2021-08-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Jag har försökt att hitta ljudfilerna som det pratas om, var finns de?
Ligger på hennes Instagram iambelladavis.
Citera
2021-08-08, 19:33
Medlem
Alltså…. Om jag hade blivit våldtagen hade jag inte pratat i telefon med personen i fråga.

Han ber om ursäkt för hur han uppförde sig? Kanske för han var kall efter avslutat samlag. Varför träffar hon upp honom en andra gång om hon känner sig utnyttjad efter första gången?

Herregud. Våldtäkt är numera ett vardags uttryck för kränkt! Folk måste lugna sig.
Citera
2021-08-08, 19:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Även Lambertz hade fina PK åsikter. Det handlar alltså om att Kinnaman också är snygg. Då kan han ju inte vara våldtäktsman…?

Lite så verkar det vara. Joel enligt vissa ätär för snygg, rik för att behöva våldta. Det är litet feltänk. Våldtäksmän våldtar för makt. Mer vänder sig till sårbara som kanske henne som ingen ändå kommer tro på.

Finns många exempel. Ed Westwick från Gossip Girl. Snygg som tusan var ihop med modeller medan han enligt anklagelser våldtog flera kvinnor.
Citera
2021-08-08, 20:01
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Finns det verkligen såhär pass många galna manshatande feminister på Flashback, eller trollar alla som skriver att JK är skyldig samt har en dålig kvinnosyn?

Jag skulle vilja säga att det finns förvånansvärt få feminister här i tråden med tanke på att andra mer tvivelaktiga fall har det totalstormats av just samma feminister.

Mycket märkligt att man nu väljer att hålla käft.
Citera
2021-08-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Alltså…. Om jag hade blivit våldtagen hade jag inte pratat i telefon med personen i fråga.

Han ber om ursäkt för hur han uppförde sig? Kanske för han var kall efter avslutat samlag. Varför träffar hon upp honom en andra gång om hon känner sig utnyttjad efter första gången?

Herregud. Våldtäkt är numera ett vardags uttryck för kränkt! Folk måste lugna sig.

Precis så är det.

Bruden har blivit kränkt och tar nu till med alla medel möjliga för att hämnas.

Det enda tjejer gör när de håller på såhär är att förminska den generella allvarligheten när en våldtäkt faktiskt händer.

Joels sida har hela intervjun inspelad och meddelade henne i förväg att de skulle spela in det.

Som jag skrivit till tidigare, DET FINNS EN ANLEDNING TILL VARFÖR HON INTE POSTAR HELA SAMTALET.

Vem som helst kan klippa saker ur sin kontext.
Man hör att han ber om ursäkt men hon har klippt bort för vad, sen skriver hon "våldtäkt".

Kan man spela mer manipulativ? Varför inte spela upp för vad han ber om ursäkt för om hon nu har så hårda och tydliga bevis? Antagligen för att han inte bad om ursäkt för att han knullat henne.
Citera
2021-08-08, 20:46
Medlem
Hayworthians avatar
Hittar inte, men har det bevisats att det faktiskt är JK i de här ljudfilerna?
Citera
2021-08-08, 21:00
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så har det ju varit hela tiden. Metoo skulle sätta äckliga högergubbar i cylinderhatt på plats, men det blev inte riktigt så. Även massa vänstergullisar ertappades och då tystnade plötsligt många...

Snygga killar försvaras alltid.
Citera
2021-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så har det ju varit hela tiden. Metoo skulle sätta äckliga högergubbar i cylinderhatt på plats, men det blev inte riktigt så. Även massa vänstergullisar ertappades och då tystnade plötsligt många...

Han är ju alldeles för snygg för Metoo
Citera
2021-08-08, 21:11
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Man får inte kontaktförbud bara för att man ringer och vill få en förklaring till varför han våldtagit henne. Uppenbarligen har han hotat henne till livet att hon ska hålla käften. Så det blev kontaktförbud beviljat för att hon var i en extremt hotfull och farlig situation.

Men det är väl ändå HON som ej får kontakta honom? Vilket hon maniskt verkar försöka med via taggande på nätet osv.

Om HAN var den som var farlig för henne. Hade inte HAN fått förbud att kontakta henne?

Och dessa glasklara bevis du talar om? Att det i princip är fastställt? Det framgår verkligen ej i klippen som du påstår. Det är verkligen så att man kan tolka det på flera vis.

Men själv känns det som att hon påtalar att hon känt sig "äcklig" eftersom Joel gång nummer två skickat iväg henne och ej ville spendera natten ihop.

Dvs - de hade sex, frivilligt från bådas sida, hon hoppades på mer, det var inte intressant för honom. Så hon blir ledsen att han ville mer, helt enkelt.

Att han är ett arrogant as har man hört talas om. Har aldrig stött på honom själv, men rykten säger så.

Betyder det att man är våldtäktsman?

Denna maniska och besatta brud trillar lägligt tillbaka i hans liv när han utåt visar att han har någon ny. Och säkert inte för att "varna nya tjejen" och allt vad du yrar om. Då kunde väl denna brud som nu anklagar honom gått ut med detta INNAN han fick en ny brud om hon nu är så mån om att varna..

Nej, hon blev lack att det ej blev något mellan dem. Och nu när han visar upp sig med någon annan och verkar glad så brinner det i skallen på bruden för nu har hon ingen chans alls vilket hon säkert trott och hoppas på.

Hon verkar extremt obehaglig, manisk och besatt.

Och nä - Joel verkar inte toppen han heller. Men att någon gammalt ligg trillar in och börjar härja när han just är med i en rulle många nog (av någon outgrundlig anledning) kommer se + verkar glad med ny tjej osar väl katt om något....

Speciellt när du väljer att tro hennes anklagelser som det ej finns hundraprocentig stöd för men att han berättar att hon kräver honom på pengar, kontakter osv - det vet du är hittepå.

Vad är grejen? Fick du inte hans autograf när du såg honom på stan?

Bör väl tillägga att man knappast vet vad som stämmer eller inte, har något skett, hemskt. Men hennes vilda försök till att kasta fram bevis som skall verka troliga går ju sådär.

Ja, han är känd. Men skall hon inte ta den energin till att tala med snuten istället?

Skulle riktiga bevis finnas och han är skyldig - så kommer det komma ut om han döms.

Nu tror jag ju inte det blir något av detta öht, i och för sig.

Bruden är ju bevisligen inte helt rätt i skallen, oavsett (nej, det skulle inte ursäkta en våldtäkt, men tycker lite att trovärdigheten sjunker)
Senast redigerad av WitchcultToday 2021-08-08 kl. 21:20.
Citera
2021-08-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan

Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Det är samma grupp som både fördömer och försvarar, nämligen kvinnor.
Citera
2021-08-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleMMA
Kvinnan flirtar med Joel.

Joel Kinamann svarar: "jag ska äta upp dig"

Denna typ av jargong känner många igen bland män med för höga tankar om sig själva och betyder typ "jag ska dunka på dig så du knappt kan stå upp dagen efter"
Vad försöker du säga?
Citera
2021-08-08, 21:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan

Citat:
Ursprungligen postat av gakka

Så är det. Ungefär som många män låter snygga kvinnor bete sig hur som helst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in