2014-04-08, 07:22
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelejevPS
Tjaa.. jag är dock lite misstänktsam mot dessa preparat.. Därför jag vill ha mer koll innan jag "testar"
Vilken tur då att den klistrade tråden om kreatin tar upp allt det.
Citera
2014-04-08, 07:34
Medlem
MendelejevPSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vilken tur då att den klistrade tråden om kreatin tar upp allt det.

Lugnt, jag är redan aktiv läsare där nu och om BCAA också för den delen.
Citera
2014-04-14, 13:24
Medlem
Tja, ska beställa hem lite vassleprotein. Bara någon enkel/billig variant. Undrar bara vilken gymshop man bör sponsra? Har lite svårt för handlare som utlovar dunderresultat bara man dricker deras supermutantdundermass x 5000. Ni vet jag menar - sån där typisk marknadsföring i kosttillskottsbranschen.

Finns det nån mindre shop som är seriösare när det gäller sånt?
Citera
2014-04-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Tja, ska beställa hem lite vassleprotein. Bara någon enkel/billig variant. Undrar bara vilken gymshop man bör sponsra? Har lite svårt för handlare som utlovar dunderresultat bara man dricker deras supermutantdundermass x 5000. Ni vet jag menar - sån där typisk marknadsföring i kosttillskottsbranschen.

Finns det nån mindre shop som är seriösare när det gäller sånt?

Gymvaruhuset och MM Sports.
Citera
2014-04-14, 14:32
Bannlyst
Bästa tillskottet om man inte äter fisk? Linfröolja? Omega3-tillskott?
Citera
2014-04-15, 12:07
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reconnaissance
Bästa tillskottet om man inte äter fisk? Linfröolja? Omega3-tillskott?
Precis, se bara till när du köper Omega-3 oljan att du får tag i en produkt som är renat från gifter. Min "alternativläkare" tipsade mig om oil4life men det var något år sedan, jag har inte testat den själv. Det kanske har kommit ut nya och bättre oljor.
Citera
2014-04-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
Gymvaruhuset och MM Sports.
Drog iväg en beställning från gymvaruhuset.
Citera
2014-05-04, 14:45
Medlem
GainerWheys avatar
Tar vassleprotein nu men är det värt att byta ut det mot gainer till bulken sen mot hösten?

Nu till själv frågan, har lite pengar att spendera så vilket kosttilskott är mest värt att köpa?
PS. har redan kreatin hemma som jag kör med men har uppehåll nu
Citera
2014-05-04, 15:03
Medlem
tj.s avatar
Om du ogillar att äta dina kolhydrater, sure.
Citera
2014-05-06, 22:09
Medlem
Hade tänkt inhandla omega 3-tabletter samt någon form av multivitamintabletter. Och funderar helt sonika vilka märken och återförsäljare ni kan rekommendera?
Citera
2014-05-28, 11:27
Medlem
Hallonet11s avatar
Träffade min läkare nyligen och han rekommenderar numera ArcticMeds Omega-3 produkter.

ArcticMeds svar angående rening från gifter:
"All fiskolja som säljs inom EU måste uppfylla EUs stränga krav på renhet från gifter och tungmetaller. Vår fiskolje leverantörs processmetoder gör att oljan har extremt låga värden av miljögifter vilket gör att den även uppfyller samtliga globala regleringar på renhet alltså både inom och utanför EU."
Citera
2014-05-29, 23:09
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Träffade min läkare nyligen och han rekommenderar numera ArcticMeds Omega-3 produkter.

ArcticMeds svar angående rening från gifter:
"All fiskolja som säljs inom EU måste uppfylla EUs stränga krav på renhet från gifter och tungmetaller. Vår fiskolje leverantörs processmetoder gör att oljan har extremt låga värden av miljögifter vilket gör att den även uppfyller samtliga globala regleringar på renhet alltså både inom och utanför EU."

Livsmedelsverket gjorde 2004 en undersökning av de fiskolja-produkter som fanns på marknaden då. Samtliga produkter hade väldigt låga värden av miljögifter och klara EU:s krav med väldigt god marginal. Att det skulle vara något speciellt med ArcticMeds är bara ett marknadsföringsknep.

De fiskar som fiskolja tillverkas från står lågt i näringskedjan och är inte långlivade, de ackumulerar aldrig några nämnvärda mängder miljögifter.

Med fiskolja åsyftas i det här inlägget den fiskolja som säljs som omega-3-tillskott. Inte fiskleverolja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in