2021-08-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Nu har ju Joel gått ut och sagt att han har en inspelning av deras möte där hon flertalet gånger erkänner att sexet var frivilligt från hennes sida men att hon vill ha vissa saker av Joel för att inte påstå att det var ofrivilligt. Det är ju upp till bevis helt enkelt. Har han en sådan inspelning så blir han friad och kvinnan får skämmas inför hela världen. Om han INTE har inspelningen som han officiellt gått ut och sagt att han har så gör han ju bort sig riktigt ordentligt. Skulle han ta den risken?

HAN säger. Jaja. Vad förväntade du dig att han skulle säga? Att han någonsin skulle våga erkänna vad han gjort? Det händer en gång typ på miljonen, att våldtäktsmän erkänner sina brott (dragen siffra ur röven men alla våldtäktsmän ljuger). Det här är bara damage-control från hans sida. Han är en liten ynkrygg som alla andra våldtäktsmän och männen som försvarar dem.
Citera
2021-08-11, 21:25
Medlem
Hon hänger ju även ut Joels nuvarande tjej vilket är allmänt jävla elakt kan jag tycka.
Citera
2021-08-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
HAN säger. Jaja. Vad förväntade du dig att han skulle säga? Att han någonsin skulle våga erkänna vad han gjort? Det händer en gång typ på miljonen, att våldtäktsmän erkänner sina brott (dragen siffra ur röven men alla våldtäktsmän ljuger). Det här är bara damage-control från hans sida. Han är en liten ynkrygg som alla andra våldtäktsmän och männen som försvarar dem.
Vet inte om du har problem med läsförståelsen? Joel har påstått att han har en inspelning där tjejen erkänner att det var frivilligt. Nu är en anmälan gjort och Joels advokat ska lämna in denna inspelning. Finns ingen sådan inspelning så har Joel gjort bort sig rejält. Finns det däremot en sådan inspelning så får kvinnan skämmas inför hela världen. Ganska enkelt då vi kommer få facit så småningom

Joels advokat har idag sagt att dom har bevisning som tydligt visar att kvinnan ljuger. Antar att han syftar på inspelningen. Hur som helst, vi kommer få reda på sanningen snart. Jag sätter min röst på att inspelningen finns där kvinnan erkänner att det var frivilligt. Du tror att det är lögn och att inspelningen inte finns antar jag?
Citera
2021-08-11, 21:32
Medlem
Citat:
Vet inte om du har problem med läsförståelsen? Joel har påstått att han har en inspelning där tjejen erkänner att det var frivilligt. Nu är en anmälan gjort och Joels advokat ska lämna in denna inspelning. Finns ingen sådan inspelning så har Joel gjort bort sig rejält. Finns det däremot en sådan inspelning så får kvinnan skämmas inför hela världen. Ganska enkelt då vi kommer få facit så småningom

Joels advokat har idag sagt att dom har bevisning som tydligt visar att kvinnan ljuger. Antar att han syftar på inspelningen. Hur som helst, vi kommer få reda på sanningen snart. Jag sätter min röst på att inspelningen finns där kvinnan erkänner att det var frivilligt. Du tror att det är lögn och att inspelningen inte finns antar jag?

Som sagt, jag tar det en gång till: Kinnaman säger vad som helst i det här läget för att rädda sitt eget skinn. Det är så alla våldtäktsmän gör. Nu är sannolikheten för att han ska bli fälld lika liten som vanligt i det patriarkala rättsväsendet (dvs noll) men faktum kvarstår, att inte många kvinnor skulle våga gå ut med nåt sånt här, om de inte hade på fötterna. Vidare så är det flera i tråden här som vittnar om hans unkna kvinnosyn.
Citera
2021-08-11, 21:36
Medlem
Citat:
Som sagt, jag tar det en gång till: Kinnaman säger vad som helst i det här läget för att rädda sitt eget skinn. Det är så alla våldtäktsmän gör. Nu är sannolikheten för att han ska bli fälld lika liten som vanligt i det patriarkala rättsväsendet (dvs noll) men faktum kvarstår, att inte många kvinnor skulle våga gå ut med nåt sånt här, om de inte hade på fötterna. Vidare så är det flera i tråden här som vittnar om hans unkna kvinnosyn.
Varför vägrar du svara på min fråga? Joel har påstått att han har en inspelning där kvinnan erkänner att det var frivilligt sex. Hans advokat ska lämna in denna till utredarna. Jag tror inte han skulle riskera att göra bort sig genom att ljuga om en sak som inom snar framtid kommer synas. Jag tror att han har en inspelning som visar att kvinnan ljuger. Tror du att han har det eller tror du att han ljuger?
Citera
2021-08-11, 21:43
Medlem
Citat:
Varför vägrar du svara på min fråga? Joel har påstått att han har en inspelning där kvinnan erkänner att det var frivilligt sex. Hans advokat ska lämna in denna till utredarna. Jag tror inte han skulle riskera att göra bort sig genom att ljuga om en sak som inom snar framtid kommer synas. Jag tror att han har en inspelning som visar att kvinnan ljuger. Tror du att han har det eller tror du att han ljuger?

