2008-09-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spraykonst
burken man fyller har ju ett undertryck

Övertryck om det va undertryck skulle den ju börja suga innåt ist för att spruta ut färg
Citera
2008-09-08, 10:45
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente
när du en gång testat beat eller clash kommer du nog inte att tänka på andra burkar.

Clash är svinbra, jag älskar den grå/svarta orginalcapen också, perfekt till alla typer av linjer!
Citera
2008-09-08, 14:14
Medlem
spraykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t
Övertryck om det va undertryck skulle den ju börja suga innåt ist för att spruta ut färg

mjo, men är det inte så att man fryser den mottagande burken för att trycket ska minska ?
Citera
2008-09-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spraykonst
mjo, men är det inte så att man fryser den mottagande burken för att trycket ska minska ?

hehe stoppa den mottagande i frysen o den andra i ugnen
Citera
2008-09-08, 20:43
Medlem
Jaaaas avatar
På 30 grader kanske ..

Skulle vara inttresant att blanda coversall med nån färg om man vill ha nån annan nyans när man kör över chrome vore nice .
Citera
2008-09-08, 21:25
Bannlyst
Bitumenbaserade färger kan ha lite svårigheter när det kommer till blandning med andra färger eftersom nyansen är något dominant.

För att värma den ena burken går det alldeles utmärkt att dunka ner den i en kastrull/annan lagom stor behållare med varmt vatten i.
Citera
2008-09-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Är du säker på det? Sånt är i alla fall kul att hälla ner i kompisens drink. Så kissar dom blått ett tag. Båda används även inom sjukvård, för att märka vätskeläckor enklare. Eftersom större delen av släkten arbetar inom sjukvård och jag har kompisar som jobbar inom den också så kan jag nog få tag någon utav dem.

Avfettningsmedel borde ju göra sitt i ett ink, någon som testat? Annars gör jag det.

varför skulle avfettningsmedel vara bra i ett ink ?
Citera
2008-09-08, 22:17
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Är du säker på det? Sånt är i alla fall kul att hälla ner i kompisens drink. Så kissar dom blått ett tag. Båda används även inom sjukvård, för att märka vätskeläckor enklare. Eftersom större delen av släkten arbetar inom sjukvård och jag har kompisar som jobbar inom den också så kan jag nog få tag någon utav dem.

Avfettningsmedel borde ju göra sitt i ett ink, någon som testat? Annars gör jag det.
Avfettningsmedel borde bara fucka upp det hela då lösningsmedel (som man brukar ha i inket) är fett? Det säger ju säg självt att det blir ganska knas
Citera
2008-09-09, 04:56
Bannlyst
Mina lösningsmedel löser snarare upp fett.
Citera
2008-09-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabiatex
Mina lösningsmedel löser snarare upp fett.

men t,ex om du tittar på lacknafta så e det jätte fettigt
testa att ta lite lacknafta på en trasa o torka av ngt med det , häll sedan vatten på det o kolla
Citera
2008-09-09, 11:33
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:
testa att ta lite lacknafta på en trasa o torka av ngt med det , häll sedan vatten på det o kolla

Det är inte bara fett som stöter bort vatten...
Citera
2008-09-09, 12:21
Medlem
Ziffis avatar
Citat:

Det är väl bara för att det är poröst medans vatten är oporöst?

Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in