2022-10-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
ja, det enda som kosttillskott har över vanlig mat är att det är väldigt lättsmält och går enkelt ut i kroppen. Eller ett annat sätt att se det på är att spjälkningssytemet klarar bara bryta ned i en viss hastighet och får redan förstegen gjorda på artificiell väg och på sätt för möjlighet att ge mer gainzzzz

Va? Tillskott är ju ultra processad så vad skulle det kunna ha över riktig högkvalitativ mat? Finns inge likheter med riktig mat typ ägg. I proteinpulver som du syftar på så har man plockat ut proteiner ur ett livsmedel och behandlat och i andra tillskott så har man plockat ut en del ur ett protein tex BCAA. Så några fördelar över mat finns inte. Men de som inte äter rätt får heller inga snygga gainzzzz.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-10-06 kl. 06:31.
Citera
2022-10-09, 17:18
Medlem
Är 5htp bättre en tryptofan? Blir 5htp även permanent på ett absolut vis?

Slår 5htp tryptofan i styrka och effektivitet? 5htp ökar ju hjärnans egenproduktion av serotonin, så frågar jag undrar är om det spelar roll med en eventuell 5htp-behandling, kan det vara så att serotoninet i hjärnarn tål höjas oavsett beroende på hur de andra receptorerna sammarbetar med dennne kännslige och betydelsefulla signalsubstansen.
Citera
2022-10-17, 13:42
Medlem
Ätit 6 månader gammalt bcaa

Hej! Drack nyss en del bcaa som gått ut för 6 månader sedan. La märke till detta efter jag druckit det. Är det farligt? Ska jag spy upp skiten eller gymma på som vanligt? Det bildas ett vitt lager på toppen när jag blandar men luktar som det brukar (tror jag)
Citera
2022-10-17, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverktm125
Hej! Drack nyss en del bcaa som gått ut för 6 månader sedan. La märke till detta efter jag druckit det. Är det farligt? Ska jag spy upp skiten eller gymma på som vanligt? Det bildas ett vitt lager på toppen när jag blandar men luktar som det brukar (tror jag)

Proteinet bryts ner efter utgångsdatum så ska nog inte vara någon fara,
Så länge den inte hade möglat osv.
Citera
2022-10-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderanderssonn
Proteinet bryts ner efter utgångsdatum så ska nog inte vara någon fara,
Så länge den inte hade möglat osv.

Vad är de värsta som kan hända om den möglat?
Citera
2022-10-17, 13:57
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:

Det värsta är väl att du kan dö.
Men största sannolikheten är nog att du blir magsjuk.
Citera
2022-10-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Det värsta är väl att du kan dö.
Men största sannolikheten är nog att du blir magsjuk.

Låter rimligt
Citera
2022-10-17, 14:00
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:

Dina biceps förtvinar och bildar löjliga små armar som i proportion till din kropp ser helt sjuka ut. Dina kompisar kommer börja kalla dig T-Rex.

OnT: Inget kommer hända, solen går upp imorgon också.

Mvh
/F
Citera
2022-10-17, 14:08
Medlem
Citat:
Låter rimligt

Du blir nog inte ens magsjuk. Man blir inte magsjuk av mögel.
Men det kommer smaka hemskt. Hade det möglat hade du inte klarat av att äta det.
Citera
2022-10-17, 19:25
Medlem
Citat:

Tror inte du kommer må dåligt över att det är gammalt men jag hade mått rätt dåligt rent generellt efter att ha druckit bluff-tillskottet "BCAA".

Man skickar signaler till hjärnan och säger att "här kommer protein" men eftersom man bara skickar med 3 av de 9 essentiella aminosyrorna så kan kroppen inte nyttja proteinet. Helt tomma och onödiga kalorier om du inte kombinerar dem med någon annan proteinkälla (ex Vassle eller en bit kyckling) och då, SPOILER ALERT: Så behövs inte BCAA eftersom du får i dig fullvärdigt protein.

BCAA-tillskott är helt värdelöst, har ingen muskeluppbyggande effekt och du kan lika gärna spola ner dina pengar i toaletten på en gång. Har du tur så fick du i dig lite probiotika i möglet.

https://www.styrkelabbet.se/bcaa/
Citera
2022-10-31, 19:44
Medlem
Använder ni Kassein?

Isåfall när och vad får ni ut av det? Har hört att det är helt meningslöst egentligen men trots det så finns det ju uppenbarligen folk som använder det?
Citera
2022-10-31, 19:47
Medlem
Farfarsfars avatar
Kör enbart kasein. Blir uppsvälld i kistan av whey och kasein har bättre smak och konsistens. Mättar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in