2013-03-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhetik
Har sett flera typer på mitt gym som har något annat än vatten i sina vattenflaskor, drycken de häller i sig har en färg som påminner om svag jordgubbssaft.

Är det något som någon av er känner igen?

kan ju vara mycket, men protein/eaa/baa? Mer intresserad får du nog gå och fråga dem
Citera
2013-03-21, 19:07
Medlem
Nhetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
kan ju vara mycket, men protein/eaa/baa? Mer intresserad får du nog gå och fråga dem

Vad är eaa/baa?
Citera
2013-03-21, 19:08
Medlem
dauits avatar
Citat:
Har sett flera typer på mitt gym som har något annat än vatten i sina vattenflaskor, drycken de häller i sig har en färg som påminner om svag jordgubbssaft.

Är det något som någon av er känner igen?
det kan nog vara bcaa som är väldigt vanligt att ha i shake:n under passet, annars kan det malto men det brukar inte ha den nyansen du pratar om.
Citera
2013-03-21, 19:18
Medlem
Citat:
Vad är eaa/baa?

Menade Bcaa

Är Aminosyror

https://www.flashback.org/t1031204
Citera
2013-03-22, 07:52
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
det kan nog vara bcaa som är väldigt vanligt att ha i shake:n under passet, annars kan det malto men det brukar inte ha den nyansen du pratar om.

Rent malto i vatten smakar lite knasigt, så en skvätt saft är nog rätt vanligt att man blandar i. Detsamma gäller naturligtvis aminosyror om man köper utan smak. Fun Light dödar det mesta.
Citera
2013-03-22, 14:29
Medlem
Är det någon mer som stött på fenomenet med att vissa butiker tar ett pris på nätet och ett annat i butik? Varför gör man det?
Citera
2013-03-22, 14:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Är det någon mer som stött på fenomenet med att vissa butiker tar ett pris på nätet och ett annat i butik? Varför gör man det?

Ett väldigt vanligt fenomen, framför allt inom elektronikens värld.
Finns säkert många svar men några kan möjligen vara:
Du betalar för leveransen till affären.
Du betalar för omkostnader som affären har, t.ex. personal och lokaler.
Citera
2013-03-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ett väldigt vanligt fenomen, framför allt inom elektronikens värld.
Finns säkert många svar men några kan möjligen vara:
Du betalar för leveransen till affären.
Du betalar för omkostnader som affären har, t.ex. personal och lokaler.

Det verkar dock vara vanligast bland mindre butiker, gymgrossisten, gymvaruhuset och MMsports har ju alla samma priser i butik som på nätet.

Fattar inte ens varför företagen ska ha butik för då överhuvudtaget, blev rätt snopen när jag såg att produkten jag skulle ha kostade 50 kr mer på hyllan än när jag kollade på mobilen på vägen dit
Citera
2013-03-22, 16:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det verkar dock vara vanligast bland mindre butiker, gymgrossisten, gymvaruhuset och MMsports har ju alla samma priser i butik som på nätet.

Fattar inte ens varför företagen ska ha butik för då överhuvudtaget, blev rätt snopen när jag såg att produkten jag skulle ha kostade 50 kr mer på hyllan än när jag kollade på mobilen på vägen dit

Kanske är så inom kosttillskotts-världen, men jag vet att stora företag som Siba och Elgiganten använder sig av olika priser på nätet och i butik.

Jag är för internethandel så klart de ska vara billigare på nätet
Citera
2013-03-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kanske är så inom kosttillskotts-världen, men jag vet att stora företag som Siba och Elgiganten använder sig av olika priser på nätet och i butik.

Jag är för internethandel så klart de ska vara billigare på nätet

Jag också, men trisst när man bor ett par hundra meter ifrån en butik och behöver något "just nu", antingen sylta extra eller vänta ett par dagar
Citera
2013-03-22, 16:55
Medlem
Har lite problem vad jag ska välja. Har alltid kört protein bara 3 gånger om dagen och äter så mkt jag känner för. Absolut fått bra ökningar under mina åra jag tränat. Men vet att jag inte når upp till det kcal intaget jag behöver alla 7 dagar i veckan, så tänkte köpa en billig gainer eller malto.

Så min fråga är:
Body Science Gainer:
260g=995kcal
64g protein
170g kollisar
3g fett

Eller ska jag fortsätta köra protein+ malto
260g=988kcal
0protein
0 fett
247g kollisar
Då får jag ju även protein och kcal osv osv från protein då jag blandar allt tsm.

Så vad skulle ni rekommendera, är inte super duper mega tävlings rippad men absolut inte tjock eller liknande, tränar hårt och seriöst på gymmet 5-6 dagar i veckan.
Så vill bara ha något att fylla dom där kcal jag ofta inte uppnår genom bara mat.
Citera
2013-03-22, 18:07
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timjoh
Har lite problem vad jag ska välja. Har alltid kört protein bara 3 gånger om dagen och äter så mkt jag känner för. Absolut fått bra ökningar under mina åra jag tränat. Men vet att jag inte når upp till det kcal intaget jag behöver alla 7 dagar i veckan, så tänkte köpa en billig gainer eller malto.

Så min fråga är:
Body Science Gainer:
260g=995kcal
64g protein
170g kollisar
3g fett

Eller ska jag fortsätta köra protein+ malto
260g=988kcal
0protein
0 fett
247g kollisar
Då får jag ju även protein och kcal osv osv från protein då jag blandar allt tsm.

Så vad skulle ni rekommendera, är inte super duper mega tävlings rippad men absolut inte tjock eller liknande, tränar hårt och seriöst på gymmet 5-6 dagar i veckan.
Så vill bara ha något att fylla dom där kcal jag ofta inte uppnår genom bara mat.

Du får exakt samma innehåll men till en billigare peng av att köpa vassleprotein och maltodextrin separat och blanda själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in