2023-12-13, 08:31
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
Har räknat ut det men tycker det här är skitsvårt, vet inte varför jag inte förstår det här. Blir galen.

Lite pointers kanske gör det lättare.
1.5-2.2 gram protein per kg kroppsvikt. Mer/åt högre hållet om du deffar. Dela upp proteinet på 3-5 måltider per dag.
0.5-1 gram fett per kg kroppsvikt för hormoner et c. Resten carbs för energi.

-400-700 kalorier om du vill gå ner i kroppsfett % (träna samtidigt för att bibehålla muskulatur).
+200-500 kalorier om du effektivast vill bygga muskler, men kommer även öka lite kroppsfett på det.
Citera
2023-12-14, 13:25
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
Har suttit hela natten och läst om träning och kost och insåg att jag behöver få i mig mer kolhydrater för energi till träningen och det ska vara bra för musklerna tydligen.

Jag äter redan väldigt mycket mat (fast knappt några kolhydrater) så jag funderar på att köpa Kolhydratspulver. Är det en bra idé att ta före träningen? Såg att det var väldigt mycket socker i en sån. Bör jag i så fall köpa pulver med snabba eller långsamma kolhydrater?

Väldigt tacksam för svar då jag försöker få ordning på träningen på allvar för en gång skull.

Det som är bra med kolhydrater för musklerna är att det är väldigt effektivt som snabb energikälla till musklerna. Sen mättas det i musklerna också så att man ser lite mer muskulös ut än om man inte äter tillräckligt med kolhydrater
Citera
2024-02-27, 11:09
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Har ätstörningar som gör att jag inte kan äta så fort jag mår lite dåligt psykiskt. Måste därför skaffa nån måltidsersättning känner jag för att få i mig nån typ av energi samt vitala näringsämnen. Målet är givetvis att få i sig riktig mat.

Vilken är "bäst" för mitt användningsområde? Huel? Kcal spelar inte så stor roll tänkte köpa en påse med maltodextrin och tillsätta om jag känner att jag behöver.
Citera
2024-03-03, 11:20
Avslutad
Någon som kan dela med sig kring erfarenheter av Tongkat Ali, Turkesterone och Fadogia Agrestis?

Känner ni att det fungerar? Förstått att skillnaden mellan dem ska vara minimal, dock att Tonkgat sänker östrogen nivån samt kolesterolnivån också.

Några biverkningar och hur lång tid tar det för att känna av önskade effekter?
Citera
2024-03-03, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Någon som kan dela med sig kring erfarenheter av Tongkat Ali, Turkesterone och Fadogia Agrestis?

Känner ni att det fungerar? Förstått att skillnaden mellan dem ska vara minimal, dock att Tonkgat sänker östrogen nivån samt kolesterolnivån också.

Några biverkningar och hur lång tid tar det för att känna av önskade effekter?

Finns sånt i svenska butiker?
Citera
2024-03-08, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikaris83
Finns sånt i svenska butiker?

Ja de bara googla
Citera
2024-03-13, 04:42
Medlem
Någon annan som har känt av att man får huvudvärk när man tar kreatintillskott?
Citera
2024-03-13, 07:22
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siz1
Någon annan som har känt av att man får huvudvärk när man tar kreatintillskott?

Kreatin binder ju bl a vatten i musklerna. Borde lösa sig när du mättat förråden och inte behöver binda mer.
Citera
2024-03-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Kreatin binder ju bl a vatten i musklerna. Borde lösa sig när du mättat förråden och inte behöver binda mer.

Och hur svarar det på min fråga?
Jag frågade då inte efter vad kreatin har för egenskaper.
Citera
2024-03-13, 11:15
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Och hur svarar det på min fråga?
Jag frågade då inte efter vad kreatin har för egenskaper.

Att du förmodligen är temporärt uttorkad = huvudvärk.
Citera
2024-03-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Att du förmodligen är temporärt uttorkad = huvudvärk.

Dricker typ 2l om dagen.
Citera
2024-03-13, 12:45
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Dricker typ 2l om dagen.

Och hur mycket elektrolyter?
Annars vette tusan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera