Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 12:42
  #9961
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakPlay.Kimpo
Tjo!
suttit och letat som en galning på internet efter nån vettig kina sida där man kan köpa edding/pilot markers, helst jumbo markersen med 15mm udden
känns som jag letat igenom hela internet men vart man än hamnar så måste man pröjsa 100kr styck, och här där jag bor verkar ingen affär ha dom så man kan racka heller...

Om nån vet någon sida där man kan köpa, känner en vän som känner en vän som kan plocka hem eller nånting, hör av er mvh
276,54 SEK för 72 stycken bingopennor på 15mm - själv tycker jag att pilotpennor i regel är dåliga, tar slut så löjligt fort. Positiva är väl att tampongen går att fylla igen....

Magiska ordet för att hitta stora pennor är "jumbo".

OT: Hittade också xylen-färg i aerosolburkar på alibabas hemsida (obs. att xylen är cancerframkallande) vilket för en klottrare är guld värt. Xylen är riktigt jävla hard2buff. Tjärfärg innehåller kolväteämnen för att de ska hålla sig på väggen bättre, xylen är kolväteämne & starkt besläktat med bensen vilket är dödsgiftigt ... needlecap med en sådan burk borde klassas som vapeninnehav Som avslut tar jag med företagets slogan:
Citat:
The sky is more colorful, because of Rainbow (7CF).

Edit: I denna länk har vi lite mindre giftig färg med basen Toluen, vilket är ett extrakt av stenkolstjära, dessutom är toluen enbart hälsovådligt, m.a.o. kommer du inte få förändrade DNA-strängar eller andningsdepression av att suga i dig lite av dem gaserna. Nu är väl inte xylen (hopp, nu hittade jag ju intenting om att xylen är cancerframkallande) så pass farligt att DNA-strängarna förändras men i egenskap av att ha varit i industri där xylen används så vet jag att arbetarna som handskas med det finner extrem missaktning av att inte behandla det med största respekt.

OBS: kör för helvete aldrig i ditt skruttiga och sannolikt ganska värdelösa liv utsidor, i naturen eller på platser där "buffen" rinner undan på platser som inte har uppsamlingskärl som separerar "buffen" innan den kommer ner i grundvatten, med giftiga lösningsmedel - det är för våra barns skull, jag vill inte ha ett giftigt vatten åt mina barn. - därför kör jag enbart och bara med tempera gouache & pensel.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2017-03-10 kl. 13:05.
Citera
2017-04-10, 15:51
  #9962
Medlem
MTN Liquid någon som testat? är chromen något att ha
Citera
2017-04-12, 09:08
  #9963
Medlem
Vilka nya burkar från HL har testats?
Citera
2017-04-21, 14:57
  #9964
Medlem
graffdatshits avatar
Hej! Någon som har tips på vad man kan göra med skokräms tuber av metalltub-kropps typen?

Funderar på att klämma ur innehållet och finna något att peta in i hålet för att buckla ur dem med, så att dem går att fylla med go färg/bläck... men tips tas varmt emot, mvh!
Citera
2017-04-24, 17:40
  #9965
Medlem
Tjenare har en fråga om Molotow one 4 all pennorna. På vissa står det "High-Soild Premium Paint" och på några andra står det "Acrylic Premium Paint". Jag undrar om det är olika färg och om dom sitter bra utomhus på olika ytor. Kan ju hoppas dom tål regn osv! Tacksam för svar.

http://www.graffitiboxshop.de/epages...0200-0384-0000

Där är en såna pennor jag pratar om!
Citera
2017-04-24, 20:10
  #9966
Medlem
Luness avatar
Vilken silverpenna har mest hållbar färg?
Citera
2017-04-24, 22:46
  #9967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunes
Vilken silverpenna har mest hållbar färg?

Själv är man kär i dom här!

http://www.pilotpen.eu/en/products-c...-tip.html#4737
Citera
2017-04-26, 19:54
  #9968
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellifluous
Själv är man kär i dom här!

http://www.pilotpen.eu/en/products-c...-tip.html#4737

De där är nog de bästa silverpennorna. Uni Paint är också riktigt grymma i silver. Kan även rekommendera Grog cutter, riktigt sköna.
Citera
2017-04-27, 00:29
  #9969
Medlem
Luness avatar
Vilka pennor är bäst till stickers? Sett att endel tusch helt försvinner/bleknar, så söker en penna som verkligen sitter för alltid på klistermärket, utan att blekna.

Silverpennorna, som pilot, verkar hålla ganska bra vad jag märkt, men söker andra färger.
Citera
2017-04-27, 04:55
  #9970
Medlem
Pilot finns även i guld och vitt. Men annars finns ju Uni Posca för typ 50 kr på panduro etc
Citera
2017-04-27, 16:21
  #9971
Avstängd
Kom över en flaska meto nyligen och testade köra med den i en squeezer.
Helt ärligt tycker jag att den var exakt samma som alkej, vad är skillnaden som så många tjatar om egentligen?
Citera
2017-04-29, 15:21
  #9972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunes
Vilka pennor är bäst till stickers? Sett att endel tusch helt försvinner/bleknar, så söker en penna som verkligen sitter för alltid på klistermärket, utan att blekna.

Silverpennorna, som pilot, verkar hålla ganska bra vad jag märkt, men söker andra färger.
Riktig färg (paint) håller väl alltid bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback