2024-03-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siz1
Någon annan som har känt av att man får huvudvärk när man tar kreatintillskott?

Citat:
Ursprungligen postat av siz1
Dricker typ 2l om dagen.

Kan ju ändå vara att du behöver mer vätska då det binder mer till muskelaturen med kreatin. Du kanske har för lite vätska i blodet. Någon nämnde elektrolyter kan vara värt att tänka på. Däremot kan även huvudvärk vara tecken på för högt blodtryck så det kanske du behöver kolla upp. Kan ju öka pga att du har gått upp lite i följd av kreatinet.

Något som kan vara helt annat är tex för låga järn nivåer som kan ge huvudvärk och Utmattning. Inget annat som har ändrats i din kost eller vardag än bara kreatinet?
Citera
2024-05-29, 09:02
Medlem
Nån som vet ifall Betram rot pulver är det samma som Akarkara rot pulver?
Har precis lagt en beställning på 100g bertram (romersk) rotpulver och priset ligger på ca 120-130kr / 100g. Jämförelse Akarakara rotpulver 500-600kr / 100g

Jag misstänker att namnet akarakara har blivit känt på nätet inom träningsvärden och då har man satt orimligt högt pris på örten fast den egentligen är superbillig. Så borde kunna spara mej själv en slant genom att köpa "bertram"?
Citera
2024-06-03, 23:25
Avslutad
ZMA har provat detta igen. Drömmarna är helt konstiga och drömmer typ Mardrömmar på detta, hur kommer detta sig? Vad är det som gör så att man drömmer så konstigt?
Citera
2024-06-04, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karismas
ZMA har provat detta igen. Drömmarna är helt konstiga och drömmer typ Mardrömmar på detta, hur kommer detta sig? Vad är det som gör så att man drömmer så konstigt?

Är det verkligen mardrömmar eller är det att drömmarna är väldigt intensiva?

Kan vara att du inte har haft så bra REM sömn och att den kommer igång (bara gissar).
Citera
2024-06-04, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Är det verkligen mardrömmar eller är det att drömmarna är väldigt intensiva?

Kan vara att du inte har haft så bra REM sömn och att den kommer igång (bara gissar).
Både och, ibland mardrömmar ibland intensiva drömmar som känns som dem är verkliga typ
Citera
2024-06-04, 18:46
Medlem
Citat:
Både och, ibland mardrömmar ibland intensiva drömmar som känns som dem är verkliga typ

Hur länge har du tagit zma?
Vaknar du upp av drömmarna och isf ungefär när vaknar du i upp?

Skulle nog själv köra i runt 3 veckor och se om det ger med sig, och utvärdera. Kan ju vara så att drömmarna fortsätter vara intensiva men inte lika påtagligt och inte blir så jobbiga. Även om jag bara gissar så tror jag att det bara har att göra med att REM sömnen kommer igång eller att den börjar förbättras. Men om det förstör din sömn under längre tid så hade jag nog slutat.

Har alltid haft problem med min sömn för att jag har hamnat direkt i REM sömn och vaknar upp efter 15 min av intensiva drömmar. Så rökte mycket cannabis förr för att slippa det. Så förstår det med intensiva drömmar är jobbigt.
Citera
2024-06-04, 18:54
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Någon som kan dela med sig kring erfarenheter av Tongkat Ali, Turkesterone och Fadogia Agrestis?

Känner ni att det fungerar? Förstått att skillnaden mellan dem ska vara minimal, dock att Tonkgat sänker östrogen nivån samt kolesterolnivån också.

Några biverkningar och hur lång tid tar det för att känna av önskade effekter?

Testat turkesterone både från svenska leverantörer och utländska. Tex ebay och aliexpress.
Fast det står högre dos turkesterone på utländska både piller och pulver så är det bullshit. (Ingen chock ka ske)
Men provade iallafall. Fick bäst resultat av dom svenska. Kostar myyycket mer , men värt det.
Dubblar dosen vad som står på dom svenska så blir det en bra deff månad .
Citera
2024-06-05, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Hur länge har du tagit zma?
Vaknar du upp av drömmarna och isf ungefär när vaknar du i upp?

Skulle nog själv köra i runt 3 veckor och se om det ger med sig, och utvärdera. Kan ju vara så att drömmarna fortsätter vara intensiva men inte lika påtagligt och inte blir så jobbiga. Även om jag bara gissar så tror jag att det bara har att göra med att REM sömnen kommer igång eller att den börjar förbättras. Men om det förstör din sömn under längre tid så hade jag nog slutat.

Har alltid haft problem med min sömn för att jag har hamnat direkt i REM sömn och vaknar upp efter 15 min av intensiva drömmar. Så rökte mycket cannabis förr för att slippa det. Så förstår det med intensiva drömmar är jobbigt.

