2008-02-14, 08:52
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fartface
hmm idag när jag måla så använda jag bla. en montana gold fancy och den lutkade fan skit, som mormors nagellack typ. har inte tänkt på de innan men luktar gold alltid så skummt? isfl blir de fan att bara måla med black haha för den luktar mumma

Kopierat från första sidan i tråden:

Här skriver vi inte om(utan tar det i nya/andra trådar):

* Aerosolburkar (inkl. sk. "cansilencer" osv.)
* Caps (om det inte är någonting speciellt/annorlunda med dem)

Vad var det i svenskan du inte förstod?
Citera
2008-02-14, 11:38
Medlem
fartfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Kopierat från första sidan i tråden:

Här skriver vi inte om(utan tar det i nya/andra trådar):

* Aerosolburkar (inkl. sk. "cansilencer" osv.)
* Caps (om det inte är någonting speciellt/annorlunda med dem)

Vad var det i svenskan du inte förstod?

hoppsan, ja ibland blir de bara fel
Citera
2008-02-14, 19:53
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Ville bara säga att jag sprutade ut färgen från en helt vanlig sprayburk för någon vecka sedan, skakade lite och släpte ut gaserna. Blandade i thinner tills den var lagomt tunn, hällde ner i en skokräm och testade nyss. Blev klockrent och färgen var svartare än svart så om någon inte vill lägga ut pengar på dyrt bläck fungerade detta prima, iallafall för mig

Sen vet jag inte hur länge det håller kvar, men gissar att det blir som vanlig sprayfärg?

Ska nog testa bygga en squezeer med färg från chromburk också..
Citera
2008-02-14, 21:15
Medlem
Någon som har erfarenhet av "plastfärg", tror det heter så.
Fick tag på 20Liter för 100kr. Tyckte det var billigt så jag sattsade. Dagen efter testade jag att ta bort det med min egen saliv lite.
Men om man målar på det, så bör det väl sitta?

Grundmålningen är ju tanken.
Senast redigerad av unk 2008-02-14 kl. 21:21.
Citera
2008-02-16, 03:32
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Jag vet. Läs längre upp även du

Koncentrerad kaliumpermanganat reagerar väldigt häftigt(farligt) med ink, men resultatet efteråt är ett ganska så fint och stryktåligt ink.
Bökigt som fan att blanda, det får du göra i skogen med handskar osv, det färgar som sagt av sig rejält <----- Molko tidigare i tråden
Det har jag redan läst, men det behövs fortfarande starkare än 5% annars kan du ju ha in kaffesump istället.

Och om du menar att det är så farligt att det inte ens bör blandas under kontrollerad omständigheter så varför ens prata om kaliumpermanganat?
Citera
2008-02-16, 09:57
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Det har jag redan läst, men det behövs fortfarande starkare än 5% annars kan du ju ha in kaffesump istället.

Och om du menar att det är så farligt att det inte ens bör blandas under kontrollerad omständigheter så varför ens prata om kaliumpermanganat?

Klart det går om du vet vad du har att göra med.
Men det är bättre att varna innan vi har 10 "jag har kokat sönder mina fingertoppar"-trådar..
Citera
2008-02-17, 14:53
Medlem
Skumt...ngn mer än jag som har provat att taga de nya vita golven (plattor) som de håller på att lägga på stationerna...f-n blir inga buff alls efter ink eller magic ink...vad är det för plattor??
Citera
2008-02-17, 18:56
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenlinestar
Skumt...ngn mer än jag som har provat att taga de nya vita golven (plattor) som de håller på att lägga på stationerna...f-n blir inga buff alls efter ink eller magic ink...vad är det för plattor??

Jajo de blir inga buffs på dem det låter lite som emalj som de sätter upp på stationsväggar (gärdet,danderyd) prova att slipa bort den blanka ytan och kör med nått bra ink ,,
Citera
2008-02-18, 17:59
Medlem
Hej_tjos avatar
Om man ska göra en målning i ett fame . Vad har ni för tipps på betongfärg som man kan ha som "täcknings/bakrund" som inte är så mycket buff-bart (ska använda roll)? Kasnke det finns på C.O ? Skicka gärna en länk på ett billigt tips .

Mvh Hej_tjo
Citera
2008-02-18, 18:09
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Om man ska göra en målning i ett fame . Vad har ni för tipps på betongfärg som man kan ha som "täcknings/bakrund" som inte är så mycket buff-bart (ska använda roll)? Kasnke det finns på C.O ? Skicka gärna en länk på ett billigt tips .

Mvh Hej_tjo

egentligen fungerar all vägg/tak-färg för ändamålet. Kan visserligen ta en stund att torka om du späder ut den förmycket men det är inte rollen som gör det, utan att sprej fastnar bättre efteråt!

Lyckatill!
Citera
2008-02-18, 18:15
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
egentligen fungerar all vägg/tak-färg för ändamålet. Kan visserligen ta en stund att torka om du späder ut den förmycket men det är inte rollen som gör det, utan att sprej fastnar bättre efteråt!

Lyckatill!

Ah man tackar för ett snabbt svar! Men vad är det bästa att späda ut den med som är lätt att få tag på och inte kostar så mycket? Ska på stan imorn och inhandla kannor , kasnke får titta förbi en Målar affär .
Citera
2008-02-18, 18:17
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Ah man tackar för ett snabbt svar! Men vad är det bästa att späda ut den med som är lätt att få tag på och inte kostar så mycket? Ska på stan imorn och inhandla kannor , kasnke får titta förbi en Målar affär .

vatten fungerar helt klart för vägg-rollning...
Om du annars vill göra flow-ink av målarfärg så fungerar även thinner,bensin,aceton,xylene osv, då för att det ska "sitta" bättre eller torka snabbare... Men jag skulle säga vatten så länge färgen inte e "oljebaserad"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in