2012-05-16, 16:55
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Fast hur du kan tycka det är för mig en gåta. Inket som är i från början är orelevant för diskussionen. Molotow-pennorna, montanapennorna, otr osv spricker alla om man tappar dom i asfalten ett par gånger. "t-style" udden slits ner snabbt som faaan och kladdar i locket. Skulle tro att du aldrig ägt en postermarker för då skulle du inte tycka sådär, jag däremot har haft en jävla massa olika flows inkl. den du tycker är så bra så jag har rätt att kasta skit. Men det råder åsiktsfrihet i det här landet så jag ska inte klaga allt för mycket på din åsikt... men alla härinne som haft postermarkers vet vad jag pratar om.

nej jag har aldrig prövat en postermarker och kanske får ta och göra de nu när du pratar så fint om den. men det jag gillar med m-burnern är att den inte streakar alls och har en väldigt mörk och täckande färg som blöder igenom det mesta. har inte märkt av några sprickor och den har inte kladdat i korken alls nästan, inte häller har den spruckit då jag tappat den. att udden slits ut beror ju på vad man målar på, klart den går sönder om man målar på tegel eller nått annat grovt underlag.
Citera
2012-05-17, 00:01
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
nej jag har aldrig prövat en postermarker och kanske får ta och göra de nu när du pratar så fint om den. men det jag gillar med m-burnern är att den inte streakar alls och har en väldigt mörk och täckande färg som blöder igenom det mesta. har inte märkt av några sprickor och den har inte kladdat i korken alls nästan, inte häller har den spruckit då jag tappat den. att udden slits ut beror ju på vad man målar på, klart den går sönder om man målar på tegel eller nått annat grovt underlag.
Oh... You don't say!
Citera
2012-05-17, 21:25
Medlem
Apfelquists avatar
Läste någonstans om färg man använder till sk warhammer-figurer, att det ska vara väldigt slitstarkt. Kan det verkligen vara sånt här? http://www.games-workshop.com/gws/ca...tCatGameStyle=
Citera
2012-05-22, 18:30
Medlem
Hejzs avatar
Tänkte prova att screentrycka lite posters nu, fungerar det med alkej?
Citera
2012-05-22, 20:23
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Tänkte prova att screentrycka lite posters nu, fungerar det med alkej?
På tal om alkej. Bra bläck? Ngn som vet?
Citera
2012-05-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6799173
På tal om alkej. Bra bläck? Ngn som vet?

Mja beror på vad du ska använda. helt okej för priset för att bomba insidor, bättre än grog ink iaf.
Citera
2012-05-23, 08:50
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel0
Mja beror på vad du ska använda. helt okej för priset för att bomba insidor, bättre än grog ink iaf.
Inte bra att köra utomhus?
Citera
2012-05-23, 14:42
Medlem
Citat:
det beror på om dy bryr dig om de ska fejda snabbt eller inte.

Knaske hålllar 3-4 m ånader som högst vid solen.

Utsidor är paint bättre.
Citera
2012-05-23, 15:23
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Svarta alkej funkar rätt bra utomhus, bättre än de flesta andra ink man köper. Dock bleks det förr eller senare, men det gör ju alla bläck. Tycker det sitter bra mkt längre utomhus är grog tex.
Citera
2012-05-23, 17:07
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Svarta alkej funkar rätt bra utomhus, bättre än de flesta andra ink man köper. Dock bleks det förr eller senare, men det gör ju alla bläck. Tycker det sitter bra mkt längre utomhus är grog tex.
Kör mest grog nu och tycker det är helt okej så ska nog testa alkej nästa månad Tack!
Citera
2012-05-23, 17:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apfelquist
Läste någonstans om färg man använder till sk warhammer-figurer, att det ska vara väldigt slitstarkt. Kan det verkligen vara sånt här? http://www.games-workshop.com/gws/ca...tCatGameStyle=

Kan det mycket väl vara. Men det är dyrt. Skulle tippa på att hammarlack gör jobbet. Det är iofs också relativt dyrt.
Citera
2012-05-23, 21:57
Medlem
test1fys avatar
Gjorde en mikro-squeezer igår från en förpackning ögondroppar som gick ut för ett år sedan. Ploppa bort dropp-grejen, häll ut vätskan och in med bläck. Stoppa tillbaka "udden" och voila du har en marker redo att användas.

Det blir alltså ungefär som en marker med metallhuvud, fast utan metallhuvud.

http://imgur.com/WEuPO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in