2010-11-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fhultin
det blir gratis om man rackar
Hur Gör man Ets ?.

Någon som har ngt schysst recept för färg?
Citera
2010-11-13, 00:46
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMxLnT
Hur Gör man Ets ?.

Du kan inte tillverka ets, tro mig. Glasets är fluorvätesyra utspädd. Om du skulle kunna, skulle du förmodligen inte behöva frågar här.

Grundelar av färg är oftast ett pigment, ett lösningsmedel och ett bindemedel. Vilka du vill välja är upp till dig
Citera
2010-11-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klouds
Du kan inte tillverka ets, tro mig. Glasets är fluorvätesyra utspädd. Om du skulle kunna, skulle du förmodligen inte behöva frågar här.

Grundelar av färg är oftast ett pigment, ett lösningsmedel och ett bindemedel. Vilka du vill välja är upp till dig
Hur får jag tag på ETS då ? :P
Citera
2010-11-13, 00:57
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Hur får jag tag på ETS då ? :P
Ets får inte säljas av eller till vem som helst i Sverige, precis som många andra farliga ämnen och kemikalier. Rätt förståeligt eftersom fluorvätesyra inte är någon trevlig syra.

Det går dock att beställa "Armour Etch" på ebay och andra hemsidor. Även fast detta är utspädd HF-syra i mycket längre koncentration så är det fortfarande något du verkligen inte vill få på fingrar och kläder.
Senast redigerad av klouds 2010-11-13 kl. 01:03.
Citera
2010-11-13, 00:57
Medlem
olucks avatar
Citat:
och jag har ett eget recept med bläck som innehåller lite andra saker men tänker inte dela med mig av det
asså varför skriver du ens?? folk gnäller om att graffitin är ¨död¨ och sen kommer bitches som dig och skryter om sitt hemligstämplade ink, dela med dig eller skriv det inte alls...
mer klotter på gatorna!!
Citera
2010-11-13, 01:02
Medlem
Citat:
Ets får inte säljas av eller till vem som helst i Sverige, precis som många andra farliga ämnen och kemikalier. Rätt förståeligt eftersom fluorvätesyra inte är någon trevlig syra.

Det går dock att beställa "Armour Etch" på ebay och andra hemsidor. Även fast detta är utspädd HF-syra i mycket längre koncentration så är det fortfarande något du verkligen inte vill få på fingrar och kläder.
Hitta det men vad ska jag fylla det i och hur ska jag kunna graffa med det ?
Citera
2010-11-13, 01:02
Medlem
fhultins avatar
Citat:
Hur Gör man Ets ?.

Är inte insatt i ämnet Ets så jag ska inte svara på det.

Men recept på färg brukar vara 2/3 oljebaserad väggfärg och 1/3 lösningsmedel men det beror på vilken konsistens man vill ha. Mycket lösningsmedel gör att färgen blir lös och det blir mycket drips men den täcker sämre. Lite lösningsmedel gör att färgen blir väldigt tjock och täcker bra men det blir väldigt dåliga drips. Färg funkar bäst i squeezers/skokräm så måste färgen vara ganska lös.
Citera
2010-11-13, 01:06
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Hitta det men vad ska jag fylla det i och hur ska jag kunna graffa med det ?
Jag skulle råda dig att avstå då du inte endast riskerar dina egna fingrar. Jag har sett en del bilder på inte ont anande buffare som fått permanenta skador på fingrar och armar. Förövrigt sitter det plastfilm på många attraktiva fönster, vilket syran inte biter på.

Men för att svara på frågan: Mops och squeezer är najs. Aldrig kört med riktig glasets i flow, så det kan jag inte uttala mig om. Det viktiga är att det inte finns några metall delar i pennan då dessa kommer fräta sönder.

Citat:
Ursprungligen postat av oluck
asså varför skriver du ens?? folk gnäller om att graffitin är ¨död¨ och sen kommer bitches som dig och skryter om sitt hemligstämplade ink, dela med dig eller skriv det inte alls...
mer klotter på gatorna!!
Lugna dig, du går inte miste om något.
Citera
2010-11-13, 01:16
Medlem
Citat:
Är inte insatt i ämnet Ets så jag ska inte svara på det.

Men recept på färg brukar vara 2/3 oljebaserad väggfärg och 1/3 lösningsmedel men det beror på vilken konsistens man vill ha. Mycket lösningsmedel gör att färgen blir lös och det blir mycket drips men den täcker sämre. Lite lösningsmedel gör att färgen blir väldigt tjock och täcker bra men det blir väldigt dåliga drips. Färg funkar bäst i squeezers/skokräm så måste färgen vara ganska lös.
Vart kan man köpa lösningsmedel?
Citera
2010-11-13, 01:18
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Vart kan man köpa lösningsmedel?
byggaffärer, måleriaffärer, större varuhus(ica maxi, coop forum osv) etc.

Cellulosa förtunning är en höjdare.
Citera
2010-11-13, 02:00
Medlem
fhultins avatar
Citat:
okej *fnizzah*

fan du och matten alltså, måste va någonslags kvantfysiker

haha
Citera
2010-11-13, 02:02
Medlem
fhultins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oluck
mer klotter på gatorna!!

har inte hört något om att graffitin är död, och jag håller inte på med klotter heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in