Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 15:36
  #9973
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankmemesbro
Kom över en flaska meto nyligen och testade köra med den i en squeezer.
Helt ärligt tycker jag att den var exakt samma som alkej, vad är skillnaden som så många tjatar om egentligen?
Det är den gamla meton som är grym, från typ 92, inte den som säljs idag aka natur meto. Den gamla kunde man koka lite för bättre buffs, mer koncentrerad
Citera
2017-05-14, 01:40
  #9974
Medlem
Är det värt att fylla på en vanlig pilot jumbo (ej pump) med något bläck, isf vad?
Citera
2017-05-14, 19:43
  #9975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Är det värt att fylla på en vanlig pilot jumbo (ej pump) med något bläck, isf vad?
Nej.
Citera
2017-05-15, 00:16
  #9976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
Nej.
Varför inte egentligen? Är ju påfyllningsbara av en anledning?
Citera
2017-05-15, 07:28
  #9977
Medlem
Lundmark.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Varför inte egentligen? Är ju påfyllningsbara av en anledning?
Det kanske fortfarande inte betyder att det är värt mödan.
Citera
2017-05-15, 12:33
  #9978
Medlem
GoUoDs avatar
Ja det går, hade en sådan med ultraviolett/svart ett tag, fyllde på med krom men då la den av.

Se till att du får gängorna rätt bara, annars sipprar färgen ut igenom andra ställen än udden. Dessutom är det lättspruckn plast.
Citat:
Ursprungligen postat av Lundmark.
Det kanske fortfarande inte betyder att det är värt mödan.
Vad vet du? När fick du senast drips med en flowpenna utan pumpvalv?
Citera
2017-05-19, 01:13
  #9979
Medlem
Solen skiner, det är varmt, och mina tags försvinner... nästan alla tags från i vintras gjordes med pilot jumbomarker, men nu bleks dom bort?? Är allt ink så eller äre bara pilot som suger?

På tal om ink, om man köper typ mtn street ink, går det att köra i en px-30 eller måste det vara paint? Antar att det är onödigt att köra ink i squeezers, lär ju bara bli rinn

Är smått förvirrad kring detta men paint/ink
Citera
2017-05-20, 00:38
  #9980
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Solen skiner, det är varmt, och mina tags försvinner... nästan alla tags från i vintras gjordes med pilot jumbomarker, men nu bleks dom bort?? Är allt ink så eller äre bara pilot som suger?

På tal om ink, om man köper typ mtn street ink, går det att köra i en px-30 eller måste det vara paint? Antar att det är onödigt att köra ink i squeezers, lär ju bara bli rinn

Är smått förvirrad kring detta men paint/ink

Pilots grejer har enligt min erfarenhet aldrig suttit så bra. Alla bläck påverkas ju av väder och vind men dom flesta sitter bättre än Pilots bläck.

Det går jättebra att ha ink i en PX-30. Det var faktiskt lite av en favorit när det begav sig.
Även i en squeezer går det bra då en själv bestämmer flödet genom att klämma.

Är rinn inte på häftigt längre?
Citera
2017-05-20, 10:33
  #9981
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Pilots grejer har enligt min erfarenhet aldrig suttit så bra. Alla bläck påverkas ju av väder och vind men dom flesta sitter bättre än Pilots bläck.

Det går jättebra att ha ink i en PX-30. Det var faktiskt lite av en favorit när det begav sig.
Även i en squeezer går det bra då en själv bestämmer flödet genom att klämma.

Är rinn inte på häftigt längre?
Jo, det är jättehäftigt! Blaffiga kråkor där det ser ut som någon spillt färg är bland dem bästa. Vart hittar vi/jag/du en billig bläcklösning? Tycker svar på den frågan ringer tomt i tråden!
Citera
2017-05-20, 12:13
  #9982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jo, det är jättehäftigt! Blaffiga kråkor där det ser ut som någon spillt färg är bland dem bästa. Vart hittar vi/jag/du en billig bläcklösning? Tycker svar på den frågan ringer tomt i tråden!
1L MTN Streetink för 250:- på HL. Det är jävligt värt.
Citera
2017-05-20, 12:39
  #9983
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
1L MTN Streetink för 250:- på HL. Det är jävligt värt.
Fast 4L för 1000:- är inte billigt för mig såvida det inte är finink. Mtn väderbuffas väl.
Som sagt, det ska vara mycket, 1L äter jag upp till frukost på några dagar.
Nej, jag vill ha tips på var pigmenten, lösningsmedlen är som billigast ... jag vill veta var jag hittar 5 liter för 300 pixx - Då är jag inte kräsen! (Jag har sett nåt skit förr, därför så angeläget tjatig, och så är det bra och upplysa)
Citera
2017-05-20, 12:42
  #9984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Fast 4L för 1000:- är inte billigt för mig såvida det inte är finink. Mtn väderbuffas väl.
Som sagt, det ska vara mycket, 1L äter jag upp till frukost på några dagar.
Nej, jag vill ha tips på var pigmenten, lösningsmedlen är som billigast ... jag vill veta var jag hittar 5 liter för 300 pixx - Då är jag inte kräsen! (Jag har sett nåt skit förr, därför så angeläget tjatig, och så är det bra och upplysa)
GLHF ha en fin dag! Finkamma alla industrier kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback