2021-08-07, 22:33
Medlem
Krickedixans avatar
Hur smart är man om man försöker få rättvisa på IG eller snap när man blivit våldtagen.
Hur tänker man då?
Svar: inte alls. Känns inte som rätt ställe att vara på om man är seriös i sina handlingar.
Har det hänt och hon har en advokat är nog det bästa att göra upp det på ett normalt sätt i en domstol och inte på sociala medier.
Jag är väldigt skeptisk till den tjejen.

Sedan får han väl skylla sig själv när han väljer att vara med henne.
Citera
2021-08-07, 22:45
Medlem
fingercuffss avatar
Hon försöker ju rida på #metoo-vågen

Jag har svårt för Kinnaman eftersom han är en godhetsknarkare av rang men detta är fan inte okej!
Citera
2021-08-07, 22:46
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Vilken jävla soppa! Om Kinnaman har gjort sig skyldig till våldtäkt i juridisk mening kan vi bara spekulera om. Jag tror inte det, men något galet måste han ha gjort. Frågan är bara vad och varför hon Magnusson kommer med det först nu. Gå in på hennes insta Iambelladavis och skapa er en uppfattning. Där ligger mycket att nysta i. Hon kanske inte är helt stabil men verkar samtidigt ha en ok modellkarriär som rullar på så frågan är varför hon skulle vara golddigger eller komma med hot mot Kinnaman som han påstår. Det gagnar ju inte henne på något sätt. Många frågor.

Galet? Han låg med henne två gånger och ville inte ha ett förhållande.
Citera
2021-08-07, 22:46
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
Rätt äckligt att se folk sitta och försvara Joel Kinnaman, och vem är egentligen förvånad över vad som har hänt? När han sitter och ber den här kvinnan om ursäkt i inspelningarna så förstår man att det faktiskt finns en sanning bakom det hela. Vem skulle annars sitta och säga så här:

Jag får känslan att han pratar om att hon ville ha ett förhållande med honom och inte han.
Det är lite konstigt att man säger ” jag är ledsen att jag sårade dig” om han skulle ha våldtagit henne.
Har man blivit våldtagen är sårad inte rätt ord utan då är man mer än sårad.
Jag tror hon ville mer än han ville.
Citera
2021-08-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hur smart är man om man försöker få rättvisa på IG eller snap när man blivit våldtagen.
Hur tänker man då?
Svar: inte alls. Känns inte som rätt ställe att vara på om man är seriös i sina handlingar.
Har det hänt och hon har en advokat är nog det bästa att göra upp det på ett normalt sätt i en domstol och inte på sociala medier.
Jag är väldigt skeptisk till den tjejen.

Sedan får han väl skylla sig själv när han väljer att vara med henne.

Om hon ljuger finns det väl ingen anledning att vara ett anonymt ansikte i någon framtida rättegång som man misstänker redan på förhand kan gå åt andra hållet än vad man tänkt sig. Bättre att då sprida allt som en löpeld så att en mindre armé ställer sig på hennes sida och hjälper till med grovjobbet, drar hans namn i smutsen och bistår villigt med donationer till eventuella legala kostnader via PayPal osv. Kanske hundratusen extra följare, uppmärksamhet och något primitivt hämndbegär stillat, fame & fortune på ingång. Om några år ser livet skapligt mycket bättre ut än vad det gjorde innan den här episoden, skitsamma att Frank Wagner sitter och trycker hemma med neddragna persienner, whiskyglas i näven, skäggstubb och tom blick för att han inte kan visa sig utomhus utan att folk kastar glåpord.

Det är väl så en s.k crazy eyed woman kan tänkas gå tillväga, om kvinnan i detta fall är en sådan tänker jag inte uttala mig om.
Citera
2021-08-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag får känslan att han pratar om att hon ville ha ett förhållande med honom och inte han.
Det är lite konstigt att man säger ” jag är ledsen att jag sårade dig” om han skulle ha våldtagit henne.
Har man blivit våldtagen är sårad inte rätt ord utan då är man mer än sårad.
Jag tror hon ville mer än han ville.

Exakt, tycker samtalet är väldigt tydligt att det syftar på att han sårat henne med att leda henne vidare och ge förhoppningar och medans hon utvecklade känslor såg han henne bara som sex. Tror det sved också att hans tjej han sedan nu då förlovat sig med är en mer framgångsrik modell än henne. (Victorias secret modell)
Citera
2021-08-07, 23:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Är det någon som har koll på hur våldtäkten gått till?

Var hon så full o hög att hon inte minns akten eller har något minne av sammtycke?

Sodomiserade Joel henne utan att fråga om lov?

Har svårt att tro att han hoppat på henne i någon park...
Citera
2021-08-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Galet? Han låg med henne två gånger och ville inte ha ett förhållande.
Svårt att se att det skulle vara så enkelt. Om hon nu inte fått ett fullständigt psykbryt nu så här 2-3 år senare och inte kan tänka klart. För inget av det hon gör är ju till hennes fördel om det är så att hon far med osanning.
Citera
2021-08-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Vad snackar du om

Du skrev att du inte ser för dig att Kinnaman våldtar pga utseende och kändisskap/pengar. Jag tolkade dig som att du kopplar samman våldtäkt med ett behov för sex. Våldtäkt handlar i 9,9 fall av 10 om maktutövande, inte om sexet i sig. Det är baskursen. Det finns en sökmotor som heter google, samt google scholar, rekommenderar dem om du vill djupdyka i ämnet.
Citera
2021-08-07, 23:20
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Vilken jävla soppa! Om Kinnaman har gjort sig skyldig till våldtäkt i juridisk mening kan vi bara spekulera om. Jag tror inte det, men något galet måste han ha gjort. Frågan är bara vad och varför hon Magnusson kommer med det först nu. Gå in på hennes insta Iambelladavis och skapa er en uppfattning. Där ligger mycket att nysta i. Hon kanske inte är helt stabil men verkar samtidigt ha en ok modellkarriär som rullar på så frågan är varför hon skulle vara golddigger eller komma med hot mot Kinnaman som han påstår. Det gagnar ju inte henne på något sätt. Många frågor.

Hon hade ju en lång önskelista som hon ville att Joel skulle uppfylla.
Därför tror jag inte att det går så bra för henne som hon önskar.
Det finns hundratusentals tjejer som henne, hon är bara en i mängden.
Att Joel skulle fixa ett sports illustrated jobb åt henne, ett jobb som är prestigefyllt är ju 🤯.
Arbetsvisa osv.. Det känns som hon utnyttjar tillfället.
Citera
2021-08-07, 23:25
Medlem
Det går rykten om att Kinamannen hade lovat henne en roll i Robocock, 2an.
Senast redigerad av Raven2.0 2021-08-07 kl. 23:28.
Citera
2021-08-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hon hade ju en lång önskelista som hon ville att Joel skulle uppfylla.
Därför tror jag inte att det går så bra för henne som hon önskar.
Det finns hundratusentals tjejer som henne, hon är bara en i mängden.
Att Joel skulle fixa ett sports illustrated jobb åt henne, ett jobb som är prestigefyllt är ju 🤯.
Arbetsvisa osv.. Det känns som hon utnyttjar tillfället.
Intressant. Ifrågasätter inte dig men finns det några tillförlitliga källor som styrker det du skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in