2009-10-29, 23:50
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Där jag bor brukar det finnas i flera välsorterade mataffärer. ICA bland annat =)

Wow, menar du verkligen det? Det får bli till att titta efter en sån mop imorgon då!
Citera
2009-10-30, 00:37
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Okej allesamman, jag tänkte posta ett litet tips här som jag haft stor nytta av i ekonomiskt krisiga tider (dvs alltid). Många känner nog redan till detta men jag tror många andra uppskattar det.

Det du behöver är följande:
1. Slattburkar. Biltemas crome funkar utmärkt (förslagsvis crome då det blir bäst resultat).http://img527.imageshack.us/img527/3011/74610807.jpg
2.Glasburk med lock.http://www.smorgasbord.com/images/g145s.jpg
3.Skokräm (den enda skokrämen jag kan rekomendera är kiwi, den slår alla andra by far).http://img527.imageshack.us/img527/1725/dsc01843d.jpg
4.Förtunning.http://img263.imageshack.us/img263/8446/tunncopy.jpg
5.Handskar om du är rädd om händerna.http://img257.imageshack.us/img257/5331/dsc01845o.jpg

Allt detta är superlätt att racka så är man inte rädd för rackning blir det gratis.

*Börja med att ta på dig handskarna och spruta ner färgen du ska använda i den tomma glasburken, låt burken stå öppen i 2-3 timmar så gasen kan gå ur färgen. Håll dig gärna i ett välventilerat rum annars blir det skallebank.

*Blanda i förtunning. Här kan man prova sig fram men jag brukar köra 3delar färg och 1 del förtunning. 3/1 alltså men 2/1 brukar funka fint med. Hur mycket man kan späda beror lite på vilken färg man har. Crome är väldigt täckande och går att späda rätt mycket t.ex. Rör om ordentligt.

*Öppna kiwin. Udden tar man av genom att vrida den tills den ploppar loss. Skölj rent noga. slunga ut så mycket vatten som möjligt ur pennan och låt den torka ordentligt. När pennan är helt torr fyller du den med färgen, trycker dit udden och sätter på locket.

*Nu är den färdig att härja med! Ha gärna en påse runt pennan då det lätt blir kladdigt när man ska klottra efter några starkpangare.

Man kan även ha i någon droppe bromsolja om man tycker det är bra. Jag märker ingen skillnad på buffsen.
Mycket bra tips för dom som inte redan kan detta, själv brukar jag alltid fylla på mina silverpennor och en 10a squeezer med kråmfärg, just montanas kromfärg är nästan för tunn och kan ibland behövas tjockas ut.

Detta löser jag oftast genom att låta färgen stå stilla under ett tag tills det delas upp i två delar, en är nästan genomskinlig, och en silvrig, sen kan man använda en spruta för att få bort den övre delen, är det i en glasburk kan du skopa ut det.

fixade direktlänkar till din "guide".
Senast redigerad av strawberryking 2009-10-30 kl. 00:40.
Citera
2009-10-30, 01:27
Bannlyst
Citat:
Tips.

Och lite Xylene på det där så har vi en fin blandning.

Tack för tipset. Kan man ha typ rosa färg?
Citera
2009-10-30, 02:15
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omixad
Och lite Xylene på det där så har vi en fin blandning.

Tack för tipset. Kan man ha typ rosa färg?

Förtunningen på bilden innehåller xylen om jag inte är ute och cyklar. Finns på biltema.
Rosa funkar säkert det med men jag tror man får vara försiktigare med förtunningen då. Jag har provat lila och grönt "slattink" i squeezers med ganska gott resultat.
Citera
2009-10-31, 12:42
Medlem
Är det värt att koka alkej och dra i Xylene eller är det bra som det är?
Någon som vet vilket lösningsmedel Alkej har?
Citera
2009-10-31, 20:54
Medlem
GzGurrzs avatar
Hur får jag mitt blåa dinferno ink att bli tjockare?
Citera
2009-10-31, 21:00
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Hur får jag mitt blåa dinferno ink att bli tjockare?
häll sågspån i det.
Citera
2009-10-31, 21:05
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
häll sågspån i det.

Hur orkar man
Citera
2009-10-31, 21:10
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Hur orkar man

Tur att jag inte känner satur... (Tur för honom vill säga.)
Citera
2009-10-31, 21:17
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomTITS
Tur att jag inte känner satur... (Tur för honom vill säga.)
Hahaha! är det ingen som vet? dinferno e ju helt sjukt tunt;/
Citera
2009-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Hahaha! är det ingen som vet? dinferno e ju helt sjukt tunt;/

Låta lösningsmedel avdunsta genom att lämna den öppen alternativt koka inket.

Köpa pigment och hälla i.

Är det inket bra? Varför köper du det om du tycker att det är för tunt? Kanske var första gången du köpte det iofs.
Citera
2009-10-31, 22:30
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Låta lösningsmedel avdunsta genom att lämna den öppen alternativt koka inket.

Köpa pigment och hälla i.

Är det inket bra? Varför köper du det om du tycker att det är för tunt? Kanske var första gången du köpte det iofs.

Okeej får väl testa det sen då, hah aa första gången (och sista)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in