Går säkert att göra någonting med det i alla fall. Det man vill är ju att ha ett högpigmenterat ink (varför man skulle vilja koka bort överflödig vätska), och ett schysst lösningsmedel som äter sig in det du målar på.
Citat:
Ursprungligen postat av Uruguayo42
Yo
Jag hörde från en polare att man kan göra superb ink av kinesiskt tusch. (Typ som http://www.artistbutiken.se/images/p...gTusch11ml.jpg)
Han sa att "man behöver tusch och något annat och sen tror jag att man kokar det eller något".
En skitdålig beskrivning med andra ord.
Någon som har koll på hur man gör bra och hållbart ink av tusch?
SKillnaden mellan vanliga färgpennor och akvarell pennor? Det är väll att efter att du är färdig med akvarell pennorna så drar du över med en blöt borste och färgerna blandas och förvandlas till vattenfärg.
Det var ju snubbe på ett annat forum som smälte ner tjära och blandade det med bensin har jag för mig. Tror att resultatet blev ganska bra, men skulle inte rekommendera att köra ner det i en "flowpen".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!