2013-05-24, 09:27
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Har en snabb fråga angående gainer. Mitt mål är att gå upp i vikt, jag är smal genetiskt.
Vet inte vad jag läst detta men folk som har svårt att gå upp i vikt har en högre ämnesomsättning än de andra normalt byggda från start.?
Iafall så jag äter lagad mat till middag på kvällen varje dag , även lunch såklart. Igår när jag gick oxh lade mig kände jag mig ganska så mätt ch god i magen, och äter verkligen rätt så rejält . Dricker även 1 liter mjölk varje dag.
Nu till frågan, köpt ultra mass gainer som ska innehålla 912kcal per portition, vad är det mest optimala? Att enbart dricka efter träning, eller att drick varje dag som just ett kosttillskott?

Två friska personer som är lika gamla, lika långa och väger lika mycket har i princip lika hög ämnesomsättning, det kanske skiljer sig några procent som mest.

Mest optimala för vad? Att gå upp i vikt? Då vore det mest optimala att bara dricka gainer dygnet runt.
Citera
2013-05-24, 12:14
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Två friska personer som är lika gamla, lika långa och väger lika mycket har i princip lika hög ämnesomsättning, det kanske skiljer sig några procent som mest.

Mest optimala för vad? Att gå upp i vikt? Då vore det mest optimala att bara dricka gainer dygnet runt.

Okej då. Antar att alla är vi lika då. Jag menar att vanligtvis är en gainer till för att snabbt fylla på energi och protein till kroppen efter ett träningspass. Men jag som vill gå upp i vikt, jag tränar 3 ddg i veckan, är smal, kan behöva de där extra kcal. Alltså kan kan jag ju ta, men ähh, börjar komma på att det är en dum fråga. xD Om jag vill det så tar jag ju det varje dag. End of story
Citera
2013-05-27, 22:48
Medlem
Gruvligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Har en snabb fråga angående gainer. Mitt mål är att gå upp i vikt, jag är smal genetiskt.
Vet inte vad jag läst detta men folk som har svårt att gå upp i vikt har en högre ämnesomsättning än de andra normalt byggda från start.?
Iafall så jag äter lagad mat till middag på kvällen varje dag , även lunch såklart. Igår när jag gick oxh lade mig kände jag mig ganska så mätt ch god i magen, och äter verkligen rätt så rejält . Dricker även 1 liter mjölk varje dag.
Nu till frågan, köpt ultra mass gainer som ska innehålla 912kcal per portition, vad är det mest optimala? Att enbart dricka efter träning, eller att drick varje dag som just ett kosttillskott?

"normalt byggda från start"
Haha, föddes du mager och har varit det sedan dess?

Drick gainer så ofta du vill till dess att du har nått din målvikt.
Citera
2013-05-31, 15:44
Medlem
1.1s avatar
Jag äter zink kapslar som innehåller 18mg. Nu har jag börjat äta grönläppad mussla i kapsel som innehåller 5mg zink per dos. Är 23mg zink skadligt att få i sig varje dag? Ska jag sluta med det starka zinktillskottet? Grönläppad mussla äter jag för lederna.
Citera
2013-05-31, 15:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag äter zink kapslar som innehåller 18mg. Nu har jag börjat äta grönläppad mussla i kapsel som innehåller 5mg zink per dos. Är 23mg zink skadligt att få i sig varje dag? Ska jag sluta med det starka zinktillskottet? Grönläppad mussla äter jag för lederna.

Du behöver inte sluta med zinktillskottet för den sakens skull.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3533870&postcount=2
Citera
2013-05-31, 15:58
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du behöver inte sluta med zinktillskottet för den sakens skull.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3533870&postcount=2

Fast de senaste dagarna sedan jag började med mussla har jag varit lös i magen, vilket kan bero på zinköverskott.
Citera
2013-05-31, 17:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Fast de senaste dagarna sedan jag började med mussla har jag varit lös i magen, vilket kan bero på zinköverskott.

Är du känslig mot tillskottet är de självklart att du ska sluta med de om du inte vill sluta med mussla.
Citera
2013-06-01, 19:19
Medlem
Låter det för mycket att ta BCAA under träningen och en proteinshake direkt efter?
Citera
2013-06-02, 11:40
Medlem
ManMannens avatar
Citat:

Grönläppad mussla kan sätta rätt ordentlig fart på magen,et beror inte uteslutande på innehållet av zink. Ta det tillsammans med mat om du inte redan gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av w33dz
Låter det för mycket att ta BCAA under träningen och en proteinshake direkt efter?

För mycket i den meningen att det är onödigt, ja. BCAA eller proteinshake efteråt är fullt tillräckligt.
Citera
2013-06-09, 22:52
Medlem
Pre-Roids avatar
Har ätit en kapsel d vitamin om dagen som består av 2500ui sen i vintras. Då är frågan om man ska köra vidare på det under sommaren? eller räcker det med all sol osv.
Citera
2013-06-10, 13:09
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre-Roid
Har ätit en kapsel d vitamin om dagen som består av 2500ui sen i vintras. Då är frågan om man ska köra vidare på det under sommaren? eller räcker det med all sol osv.

Under sommaren är det omotiverat, förutsatt att du inte spenderar all din tid inomhus. Det är dock inte skadligt eller dy.l.
Citera
2013-06-10, 18:24
Medlem
Pre-Roids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Under sommaren är det omotiverat, förutsatt att du inte spenderar all din tid inomhus. Det är dock inte skadligt eller dy.l.

Okej då kör jag på som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in