset. Skulle https://penstore.se/uni/paint-marker-px-20-medium?gclid=CjwKCAjwoMSWBhAdEiwAVJ2ndrebwjVtmH1uP dOuTzfUaVsgXGcbMwEn2AWtVrTCsGF0 ufKQrPoMuBoCzsQQAvD_BwE fungera med liten text på liten yta? Priset för den var ok men fanns ju pennor för typ 600 kr!
https://penstore.se/uni/paint-marker-px-21-fine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in