2010-07-13, 00:59
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
Någon som prövat "Axis labs Myodrol" testobooster?

Vet inte om man får länka till produkter men;

Låter ju ganska intressant för att vara lagligt ^^

Testosteron är läkemdelsklassat. Det finns ingen laglig produkt som undkommer att bli läkemedelsklassad ifall den hade haft någon effekt. Är de lagliga har de härmat något olagligt, och då har de ändå ingen effekt. Finns många studier som tar upp att testoboosters inte påverkar muskelmassan.

Sedan är ju placebo aldrig att underskatta
Citera
2010-07-13, 23:33
Medlem
Väldigt klen faq om jag får säga det själv, men bättre än inget såklart
Citera
2010-07-14, 00:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Väldigt klen faq om jag får säga det själv, men bättre än inget såklart
Behövs inget mer då 98% av alla andra tillskott än de som tas upp i de andra klistrade trådarna är skit!
Citera
2010-07-14, 00:45
Medlem
MatorSoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen
Testosteron är läkemdelsklassat. Det finns ingen laglig produkt som undkommer att bli läkemedelsklassad ifall den hade haft någon effekt. Är de lagliga har de härmat något olagligt, och då har de ändå ingen effekt. Finns många studier som tar upp att testoboosters inte påverkar muskelmassan.

Sedan är ju placebo aldrig att underskatta
Det kan finnas många studier om samma sak... men som visar på olika resultat.
Skummade igenom ett annat forum http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123108473
Placebo eller inte...
Citera
2010-07-14, 17:56
Medlem
Tjena!

Jag har bestämt mig för att börja träna och har ett par frågor angående kosttillskott och dylikt. Jag skulle vilja öka både i vikt samt muskelmassa. När jag frågat runt bland mina arbetskollegor som gymmar ofta säger de att jag ska börja gymma utan tillskott de första 1-2 månaderna för att sedan börja med tillskott, stämmer detta?

Sedan när det väl kommer till att välja tillskott har jag kikat lite på olika paket som tex http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fardiga-paket/viktokningspaketet-2 samt http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fardiga-paket/nya-muskelpaketet , vilket av dessa skulle ni kunniga välja, eller har ni något annat förslag? Och då bör jag tillägga att jag har som mål att både öka i vikt samt muskelmassa.

Sist men inte minst, hur bör jag lägga upp min träning? Börja med 1-2 pass i veckan för att sedan öka eller bara köra på med 3-5 pass i veckan? Här bör jag också tillägga att jag jobbar med ett väldigt fysiskt jobb så jag har helt okej fysik.

Tacksam för svar!
Citera
2010-07-14, 18:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnamehere
Tjena!

Jag har bestämt mig för att börja träna och har ett par frågor angående kosttillskott och dylikt. Jag skulle vilja öka både i vikt samt muskelmassa. När jag frågat runt bland mina arbetskollegor som gymmar ofta säger de att jag ska börja gymma utan tillskott de första 1-2 månaderna för att sedan börja med tillskott, stämmer detta?

Sedan när det väl kommer till att välja tillskott har jag kikat lite på olika paket som tex http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fardiga-paket/viktokningspaketet-2 samt http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fardiga-paket/nya-muskelpaketet , vilket av dessa skulle ni kunniga välja, eller har ni något annat förslag? Och då bör jag tillägga att jag har som mål att både öka i vikt samt muskelmassa.

Sist men inte minst, hur bör jag lägga upp min träning? Börja med 1-2 pass i veckan för att sedan öka eller bara köra på med 3-5 pass i veckan? Här bör jag också tillägga att jag jobbar med ett väldigt fysiskt jobb så jag har helt okej fysik.

Tacksam för svar!
Esapro citrus breeze eller EAA FX med smaken Red berry breezer ifrån www.gymvaruhuset.com sedan till det köper du en påse kreatin. Utöver det kan du köpa 1påse whey fx.

EAA före och efter passet. Kreatin med kolhydrat någon gång under dagen. Whey, alltså vassle som utfyllnad under dagen vid dåligt proteinintag ifrån mat.

Att låta bli tillskotten och förstå kostens centrala del när det kommer till träning är något jag rekommenderar.

Jag har tränat 2pass i veckan, 4-7 styrkepass. Just nu kör jag på halvkroppspass och det funkar bra för mig. Börja att köra hel/halvkroppspass för att sedan avancera vid behov är mitt tips. Få någon att visa dig på knäböj, marklyft och andra basövningar.

Jag undviker personligen GG och köper ifrån GV. Att undvika gainers och sikta på mat är något jag rekommenderar.
Citera
2010-07-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Behövs inget mer då 98% av alla andra tillskott än de som tas upp i de andra klistrade trådarna är skit!

Det står ingenting om vad övriga kosttillskott har för funktion och dess inverkan på träningsresultaten, t ex omega 3
Citera
2010-07-14, 22:34
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Så du menar att t ex omega3 är skit?
Nej, det är ett vettigt tillskott till kosten. Något som större delen av den svenska befolkningen troligen skulle behöva ta.
Citera
2010-07-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Nej, det är ett vettigt tillskott till kosten. Något som större delen av den svenska befolkningen troligen skulle behöva ta.

(jag editade)
Precis.. Och desto större betydelse för tränande då de har dokumentande prestationsökande effekter
Citera
2010-07-14, 22:49
Medlem
Dreass avatar
Citat:
(jag editade)
Precis.. Och desto större betydelse för tränande då de har dokumentande prestationsökande effekter
Nu är vi där igen, se helheten istället för de korta perioder som säljarna vill visa dig på. Omega-3 är bra att ta ifall man inte får i sig en nog fettbalanserad kost med fisk någon gång i veckan, även efter det kan det vara bra med någon kapsel per dag. Men dess prestationsökande effekter är en piss i nilen, precis som 99% av alla tillskott. Där 1% utgörs av kreatin då det har en bevisad effekt, monhydrat då.
Citera
2010-07-15, 00:06
Medlem
ttals avatar
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/diet-shake-2-kg

Fungerar det bra om jag vill gå ner lite i vikt, vill även behålla mina muskler, så jag tänkte om det skulle fungera att jag byter ut 1-2 måltider per dag mot det där?

Efter jag varit på gymmet så käkar jag Vanlig mat men typ Frukost och lunch kanske mot det där. Kommer jag behålla muskelmassa då fast jag går ner lite i vikt, Vill ha bort mina "love-handles"

Mvh kenny
Citera
2010-07-15, 00:44
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttal
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/diet-shake-2-kg

Fungerar det bra om jag vill gå ner lite i vikt, vill även behålla mina muskler, så jag tänkte om det skulle fungera att jag byter ut 1-2 måltider per dag mot det där?

Efter jag varit på gymmet så käkar jag Vanlig mat men typ Frukost och lunch kanske mot det där. Kommer jag behålla muskelmassa då fast jag går ner lite i vikt, Vill ha bort mina "love-handles"

Mvh kenny
Klistrade tråden om näringslära rekommenderas. Kcal in vs kcal ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in