2008-07-06, 18:07
Medlem
crewmatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Någon med erfarenhet om skokrämerna på hl?

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =3&page=14&shophex=&pid=199
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =3&page=14&shophex=&pid=218
Reflexen är soft som fan när den väl funkar, rinner som satan om man hanterar den väl. dock så läcker den väldigt lätt ur gängorna så plastpåse rekomonderas starkt !
Har dock inte prövat den andra.
Citera
2008-07-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Man får väl inte sanera själv längre? För massa år sen så kom dom ju fram till att det var för farligt eftersom klottrarna inte hade rätt träning/utbildning eller nåt sånt.

ja vet inte, men om nån civil får tag på dej o tvingar in dej i hans källare tills du sanerat så föredrar ju jag att ha nåt lättsanerat

vad är de för fel på vattenbaserat ink som inte går bort av väder o vind, men som är lätt att buffa?

om nån väl gått på o buffat så försvinner de mesta i vilket fall.. det blir dyrare om det är svårt att sanera, man betalar timmar vad jag vet?

edit: dessutom slipper man göra som jag, köpa nya soptunnor till komunen för dom inte går o buffa
Citera
2008-07-06, 18:35
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmates
Reflexen är soft som fan när den väl funkar, rinner som satan om man hanterar den väl. dock så läcker den väldigt lätt ur gängorna så plastpåse rekomonderas starkt !
Har dock inte prövat den andra.
Då vet jag, och därför blir det till och testa den andra
Citera
2008-07-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waq
Fyfan måste bara lägga in min åsikt om att Grog är ett svajigt jävla ink.

Visst det är väl svart och sådär, men omständigt i flowpen, verkar för mig som att udden torkar ur rätt fort, visserligen inte gjort något som ens liknar bombing med just flowpen (så att den aldrig hinner "torka", eller typ rinna ner från spetsen ner i pennkroppen eller vad fan den gör).

I t.ex. grog-squeezer är det väl helt ok, men det enda som stör mig är att det inte drippar, utan det flyter ut. Inte så att allt "blir till en enda stor fläck" för så smått å kluddigt körde jag inte, men det flyter ut och ser konstigt ut. Man kan inte direkt få några raka linjer.

Squeezer betedde sig konstigt även den, den läckte ibland till synes helt utan orsak (ja korken var på ordentligt) och udden blev rätt fucked på bara en kväll, visserligen blev det en hel del kört under kvällen också.. och det var den nya udden av sånt där hår, som ska "hålla bättre". Visserligen finns det å köpa nya, men jag råkade även tappa och trampa på själva squeezern (efter att den betedde sig konstigt, det var som att den fick sig en läxa och skötte sig efteråt.)

Over and out med GROG-rapporten, kommentera gärna om ni har upplevt liknande eller helt motsatta saker! =)

Jag har exakt samma problem ! Men det med att "allt blir en enda stor fläck" kan det inte ha o göra med viskositeten ? Altså, grog har samma "viskositet" (Läs konsistens) som vatten.. Tycker jag iaf.
Citera
2008-07-06, 19:25
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Någon med erfarenhet om skokrämerna på hl?

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =3&page=14&shophex=&pid=199
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =3&page=14&shophex=&pid=218

Reflexen läcker lätt. Korken spricker om du skruvar åt den för hårt. Inket som är i är kasst för utomhusbruk.
Citera
2008-07-06, 19:28
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Finns redan en tråd för sånt här?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=86932

Stämmer. Men för att hjälpa TS lite, roststopp klagar de flesta på när det ska buffas. Farsans kompis klagade som fan när han inte fick bort en t-up med roststopp från sin lastbil.
Citera
2008-07-06, 19:43
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waq
Fyfan måste bara lägga in min åsikt om att Grog är ett svajigt jävla ink.

Visst det är väl svart och sådär, men omständigt i flowpen, verkar för mig som att udden torkar ur rätt fort, visserligen inte gjort något som ens liknar bombing med just flowpen (så att den aldrig hinner "torka", eller typ rinna ner från spetsen ner i pennkroppen eller vad fan den gör).

I t.ex. grog-squeezer är det väl helt ok, men det enda som stör mig är att det inte drippar, utan det flyter ut. Inte så att allt "blir till en enda stor fläck" för så smått å kluddigt körde jag inte, men det flyter ut och ser konstigt ut. Man kan inte direkt få några raka linjer.

Squeezer betedde sig konstigt även den, den läckte ibland till synes helt utan orsak (ja korken var på ordentligt) och udden blev rätt fucked på bara en kväll, visserligen blev det en hel del kört under kvällen också.. och det var den nya udden av sånt där hår, som ska "hålla bättre". Visserligen finns det å köpa nya, men jag råkade även tappa och trampa på själva squeezern (efter att den betedde sig konstigt, det var som att den fick sig en läxa och skötte sig efteråt.)

Over and out med GROG-rapporten, kommentera gärna om ni har upplevt liknande eller helt motsatta saker! =)
Fick höra att om man klippte av toppen på fingret av en fingervante kunde man använda den som "udd", och samtidigt som man drar åt korken så tätas och kilas den fast bättre. Det är inget som jag testat...

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Reflexen läcker lätt. Korken spricker om du skruvar åt den för hårt. Inket som är i är kasst för utomhusbruk.
Okej, testar den andra då.
Citera
2008-07-06, 20:09
Medlem
intelones avatar
Wolly är bra, men egentligen är det som vilken skokräm som helst. Dock är Kiwi min favorit. så istället för att lägga ner 40 spänn på en skokräm så rekomenderar jag att gå och racka en.
Citera
2008-07-06, 20:10
Bannlyst
vad är meningen med att införskaffa varenda jävla graffititillbehör på highlights?
Citera
2008-07-06, 20:11
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Wolly är bra, men egentligen är det som vilken skokräm som helst. Dock är Kiwi min favorit. så istället för att lägga ner 40 spänn på en skokräm så rekomenderar jag att gå och racka en.

Grattis till första posten, hehe.

Alla kanske inte vill racka. Och ja, det är ingen vidare mening att skaffa allt på HL. När det gäller skokräm fungerar vilken affär som helst lika bra.
Citera
2008-07-06, 20:11
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
vad är meningen med att införskaffa varenda jävla graffititillbehör på highlights?

Vem har gjort det, menar du?
Citera
2008-07-06, 20:27
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
Man vill ju vara true?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in