Jag tror givetvis att han ljuger och att han är skyldig till våldtäkt.
Citera
2021-08-11, 21:45
Medlem
Citat:
Okej, blir spännande att se vem som har rätt då vilket vi kommer få inom kort
Citera
2021-08-11, 21:46
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon hänger ju även ut Joels nuvarande tjej vilket är allmänt jävla elakt kan jag tycka.
Pratar hon skit om Joels nya ligg? Vad säger hon då?
Citera
2021-08-11, 22:11
Medlem
Citat:
Så varför har hon inte anmält ”våldtäkten” förräns efter JK anmälde henne?
De har haft ett sexuellt förhållande för tre år sedan och hon anmäler först efter att han har anmält henne för bl.a trakasserier, utpressning och hot
Citera
2021-08-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, det verkar ju inte seriöst att hänga ut Kinnaman på sociala medier så där. Kinnaman lyckades alltså få igenom ett kontaktförbud mot Bella. Fan vet vad hon gjort, men ett kontaktförbud är inget man bara får igenom hursomhelst. Det måste finnas bevis eller trovärdiga vittnen. Så gissningsvis har hon spammat honom med SMS och mess med ofredanden och/eller hot av olika slag. För varför skulle Kinnaman vilja ha ett kontaktförbud utan någon som helst anledning?

Bruden är nog lite psycho. Helt plötsligt anmäler hon Kinnaman för våldtäkt som ska ha skett för två år!!! sedan. Och nu spammar hon sin Instagram med Kinnaman, säkert en hel del som skulle klassas som förtal. Helt klart i nivå med Lambertz-kvinnan.

I USA kan man nog få kontaktförbud lite hur som helst , och här gäller ett temporärt kontaktförbud. Men hans advokat är ute i Aftonbladet och delger att det finns bevis som talar för motsatsen till våldtäkt. Alltså det som stinker är ju att hon delger rubbet i media och klipper väl valt i ljudklipp samt taggar all skvallermedia som finns. Det är ju helt fel agerande om man är utsatt dvs. Frågan är istället om det slutar med ett åtal mot henne istället. Jag begriper inte varför hon inte bara anmälde och lät juridiken ha sin gång. Uppsåtet är att skada honom så mycket som möjligt, men i och med agerandet har hon ju också förbrukat den sk bevisningen hon säger sig ha.
Senast redigerad av Browser 2021-08-11 kl. 22:19.
Citera
2021-08-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
I USA kan man nog få kontaktförbud lite hur som helst , och här gäller ett temporärt kontaktförbud. Men hans advokat är ute i Aftonbladet och delger att det finns bevis som talar för motsatsen till våldtäkt. Alltså det som stinker är ju att hon delger rubbet i media och klipper väl valt i ljudklipp samt taggar all skvallermedia som finns. Det är ju helt fel agerande om man är utsatt dvs. Frågan är istället om det slutar med ett åtal mot henne istället. Jag begriper inte varför hon inte bara anmälde och lät juridiken ha sin gång. Uppsåtet är att skada honom så mycket som möjligt, men i och med agerandet har hon ju också förbrukar den sk bevisningen hon säger sig ha.

Varifrån har du fått uppgiften att hon har "delgett rubbet i media" och "taggar all skvallermedia? Det var ju amerikansk press som började uppmärksamma fallet.

Kinnaman ansökte f.ö om kontaktförbudet mot henne, först efter att hans advokat blev varse om att hon skulle anmäla honom för våldtäkt.
Citera
2021-08-11, 22:25
Medlem
Citat:
Nu har ju Joel gått ut och sagt att han har en inspelning av deras möte där hon flertalet gånger erkänner att sexet var frivilligt från hennes sida men att hon vill ha vissa saker av Joel för att inte påstå att det var ofrivilligt. Det är ju upp till bevis helt enkelt. Har han en sådan inspelning så blir han friad och kvinnan får skämmas inför hela världen. Om han INTE har inspelningen som han officiellt gått ut och sagt att han har så gör han ju bort sig riktigt ordentligt. Skulle han ta den risken?

Vem av dem har spelat in samtalet? Just sayin....
Nej, hon hävdar att han har våldtagit henne. Han har sagt på inspelningen att han "hatar sig själv", att han varit "självisk" osv. Uppenbarligen har han också raggat rätt hårt på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in