2008-11-24, 22:55
Medlem
Tjära!

Vet nån här vart man kan få tag på tjära?? är jävligt tacksam om jag för snabba svar!! Danke Danke
Citera
2008-11-24, 23:01
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
NEJNEJ, beltons från fatcap ska det vara, dock är smaken som baken men jag föredrar helt klart belton i alla lägen.

Black= Blanka
Gold= Matta, mer pigment så mindre rinn och bättre täckning (kan till exempel täcka blöt krom rätt bra) men de stockar capsen fort som satan om man är ovan. Då är bleton ett mycket bättre val, då jag upplever att de täcker krom hyffsat men inte har "täppa-100caps-när-man-är-ovan" förmågan som gold har.

Låter som en rolig idé. Borde inte vara speciellt svårt att få tag i de saker som behövs heller. Nu har inte jag någon koll på kemikalier, så var är det som skulle göra det otrevligt i en plastpenna? Vilken utav delarna fräter, eller är det båda ihop? Annars har jag en perfekt marker att prova en sådan blandning i (ett tomt cigarr-"fodral" i plåt med en udd i änden). Antar att det skulle vara rätt roligt att lira mörka ytor med det.

Ska fundera på det du sa, kanske blir det beltons då vi får se.
Citera
2008-11-24, 23:02
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasoner
Vet nån här vart man kan få tag på tjära?? är jävligt tacksam om jag för snabba svar!! Danke Danke
Färgaffärer antagligen.

Men rent spontant skulle jag tippa på att det är för trög flyttande för att ha i markern.
Citera
2008-11-24, 23:03
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
http://letmegooglethatforyou.com/?q=tj%C3%A4ra

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=98604
Citera
2008-11-24, 23:04
Medlem
ska ha det till annat är markers :P Det går att vandalisera utan graffiti ibland
Citera
2008-11-24, 23:05
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salem
haha du skrev motsatta.
black = matta färger, högt tryck
gold = blanka färger, lågt tryck
platinum = typ större stråle mer gjord för ifyllningar /stora tags
rätta mig om jag har fel, är lite osäker på det där med trycket
Black = Blanka färger
Gold = Matta färger
Platinum = Stråle har inget med burken att göra, det är ju capen som reglerar storleken på strålen. Det enda speciella jag känner till med platinum är att den är 600 ml istället för 400 ml.

Citat:
ska ha det till annat är markers :P Det går att vandalisera utan graffiti ibland
Jaha, men det här är graffiti och street art forat så du har nog kommit fel tror jag.
Citera
2008-11-24, 23:06
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Tjära och fjädrar

Det finns en stor kuk på asfalten utanför mitt hus, gjort med något som jag tror är tjära
Citera
2008-11-24, 23:09
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Hmm, kom att tänka på att göra blekande ink. Typ etanol och klor. Ha i en stålpenna såklart, annars blir det inge kul. Borde ju bleka ytan snarare än färga den = går inte att buffa. Dessutom är den transparent vid applicering. Funkar såklart inte på alla ytor, men lackytor och så borde funka.
Tror klor skulle vara lite svagt för att bleka metall och sånt. Skulle kanske funka på trä och tyg men om du ska bleka metall får du nog ta i med hårdare tag.
Citera
2008-11-24, 23:09
Medlem
tänke bara att många här kunde bidra med sin expertis bara
Citera
2008-11-24, 23:11
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Tjära och fjädrar

Det finns en stor kuk på asfalten utanför mitt hus, gjort med något som jag tror är tjära

Måste bara fråga vart du bor, för när jag var yngre "hittade" jag och ett par kompisar en burk färdigblandad 2komponentsfärg (sådan är olaglig idag till och med tror jag) och gissa vad vi ritade på marken.

Annars, kan man inte späda ut tjära och leka lite med? tycker det borde gå på något sätt ändå. På en del ytor borde det sitta rätt fint.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Tror klor skulle vara lite svagt för att bleka metall och sånt. Skulle kanske funka på trä och tyg men om du ska bleka metall får du nog ta i med hårdare tag.

Målad plåt kanske skulle fungera? Jag har ingen aning. Om det nu fräter plast, borde det vara kul på busstidtabeller och sådant också.
Citera
2008-11-25, 22:53
Medlem
Remixxxs avatar
Kan någon rekomendera mig en bra penna som funkar på bra på ex. elskåp. Helst från highlights. Tacksam för svar.
Citera
2008-11-25, 23:04
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remixxx
Kan någon rekomendera mig en bra penna som funkar på bra på ex. elskåp. Helst från highlights. Tacksam för svar.
Postermarker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in