2022-08-01, 21:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EwaDufva
Tja,jag får ork att göra det jag måste göra och det jag vill göra...
Det betyder inte att dina piller har någon effekt, utöver placebo.
Citera
2022-08-02, 09:24
Medlem
Alla har rätt att tjäna pengar så länge man håller sig inom lagen. Biltema och Claes Olson är två företag som säljer skitprodukter. Man får som konsument bilda sig och stå emot billiga produkter och budskap. Jag läste marknadsföring på högskola och en sådan utbildning är guld värd idag när jag utsätts för reklam dygnet runt.

Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
När jag hade skrivit mitt inlägg hittade jag en gammal artikel om just detta. "Stig Strand är affischnamn för bluffpiller." Det finns lagar om precis allting, men detta tycks vara tillåtet. Och han sätter sig i en svår situation, han kan aldrig bli offentligt sjuk.

”Det är värdelöst”
– De tre antioxidanter, karotenoider, som finns i Vitaepro har ändå ingen antioxidativ effekt om de intas som kosttillskott. De måste ingå i maten vi äter för att de ska göra nytta. Sen finns det vitaminer, omega 3 och annat, som man kan må bra av. Men det är inget som man måste ta tillskott för få i sig.

Och jag har hittat flera artiklar som fördömer detta preparat, och detta är en av dessa. Hur kan de tillåtas att tjäna miljonbelopp?

https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJA4sQnudifBsArw4TOAx.;_ylu=Y29sbwNpcjIEcG9 zAzIEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1659375249/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.aftonbladet.se%2fhalsa%2fa%2f yv83Rx%2faffischnamn-for-bluffpiller/RK=2/RS=ylUm2maxjJRP4jBwdnt_mjwQ.As-
Citera
2022-08-07, 22:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad händer med pulver i kapslar som utsatts för luftfuktighet och därmed stelnat i kapslarna
så att man måste gräva ut en hård korv ur kapslarna och sedan krossa det till pulver igen.

(Nej! vi ska inte svälja kapslarna, utan hälla pulvret i yogurth)

Är kvalitet kompromissat då eller är det bara köra?
Det handlar om Lactospore probiotika
Citera
2022-08-12, 21:23
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Fungerar utmärkt som en kortisol sänkare och den ger en "torr look" om du är på recomp.
När "17 dione" kom marknadsfördes den som en östrogen sänkare och gör så fortfarande men blodtester har visat att den inte gör mycket vad gäller östrogen, men en effektiv kortisol sänkare vilket kan vara till fördel under deff eller möjligtvis recomp.

Så den borde funka bra att ta innan man går och lägger sig för att sova?
Citera
2022-08-12, 21:50
Avslutad
Vilka kosttillskott har ni kommit fram till är värda att ta?

Kanske finns det någon motsvarande tråd men jag undrar vilka kosttillskott ni kommit fram till är värda att ta och på vilka vetenskapliga grunder isåfall? På daglig basis eller då och då...

Obs: Det får inte något man hört BitChute eller för att konspirationsteoretiker marknadsfört.
Citera
2022-08-12, 21:59
Medlem
Airwave92s avatar
Typ magnesium
Citera
2022-08-12, 22:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Borde finnas tråd. Men tillskott med protein är ju bra om inget annat för psyket. Det man personligen märkt av när man tagit är Kreatin. Man vet att det binder vatten i musklerna och det var ju högst påtagligt.
Citera
2022-08-12, 22:12
Avslutad
15 000 IU vitamin D med K2/MK7 per vecka (tre kapslar i olja). Fyra under vinterhalvåret.
400 till 600 mg magnesiumcitrat. 400 mcg m-folat, m-b12, ca 20 mg zink och 3 gram betaine/tmg och ibland lika mycket kreatin (en tesked av varje). Två kapslar högkoncentrerad fiskolja. Multitablett med 50-75 mcg selen och 200 mg vitamin C. En rejäl tugga ingefära.

Två matskedar psylliumpulver uppblandat i vatten snabbt druckit direkt från shaker före mat.
Två kapslar berbeine à 500 mg - en morgon och en kväll före stora måltider men ej i kombination med träning eller kvällen före då en betydande del av effekten isf uteblir.

Vitlök, protein och en hel del annat har jag skippat. Jag har kastat sojaproteinet i tunnan. En liten smula mot kolesterol har jag även lagt i den dagliga dosetten (tom så lite som en åttondel sänker oerhört mycket). Blodtrycksmedicin inte att glömma.
Senast redigerad av Mozilla55 2022-08-12 kl. 22:20.
Citera
2022-08-12, 22:13
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Borde finnas tråd. Men tillskott med protein är ju bra om inget annat för psyket. Det man personligen märkt av när man tagit är Kreatin. Man vet att det binder vatten i musklerna och det var ju högst påtagligt.

Jag tycker också det gör att man orkar lite till. Jag blir inte lika känslig för mjölksyran och kan få ut något extra set eller reps med kreatinet. Vassleprotein är ju sedan alltid bra att fylla ut med. Sen har jag alltid tagit multivitamin/multimineraler. PWOs är dock något jag aldrig tyckt är värt. Så i korthet håller jag det enkelt protein, kreatin och multivitamin. Undviker trendiga hokus pokus grejer som lovar för mycket men mest tränar kreditkortet
Citera
2022-08-12, 22:14
Avslutad
Kreatin.
Det är allt
Citera
2022-08-12, 22:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Multivitamin, ZMA och proteinpulver om man har svårt att ta in en måltid på grund av schemat. Energitillskott som energidricka innan pass.
Citera
2022-08-12, 22:16
Medlem
Kreatin. Proteinpulver också men är inte säker på om det är ett av svaren du önskar (jag skulle inte räkna in det som kosttillskott även om jag tar proteinpulver i shakes liksom och i viss del ersätter måltider med det).

Men kreatin. Vetenskapligt studerat och ger bra resultat för gymjunkies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in