2025-01-16, 00:28
Medlem
Crapmagics avatar
Finns det några multivitamintillskott utan vitamin A? man kan få luncancer ifall man tar beta karoten supplement samtidigt som man tar vitamin A supplement som verkar vara standard i multivitamin och ingen! kommer i Beta karoten form för omvandling, det finns inte beta karoten i multivitamintillskott, och jag vill ha beta karoten för att få orangeare hud vilket det inte står nått om att man får av A-vitamin
Citera
2025-01-18, 17:55
Medlem
sardinisardiniens avatar
Är det värt att köpa Omega 3? Äter väldigt sällan fisk tyvärr (pallar ej laga). Men äter allt annat och tränar styrketräning regelbundet.

Funkar kombon med 2 tabletter av Biosalmas (Magnesium, Zink, Koppar, B-vitamin), 1 tablett D-vitamin (800 IU) och sedan 1 kapsel Omega 3?

Hur livsviktigt är Omega 3 egentligen? Kommer det ge mig mer energi till träningen? Tycker Magnesium redan ger mig tillräcklig med energi samt D-vitamin under vinterhalvåret.
Citera
2025-01-19, 13:32
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Är det värt att köpa Omega 3? Äter väldigt sällan fisk tyvärr (pallar ej laga). Men äter allt annat och tränar styrketräning regelbundet.

Funkar kombon med 2 tabletter av Biosalmas (Magnesium, Zink, Koppar, B-vitamin), 1 tablett D-vitamin (800 IU) och sedan 1 kapsel Omega 3?

Hur livsviktigt är Omega 3 egentligen? Kommer det ge mig mer energi till träningen? Tycker Magnesium redan ger mig tillräcklig med energi samt D-vitamin under vinterhalvåret.

Omega3 handlar väl främst om att långsiktigt hantera inflammation i hjärta kärl och för hjärnan. En tablett skulle jag nog rekommendera iaf.
Citera
2025-01-19, 17:08
Medlem
sardinisardiniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Omega3 handlar väl främst om att långsiktigt hantera inflammation i hjärta kärl och för hjärnan. En tablett skulle jag nog rekommendera iaf.
Så kombon funkar?
Citera
2025-01-19, 18:19
Medlem
Crapmagics avatar
1. Finns det några kosttillskott som ökar den kognitiva färdigheten spontanitet (en feminin superkraft) jag har stora problem i att jag blir förvånad & ställd (maskulin CP-kraft) & responderar kort & ofärdigt när folk säger oväntade saker istället för att lyssna in och respondera på det inom rimligt tid, jag kan inte interagera med folk så länge det är såhär ovärdigt & ofärdigt, beror på autism & add

Föreslå för fan inte svamp eller någon form av psykedelika för det tänker jag inte använda

Spontan erektion är dom tjänstvilligaste svaren Google erbjuder
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17187165/

2. Hur fan gör vi med Beta karotenet? från förra posten
Senast redigerad av Crapmagic 2025-01-19 kl. 18:26.
Citera
2025-01-19, 18:22
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Så kombon funkar?

Jadå, kan bli lite kaos i magen dock med 400 mg magnesium spontant tänker jag. Du får pröva dig fram. kanske dela upp dosen om det "skiter sig" xD
Citera
2025-02-02, 17:05
Medlem
vart köper man vitamin b3 med flush / nikotinsyra, niacin nicotinic acid idag i Sverige?
Jag hittar endast närkokällan 750stk tabletter 10mg. Nån som vet varför 100-500mg har tagits bort. Jag frågade chatgpt men de kunde inte hitta något. Men jag tror livsmedelsverket har något att göra med detta. Måste vi importera 100mg eller 500mg niacin syra från iherb numera eller nån som kan länka mej till svensk sida som säljer? Det ända som händer vid 100mg är en liten rodnad. Kan verkligen svenska livsmedel/läkemedelsverket banna försäljningen pga detta? Solgar Sverige brukade sälja 100, 500mg. Bortplockat

https://chatgpt.com/share/679f9701-3ba8-8009-b1d3-2bc8e0a3339c
Citera
2025-02-03, 15:21
Medlem
Kan man inte köpa en förpackning porteinbars billigare online? Jag skulle vilja beställa barebells proteinbars då de är bäst med mest protein + minst antal socker.

https://tyngre.se/barebells/proteinbars/12-pack/barebells-salty-peanut-12-pack

Här kostar 15 st 259kr, vilket blir 21kr/styck och det är vad jag betalar när jag köper en bar på Willys. Vet ni om det finns någon annan sida där man kan köpa en större mängd billigare?
Citera
2025-02-03, 16:52
Medlem
PingPongZongs avatar
Ann Fernholm tycker inte om fejkmat. Fejkmat är ofta mat som låtsas vara något som den inte är. Nyttig till exempel.

Klagomål på marknadsföring från Vitamin Well, Barebells, Tyngre och Nocco

https://annfernholm.se/2025/02/02/klagomal-pa-marknadsforing-fran-vitamin-well-barebells-och-tyngre-och-nocco/

Har hon rätt? Jag tycker det. Alla ungar som äter och dricker kosttillskott för att det är gott. Och inbillar sig att det är nyttigt. Bara för det står ”Approved by Tyngre. Det är som att livsmedelsverket skulle rekommendera det. Tror dom.

"Kilopriset för en Barebells proteinbar ligger på samma nivå som för entrecote. "
Senast redigerad av PingPongZong 2025-02-03 kl. 16:59.
Citera
2025-02-12, 11:59
Medlem
Crapmagics avatar
Det står på Apotekets Kronans multivitamin tablett, "sväljes hel", ja den är stor som en Duplokloss och går således inte att sväljas hel så hur fan tänkte ni när ni gjorde den här diskusen så jävla tjock, det är alltid! höjden som avgör om den är sväljvänlig eller tar emot

Nån som vet vad det blir för konsekvenser för näringsupptaget när jag nu bet den i 3 delar istället?
Citera
2025-02-13, 11:23
Medlem
Jag behöver feedback på min "Supplement stack"
42 år. Tränar 4 gånger i veckan.
Inga problem med sexuell potens, men vill säkerställa att den är så bra som möjligt.

Några tankar om detta?

OBS: Jag har tagit vassleprotein men har precis slutat eftersom jag tror att det har gett mig akne i ansiktet. (Aldrig haft akne tidigare)

🟢 Dagligen (Stabil grund)

✅ Zink – Stödjer immunförsvaret, hudhälsan och testosteronnivåerna.
✅ Magnesium – Viktigt för muskelåterhämtning, sömn och stresshantering.
✅ D3 + K2 – Stödjer immunfunktion, benhälsa och allmän vitalitet.
✅ Omega-3 (3g) – Bra för inflammation, hjärnhälsa och hjärtat.
✅ Kreatin (3g) – Bra för muskelåterhämtning, energi och hjärnfunktion.

🟡 Under en begränsad period

🔸 Kolloidalt silver (1 månad på morgonen)
🔸 Probiotika (30 dagar)

🟠 Ibland

✅ Maca & Ashwagandha (Främst för sexuell prestation)
✅ Kollagenprotein & Ärtprotein
✅ L-Citrullin (Främst för sexuell prestation)
Citera
2025-02-14, 08:40
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulastegen
Jag behöver feedback på min "Supplement stack"
42 år. Tränar 4 gånger i veckan.
Inga problem med sexuell potens, men vill säkerställa att den är så bra som möjligt.

Dosering är A och O. Utan det är blir det svårt med feedback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in