2018-12-21, 02:57
Medlem
Tror ni Burn x5 kan hjälpa till lite om en stor anledning till extrakilon är dålig förbränning?
Citera
2018-12-21, 03:48
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Tror ni Burn x5 kan hjälpa till lite om en stor anledning till extrakilon är dålig förbränning?

Nej.
Och hur vet du att det är "dålig förbränning" som är en stor anledning till extrakilon?
Citera
2018-12-21, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988

Du har grym förbränning. Det går åt mycket energi för att hålla kroppen varm och levande ett helt dygn. Det finns inget du kan äta som kommer i närheten. Brukar gå myter om att chili och svartpeppar skulle vara bra också.
Senast redigerad av MRZnr1 2018-12-21 kl. 08:40.
Citera
2019-01-25, 14:44
Medlem
Pure-Energys avatar
Har börjat träna, och jag läste att bara proteinpulver och creatine fungerar när det gäller träning, inga andra produkter, mer eller mindre. Någon som har tankar om det?
Citera
2019-01-25, 14:48
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure-Energy
Har börjat träna, och jag läste att bara proteinpulver och creatine fungerar när det gäller träning, inga andra produkter, mer eller mindre. Någon som har tankar om det?
Tillskott är varken ett måste eller magiskt. Det är ett sätt att komplettera kosten. Både kreatin och protein är bra. Även koffeintabletter kan vara ett alternativ. Beror på vad du menar med "fungerar".
Citera
2019-01-30, 18:55
Medlem
Pure-Energys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Tillskott är varken ett måste eller magiskt. Det är ett sätt att komplettera kosten. Både kreatin och protein är bra. Även koffeintabletter kan vara ett alternativ. Beror på vad du menar med "fungerar".

Skitsmart med koffeintabletter. Tack! :-)
Citera
2019-02-25, 06:24
Medlem
JMKKs avatar
#kosttillskott #EU #förbudhälsokost #örter

Bör EU bestämma regler över svensk kosttillskott?

GREATLIFE GROUP VS. NACKA KOMMUN

I januari 2019 avgjordes en tvist mellan kosttillskottförsäljaren Greatlife Group och Nacka Kommun. Bakgrunden var att Miljö- och stadsbyggnadsnämnden i Nacka Kommun yrkade på att Greatlife Group skulle få saluförbud och återkallande av sina produkter eftersom Nacka Kommun ansåg att Greatlife saluförde för starka doser av vitamin D. Greatlifes D-vitamin ligger på 125 mikrogram och Nacka Kommun menade att EU:s myndighet för livsmedel EFSA (European Food and Safety Agency) rekommenderade doser på 100 mikrogram när det gäller D-vitamin. Nacka kommun menade att Greatlifes D-vitamin kunde innebära “hälsorisker för konsumenterna” och att produkterna inte var säkra enlig “de unionsrättsliga reglerna för livsmedel” (EU:s direktiv).

Greatlife överklagade detta beslut till länsstyrelsen som i sin tur avslog överklagandet. Greatlife gick vidare till förvaltningsrätten som även de tyckte att Nacka kommun hade gjort rätt. Förvaltningsrätten menade att Nacka kommuns beslut om saluförbud inte stod i strid med unionsrätten eller nationella bestämmelser och förvaltningsrätten menade även att det fanns fog för Nacka Kommuns påstående att kosttillskottet i fråga inte var ett “säkert livsmedel”.

“EN RISK FÖR MÄNNISKORS HÄLSA” – KAMMARRÄTTEN

Greatlife tog ärendet vidare till kammarrätten. Kammarrätten avslog Greatlifes överklagande eftersom de ansåg att det aktuella kosttillskottet sannolikt kunde medföra en “risk för människors hälsa“. Kammarrätten ansåg att saluförbudet var en “proportionelig åtgärd” och att ett återtagande av produkten på marknaden var högst legitim.

Greatlife tog ärendet vidare till Högsta Förvaltningsdomstolen och i november 2018 så klubbade Högsta Förvaltningsdomstolen i favör för Greatlife.

Läs hela artikeln:

https://jmm.nu/kosttillskott-eu-forbud-halsokost-orter/
Citera
2019-03-05, 19:31
Medlem
Enmansdemos avatar
Varför går jag upp i vikt
av ALC+Gotu Kola+Rosenrot?
på papperet ska detta ha motsatta biverkningar
Citera
2019-03-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför går jag upp i vikt
av ALC+Gotu Kola+Rosenrot?
på papperet ska detta ha motsatta biverkningar

Är att gå upp i vikt en biverkning? Förklara gärna mer för det låter helt normalt att gå upp i vikt.
Citera
2019-03-05, 19:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Är att gå upp i vikt en biverkning? Förklara gärna mer för det låter helt normalt att gå upp i vikt.
Glöm min förvirrande formulering, jag är intresserad av sakfrågan...någon med kunskap om dessa preparat (vilket du nog inte är rätt person för misstänker jag) ska uttala sig hur dessa prep som kan orsaka viktnedgång gör tvärtom, och jag vill inte höra en enda generalisering från någon
Citera
2019-04-07, 01:13
Medlem
Enmansdemos avatar
jag har faktiskt svårt att tänka mig att det här skulle stämma att
40 mg vitamin E succinat konveterar till 46 IU
https://www.etoolsage.com/converter/IU_Converter.asp?Cate=1&Substance=1013&Meas1=milli gram&Meas2=IU&selectUnit=40&Result=344.400000572+m illigram+%28s%29
Eller vad säger ni?
Citera
2019-04-09, 20:26
Medlem
[Jultrollet] L-lysin ska tas på fastande mage så den bör du ta några timmar före eller efter måltid. D-vitamin tas lättare upp vid måltid eftersom den är fettlöslig. C-vitamin kan du ta när som helst förutsatt att du inte har magsår eller järnbrist, då bör du ta den till maten. På de flesta kosttillskott står det tydligt på förpackningen hur du ska ta dem.

ok tack visste inte det. hade dock bara behövt läsa på burken då det för llysin står ''take between meals'',
och till exempel dvitamin står det ''i samband med måltid''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in