2007-07-12, 20:11
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Här kommer ett inlägg ang nytänk.

Jag hittade en gammal flaska med ikeas "Textil rengöringsmedel med fläckskydd" i mitt gammla städskåp. Jag går ut och testsprayar i luften och märker ett det är ett riktigt tjockt och najs vitt skumm som sprutar ut i en stråle. (Ungefär som från en sån där serpentin spruta). Då fick jag en snilleblixt, så jag tar och sticker ut å bombar med skiten. Å jävlar vilka fräcka tags det blev. Tags gjorda av skum typ. As coola. Bilder kommer senare.
Vet dock inte något om hållbarhet efterssom jag var tvungen att sticka därifrån rätt så snabbt (Jävla kärringar). Iallafall en kul liten grej för att fjantbomba o dyl (Tror inte det sitter särskilt länge). Men om någon skulle kunna fixa så att det sitter kvar längre (Stelnar eller nåt) så jävlar vad cool det skulle vart.

//MVH Svarifaxx
Citera
2007-07-12, 20:16
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
För övrigt så är det lite "Shit the same" om hur pass det siotter eller ej efterssom det är så otroligt skönt att använda den, så det är lite kännsla också. Synd att ingen kunde uppfinna ett sådant skum som finns i flera färger samt sitter där man sätter det så att säga. Fasst då ska det ändå vara lika skönt som ikeas skum även fast det ska vara permanent. Och det får heller inte vara för tjockt, iallafall så att det går att spruta ut som jag gjorde med ikea skiten (Skön skit) Helt enkelt ikeas fläckborttagningsmedel är skit men ändå skön att dra med.
Citera
2007-07-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
För övrigt så är det lite "Shit the same" om hur pass det siotter eller ej efterssom det är så otroligt skönt att använda den, så det är lite kännsla också. Synd att ingen kunde uppfinna ett sådant skum som finns i flera färger samt sitter där man sätter det så att säga. Fasst då ska det ändå vara lika skönt som ikeas skum även fast det ska vara permanent. Och det får heller inte vara för tjockt, iallafall så att det går att spruta ut som jag gjorde med ikea skiten (Skön skit) Helt enkelt ikeas fläckborttagningsmedel är skit men ändå skön att dra med.
kör med fogskum, försök blanda i lite färg också...
Citera
2007-07-12, 21:52
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Kan du precisera dig lite?
Citera
2007-07-12, 22:12
Medlem
roppans avatar
Ville bara visa den här länken - http://www.blubbercolors.com/ och passa på att fråga om någon vet hur färgen funkar? "COMING - 12 oldschool colors" ..
Citera
2007-07-12, 22:19
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Kladdig och tjock färg, dessutom snabbtorkande - Rekkomenderas varmt.

Nu tillbaka till min fråga:

Vilket fogskum?

Vilken färg?

Hur gå till väga?

(Jag behöver ej ett jätte detaljerat svar, bara så att jag fattar :P) (Har dyslexi och asperger :P) (Så jag kan vara lite trög ibland :P)
Citera
2007-07-12, 22:26
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Kan tilläggas att färgen du länkade till täcker extremt bra, dom har även ett par cannor som är helt idealiska för bombing. Deras phatt line är riktigt heta för cromare och dyl. Mercury Silver är en höjdare. Helt enkelt: Ja jag rekommenderar verkligen dessa cannor.
Citera
2007-07-12, 23:14
Medlem
mungos avatar
Hur är den där fountain-pennan (penseln?) egentligen, är redigt nyfiken..
http://highlights.nu/index.php?setID...ophex=&pid=971

inte för att jag tänker lägga ut 750 pix på den, men ändå?
Citera
2007-07-12, 23:53
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Kan tilläggas att färgen du länkade till täcker extremt bra, dom har även ett par cannor som är helt idealiska för bombing. Deras phatt line är riktigt heta för cromare och dyl. Mercury Silver är en höjdare. Helt enkelt: Ja jag rekommenderar verkligen dessa cannor.
Intressant! Hur är trycket i kannorna då?
Mitt problem är att jag inte hittat någon shop som skeppar kannorna till Svedala. Sitter du inne på något tips, eller var fick du tag i dina?
Citera
2007-07-13, 00:44
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungo
Hur är den där fountain-pennan (penseln?) egentligen, är redigt nyfiken..
http://highlights.nu/index.php?setID...ophex=&pid=971

inte för att jag tänker lägga ut 750 pix på den, men ändå?
Värt och köpa en tom marker för 750?!

Edit: Såg att du tyckte de såg ovärt ut också.. Sorry..

Finns ju billigare varianter..Typ köra med petflaska och svamp eller något..Dock kan de vara stor risk för att de läcker igenom.

Eller alltså bygga egna hemmagjorda.. Är inte så svårt..
Citera
2007-07-13, 01:04
Medlem
mungos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Värt och köpa en tom marker för 750?!

Edit: Såg att du tyckte de såg ovärt ut också.. Sorry..

No worries

Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Finns ju billigare varianter..Typ köra med petflaska och svamp eller något..Dock kan de vara stor risk för att de läcker igenom.

Eller alltså bygga egna hemmagjorda.. Är inte så svårt..

Det jag tyckte var lite intressant är att den verkar ha strån som en pensel eller nåt annat liknande och undrar lite över hur det är att måla med ihop med pumpen eller vad det är för nåt som styr inkflödet..

Kanske ska anta att den är lite för dyr för att folk ska ha råd att ha provat den i nån större utsträckning..

Flaskor och annat har man ju gjort om till pennor förut, men jag har alltid haft lite svårt att få dem tillräckligt täta så att färgen 'bara' ska hamna där den är avsedd...
Citera
2007-07-13, 02:13
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungo

Det jag tyckte var lite intressant är att den verkar ha strån som en pensel eller nåt annat liknande och undrar lite över hur det är att måla med ihop med pumpen eller vad det är för nåt som styr inkflödet..

Kanske ska anta att den är lite för dyr för att folk ska ha råd att ha provat den i nån större utsträckning..

Flaskor och annat har man ju gjort om till pennor förut, men jag har alltid haft lite svårt att få dem tillräckligt täta så att färgen 'bara' ska hamna där den är avsedd...

Fan nu när du snackar om den blir jag bara mer o mer sugen på att skaffa en sån... haha..
Låter äckligt intressant faktiskt..Eller en lite mindre hade ju inte varit fel..
Taga med penslar är jävligt kul faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in