Har käkat i några veckor, men provade för 10 Årsen sist, och det var samma då. Så tänkte prova igen.

Vaknade upp skrikandes ibland, ibland helt orolig och undrar vafan de är som hände precis, ibland drömmer jag bara konstiga skeva grejer som inte behöver vara negativa men väldigt verkliga känns dem.

Vad är det som gör att det blir såhär? Det verkar vara ett vanligt fenomen? Vad är det som gör att just magnesium zink och b6 vitamin gör så man drömmer så skevt? Detta kan ju inte vara bra för hälsan? 😅
Citera
2024-06-05, 04:11
Medlem
Citat:
Har käkat i några veckor, men provade för 10 Årsen sist, och det var samma då. Så tänkte prova igen.

Vaknade upp skrikandes ibland, ibland helt orolig och undrar vafan de är som hände precis, ibland drömmer jag bara konstiga skeva grejer som inte behöver vara negativa men väldigt verkliga känns dem.

Vad är det som gör att det blir såhär? Det verkar vara ett vanligt fenomen? Vad är det som gör att just magnesium zink och b6 vitamin gör så man drömmer så skevt? Detta kan ju inte vara bra för hälsan? 😅

Det är ju inte en ovanlig effekt, finns många som upplever det. Vet inte om man har kunnat klargöra varför.

Vissa säger magnesiumet gör att man får bättre REM sömn som gör att man minns drömmarna bättre, andra säger att b6 ökar seretonin nivåerna som påverkar drömmarna. En del upplever även samma sak när dem tar melatonin.

Men om det avbryter din sömn ofta och att du känner dig trött, seg, huvudvärk osv under dagen och efter du har vaknat så påverkar det ju dig negativt. Men vet inte, vilda drömmar får jag oavsett naturligt.
Citera
2024-07-15, 20:12
Medlem
Villianlols avatar
Tänkte köpa lite d-vitamintillskott. Hur viktigt är det att det ingår vitamin k2 eller funkar enbart d-vitamintillskott? Tacksam om någon vet.
Citera
2024-07-15, 22:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Tänkte köpa lite d-vitamintillskott. Hur viktigt är det att det ingår vitamin k2 eller funkar enbart d-vitamintillskott? Tacksam om någon vet.
Det är helt meningslöst att knarka vitamin D3 utan K2, så se till att du får i dig båda. Sedan om du gör det från samma kosttillskott eller från två olika kosttillskott, det är upp till dig. Det bästa du kan göra är att kombinera vitamin A (i form av retinoider; behöver inte vara retinol, funkar även med retinylpalmitat eller retinylacetat osv, men betakaroten funkar inte lika bra för ändamålet), vitamin D3 och K2, i höga doser. Då får du ut maximal effekt av K2, eftersom K2 behöver "karboxyleras" som det ska fint heter, alltså aktiveras, och detta görs i en kombination eller samverkan mellan A, D3 och K2, och då snackar vi inte någon mesig 100% RDI intag här, utan det ska vara minst 1000% högre än RDI intaget. Höga doser A och D3 behöver du inte vara orolig för, eftersom A och D3 motverkar varandras toxicitet. Att äta en jävla massa D3 bara, kan leda till hälsoproblem, samma med vitamin A, det är inget skämt att knapra i sig dessa vitaminer seaparat, men tillsammans så blir det en fin hälsoharmoni.

D3 är ju egentligen inte en vitamin överhuvudtaget, utan bokstavligt talat en steroidhormon, och D3 ansvarar för tusentals olika kemiska reaktioner, hormoner, cellfunktioner och massa annat, och vitamin A ansvarar för celldelningen (som exempel, att knapra i sig stora mängder isotretinoin utan D3/K2, är inte rekommenderat, och kan leda till allvarliga hälsoproblem). Så det är viktigt med vitaminbalans.

Just K2 behövs för att komplettera D3, alltså att D3 ökar upptaget av kalcium, men kalciumet ska ju hamna rätt också, alltså i skelettet och tänderna, och inte i mjuka vävnader, och det är där K2 kommer in i bilden. Se till att det är K2 MK-7 du får i dig så blir det bra, eftersom MK-7 har längst halveringstid av alla K2 varianter. Så antingen äter du en massa natto från din närmsta japanska sushirestaurang eller så köper du K2 kosttillskott som innehåller K2 från just natto. Att sitta och käka ost och surkål för lite MK-4 osv, det är ganska meningslöst, när halveringstiden är några timmar som bäst, och det är minimala mängder K2 vi pratar om. Halveringstiden för MK-7 är tre dagar liksom, så med andra ord, bra skit
Senast redigerad av EliasAlucard 2024-07-15 kl. 23:16.
Citera
2024-07-19, 08:31
Medlem
Någon som kan tipsa om någon produkt som är som AG1 som finns att beställa/köpa i Sverige utan att behöva punga ut 900kr/månaden?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in