2021-06-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Kan man ta kosttillskott med t.ex. läsk o saft? Eller måste det bara vara vanlig stilla vatten och inget annat? Undrar bara

Kan man ta aminosyror även efter måltid eller är det bäst att ta det på tom mage?

Varför skulle du inte kunna ta det med läsk eller saft? Kroppen tar ju ändå upp det som kosttillskottet innehåller. Men det är ju nyttigare med vatten
Citera
2021-06-30, 23:08
Medlem
jewclaws avatar
Du kan ta tillskott med vad som helst..

Aminosyrorna kommer tas upp snabbare på tom mage, men om det egentligen spelar någon roll låter jag vara osagt.
Citera
2021-09-08, 18:24
Medlem
Hej!
Jag har under kanske 1 veckas period tagit DAA. Har märkt en stor skillnad i träningen men mina nippels känns lite öm och nästa som att dem har växt. Tydligen kan DAA (D-Aspartic Acid) öka prolaktin och är rädd att det har ökat. Jag har ej kört någon estrogen-blocker i samband med detta heller. Jag vet inte om det är mitt huvud som fuckar med mig som att det känns som att de har växt men känns som att de har blivit lite mer puffy eller mer gyno-look. Hur åtgärdar jag detta som bäst? Är det kirurgi som gäller? Eller är jag paranoid?

Är 24 år och tagit runt 1g totalt i veckas tid.
Senast redigerad av jpettersson1991 2021-09-09 kl. 06:24.
Citera
2021-09-22, 15:44
Medlem
C-vitamin varierar ju nåt jävulskt i pris. Gissar att samtliga ändå i princip bara innehåller ren askorbinsyra.
Här snackar vi tabletter att svälja. Finns ju ingen som helst fördel med brus. Vad skulle det vara? Tar tid. Fräter på tänderna. Tas upp för snabbt. En riktig jävla skitprodukt alltså.
Nåväl.
Jag har fastnat för denna:
https://www.mmsports.se/Kosttillskot...vitamin-c.html
70 öre styck känns svårslaget.
Har ni något bättre?
Citera
2022-01-18, 22:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Vart beställer ni ert shankhpushpi & evolvulus-alsinoides inom Europa? (så att man slipper straff-moms-avgiften)
Citera
2022-04-14, 20:20
Medlem
Joneskuusis avatar
Kan man äta Omega 3 tillskott för länge?

Hej, undrar ifall någon vet om det är skadligt på något vis att äta omega 3 tillskott varje dag? Jag har ätit omega 3 tillskott mer eller mindre regelbundet i 10 års tid. Är 35år idag o började väl runt 25års åldern.

Läste någonstans att det kan förstöra ”fett produktionen”

Har nyligen haft ett uppehåll på omega 3 tillskott i ett par månader.

Bör man fortsätta ta det så länge man mår bra eller bör man ha uppehåll eller sluta helt?

Mvh
Citera
2022-04-14, 20:33
Medlem
Milton.Millss avatar
Tror du överlever. Men känns onödigt, ät fet fisk ibland bara och margarin med tillsatt omega-3. Som jag gör.
Citera
2022-04-14, 20:35
Medlem
Hegamons avatar
Jag har läst att omega3 ska det göras uppehåll med ibland. Varför vet jag inte.
Citera
2022-04-14, 20:55
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Hej, undrar ifall någon vet om det är skadligt på något vis att äta omega 3 tillskott varje dag? Jag har ätit omega 3 tillskott mer eller mindre regelbundet i 10 års tid. Är 35år idag o började väl runt 25års åldern.

Läste någonstans att det kan förstöra ”fett produktionen”

Har nyligen haft ett uppehåll på omega 3 tillskott i ett par månader.

Bör man fortsätta ta det så länge man mår bra eller bör man ha uppehåll eller sluta helt?

Mvh

Beställ gärna Omega 3 gjort på Krill. Bättre kvalité och renare källa.

Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Tror du överlever. Men känns onödigt, ät fet fisk ibland bara och margarin med tillsatt omega-3. Som jag gör.

Hur funkar det för dig med tanke på att Omega 3´s antagonister Omega 6 samt Omega 9 (inflammatoriska) är skyhöga i margarin.
Citera
2022-04-14, 20:58
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Beställ gärna Omega 3 gjort på Krill. Bättre kvalité och renare källa.

Hur funkar det för dig med tanke på att Omega 3´s antagonister Omega 6 samt Omega 9 (inflammatoriska) är skyhöga i margarin.
Bra, jag har inte förlorat synen. Är också 25-30 år gammal så inte är det någon fara på taket.
Citera
2022-04-14, 21:02
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Bra, jag har inte förlorat synen. Är också 25-30 år gammal så inte är det någon fara på taket.

Det förklarar varför du sitter och rekommenderar margarin. GLHF!
Citera
2022-04-14, 21:04
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Det förklarar varför du sitter och rekommenderar margarin. GLHF!
Jag rekommenderade också fet fisk. Dessutom äter jag chiafrön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in