2007-01-03, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hassanlol
Fast fick ju proportionerna av Rikard_ så det är nog inget problem längre
Rusto Aluminium färg, någon som vet om det är svårt att hitta i sverige, och om det går bra med vilken annan färg som helst, om jag t.ex vill ha svart krink, är det bara att ta vilken svart färg som helst, samma med röd, grön, gul, brun osv? har kollat på börjes färgaffär på hornsgatan där fanns den inte. Om någon vet ett ställe där den finns kan du slänga iväg ett pm lr skriva här

Nej du ska inte ta vilken som helst. Jag skulle rekommendera en alkydfärg alltså en färg som innehåller nåt form av lösningsmedel och inte vatten. Rusto är ett amerikanst märke som kommer att bli svårt att få tag på. Borde funka lika bra med en burk du hittar i sverige.
Citera
2007-01-03, 13:26
Medlem
Tjenare!

Såhär är det va, att jag har inte lust att läsa igenom 53 sidor i den här tråden - och sökfunktionen suger. Så nu frågar jag, här kommer det. Okaj, vi kör

Jag hade tänkt dra och racka en Boston och fylla den med spansk Montana. Jag gjorde det med en Montana Psycho-Black-marker och det funkade bra, förutom att själva pennan var pajj.
Nu är frågan, måste jag fylla min Boston med svamp eller något, som när man gör en deo-flow, eller är det bara att köra på?
Jag har redan förstört lite kläder p.g.a läckande flows, så om någon här vet är det ju lite bekvämare

Sedan undrar jag om man behöver något extra att täta med, och isåfall vad?

Aja, ha det gött!

M.v.h Sensej.
Citera
2007-01-03, 13:30
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Tjenare!

Såhär är det va, att jag har inte lust att läsa igenom 53 sidor i den här tråden - och sökfunktionen suger. Så nu frågar jag, här kommer det. Okaj, vi kör

Jag hade tänkt dra och racka en Boston och fylla den med spansk Montana. Jag gjorde det med en Montana Psycho-Black-marker och det funkade bra, förutom att själva pennan var pajj.
Nu är frågan, måste jag fylla min Boston med svamp eller något, som när man gör en deo-flow, eller är det bara att köra på?
Jag har redan förstört lite kläder p.g.a läckande flows, så om någon här vet är det ju lite bekvämare

Aja, ha det gött!

M.v.h Sensej.
Göre och lämna en rapport i stället för att sitta och trycka vid datorn.
Citera
2007-01-03, 13:44
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Tjenare!

Aja, ha det gött!

M.v.h Sensej.

Boston läcker alltid, skaffa trippla plastpåsar och ta inte ur flowen ur påsen när du kör, håll fram flowen ca 1 meter framför dina ben när du kör och kör långsamt.
Citera
2007-01-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
Boston läcker alltid, skaffa trippla plastpåsar och ta inte ur flowen ur påsen när du kör, håll fram flowen ca 1 meter framför dina ben när du kör och kör långsamt.

Okaj, man tackar
Får dra ut imorgon och kolla om det stämmer då.

M.v.h Sensej.
Citera
2007-01-04, 19:32
Bannlyst
1: Magic ink!

Vad vet ni om magic ink? Alltså vad är det gjort av, vad är hälsoriskerna?

2: Magic dust

Nån som testat, vad är pulvrets effekt?

http://www.elbtunnel.com/magic_dust,279,56_65.html
Citera
2007-01-04, 19:43
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2003
1: Magic ink!

Vad vet ni om magic ink? Alltså vad är det gjort av, vad är hälsoriskerna?

2: Magic dust

Nån som testat, vad är pulvrets effekt?

http://www.elbtunnel.com/magic_dust,279,56_65.html
Översatte texten på hemsidan:

"Farbpigmente in Crystal violet in the 2g bag. For the optimal Tuning of your marker. NOTE! Only for india ink markers suitably."

Vad är Magic Ink?
Citera
2007-01-04, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Översatte texten på hemsidan:

"Farbpigmente in Crystal violet in the 2g bag. For the optimal Tuning of your marker. NOTE! Only for india ink markers suitably."

Vad är Magic Ink?

jo jag såg oxå översättningsknappen!
men man fick inte ut så mycket av det...
Citera
2007-01-05, 00:18
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2003
jo jag såg oxå översättningsknappen!
men man fick inte ut så mycket av det...
jaha sidan fanns på engelska o____.
Jag översatte den på annat vis....
Citera
2007-01-06, 14:39
Medlem
Såg att de fått in marsh ink på HL.

Är den så bra som alla säger eller?
Dyr va den iaf

//leitmotif
Citera
2007-01-06, 15:42
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leitmotif
Såg att de fått in marsh ink på HL.

Är den så bra som alla säger eller?
Dyr va den iaf

//leitmotif
Länge sedan dom fick in marsh haft det sen de uppdaterad hemsidan till v.2 har jag för mig.

Det har en väldigt lång tork tid...
Citera
2007-01-06, 16:01
Medlem
jag har hört att magic är genomskinligt när man drar den men efter ett tag blir den brunaktig.. vet inte ngt om hällsoriskerna. !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in