2013-01-08, 21:24
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserpoint
Precis börjat träna och undrar bara om koffein-tabletter, multivitamintabletter samt Omega-3 tabletter ger någon effekt öht? Jag käkar inte fisk så ofta, tror absolut inte jag får i mig alla vitaminer jag behöver och kaffe konsumeras kanske en gång i veckan.

Det beror på i vilket syfte du ta dem, om det är för att förbättra näringsintaget samt att piggna till, ja, då har det effekt.
Citera
2013-01-08, 22:29
Medlem
elmatador27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
1-3 kapslar vid valfri tidpunkt under dagen. Inta den högre dosen på fastande magen precis innan du går och lägger dig om du vill ha påverkan på sömnen. Inta den lägre dosen tillsammans med valfri måltid om du bara vill dryga ut mikronutrientintaget.

Men ska jag ta alla 3 kapslar samtidigt då innan jag går och lägger mig?

Vi säger om jag lägger mig 00:00, äter middag sent pga träning runt 20.45-21.00
Ska jag ta en tablett med måltiden, en klockan 22:30 och en 23:30 typ?
Citera
2013-01-08, 22:44
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmatador27
Men ska jag ta alla 3 kapslar samtidigt då innan jag går och lägger mig?

Vi säger om jag lägger mig 00:00, äter middag sent pga träning runt 20.45-21.00
Ska jag ta en tablett med måltiden, en klockan 22:30 och en 23:30 typ?

Alla samtidigt precis innan du går och lägger dig. Ju tommare mage, ju närmare inpå sömnen samt ju större dos, desto större påverkan.
Citera
2013-01-08, 23:12
Medlem
elmatador27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Alla samtidigt precis innan du går och lägger dig. Ju tommare mage, ju närmare inpå sömnen samt ju större dos, desto större påverkan.

Jaha! Okej, tack så mycket för hjälpen!!
Citera
2013-01-11, 22:01
Medlem
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/anabolic-zma-120-kapslar

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/tribooster-2000-mg-60-tabs

Någon som har testat dessa 2 produkter? I så fall hur funkade dem för er, rekommenderar ni dem eller inte och varför?
Citera
2013-01-12, 01:12
Medlem
pecss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrtoo

Någon som har testat dessa 2 produkter? I så fall hur funkade dem för er, rekommenderar ni dem eller inte och varför?
Har testat ZMA och jag drömde riktigt sjuka drömmar under tiden jag intog de. Förstörde min sömn så jag slutade med de. Skulle inte rekommenderar det tillskottet... men hey, vi alla reagerar olika.
Citera
2013-01-12, 12:41
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrtoo

ZMA-produkten innehåller magnesiumoxid och zinkcitrat, så just det märket är helt värdelöst. Dyr urin, helt enkelt. Zink bundet till citronsyra tas inte upp alls, likadant med magnesiumoxid. Den dyrare "ZMA original" innehåller zinkmetionin, d.v.s. zink bundet till en aminosyra. En produkt jag ofta rekommenderar är "Olimp ZMB". Den innehåller zink och magnesium bundet till aminosyran glycin. Albion Minerals är världsledande när det gäller kelaterade mineraler.

Så släng inte iväg pengarna på skitprodukter, pengar rakt ner i toaletten.
Senast redigerad av Vobbler 2013-01-12 kl. 12:44.
Citera
2013-01-12, 16:02
Medlem
Visste inte var jag skulle fråga detta då jag inte hittade något liknande på nätet eller flashback och vet inte hur man startar en tråd på flashback heller.

Jag styrketränar och mitt mål med träningen är att bygga muskler. Jag snusar också men snusar ungefär 4-5 prillor per dag och snusar heller inte 2 timmar före träning och 2 timmar efter träning. Hur mycket påverkar då snuset muskelbyggnaden ?

Ursäktar för offtopic
Citera
2013-01-13, 19:01
Bannlyst
Hej jag tränar varannan dag och just nu bulkar jag.

Vilken gainer rekommenderar ni? Jag vill få i mig så mycket kcal som möjligt för så billigt pris som möjligt.
Citera
2013-01-13, 19:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassapose
Hej jag tränar varannan dag och just nu bulkar jag.

Vilken gainer rekommenderar ni? Jag vill få i mig så mycket kcal som möjligt för så billigt pris som möjligt.

Mass FX.
Citera
2013-01-13, 19:56
Medlem
Jag har nyligen köpt Hårkontroll för ökad tillväxt och stabilitet av håret, det är ganska tunt för närvarande. Jag har också köpt en slags multivitamintablett på Apoteket med extra järn i. :)

Jag är fattig student, ointresserad av matlagning och lyckas nog inte få i mig tillräckligt varierad kost, har börjat känna mig lite trött på senare tid och drar lätt på mig förkylningar samt har ofta feber. Blir lite väl ofta fil med müsli och lite hallon till middag, och äter inte mycket grönsaker utöver morötter, gurka, majs, vitkål (och ibland paprika och avokado) och i för små mängder befarar jag. Även dålig på att äta så mycket kött, som ju innehåller järn. Så det är anledningen till tablettköpen,min kost är lite bristfällig och jag vill funktionera bra i vardagen. Tänker därför att detta kan vara ett tillfälligt, komplementerande alternativ, givetvis att det är bättre att äta mer varierat i långa loppet. Jag jobbar på det.

Har nu frågor som är specificerade till de tillskott jag har köpt.

1) I Hårkontrolls anvisningar står det att man ska ta två tabletter per dag i samband med måltid. Jag undrar om man ska ta en tablett vid frukost och en vid lunch t.ex., alltså att man sprider ut dem. Eller spelar det någon roll? Känns enklare att ta båda två på samma tillfälle.

2) När är det bäst att ta tabletterna (gäller både hårkontroll och multivitamin :P), på morgon, dag eller kväll - är det någon skillnad på utfallet?

3) Jag ska ta lite blodprov på fredag pga. min ständiga feber, jag undrar då om den här multivitaminen kommer hunnit ha gett något avtryck i mina värden? Är värden och sånt i kroppen väldigt receptivt eller tar det tid innan någon förändring syns? Väntar mig att jag kommer få en utskällning av den som tar provet, mina värden kommer nog inte vara så positiva. (Ska tilläggas att jag inte är överviktig samt tränar regelbundet dock)
Senast redigerad av Nummerlappen 2013-01-13 kl. 20:29.
Citera
2013-01-13, 20:44
Medlem
Strukturs avatar
Precis hemkommen från jobb och ska snart träna men måste få i mig nåt: oftast ett par mackor och en frukt samt 1 g omega-3. Vila ~20 min inte ovanligt.

Fråga: Är oftast dödshungrig när jag kommer hem, den lilla jag slänger i mig räcker för att stillga hungern för stunden men det känns som att jag äter för lite där med tanke på att man har ett helt gympass (60 min intensivt) framför sig? Skulle nån typ av pwo-produkt hjälpa mig här för att få den extra energin under passet? Funderat lite på WNTs Loading Drink eller Selfs Muscle Cellxpand, åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in