2013-10-13, 21:29
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1ck4chu
Att sprida ut två doseringar under dagen räcker gott och tillräckligt, tycker nästan det är att föredra ibland då det ändå ger 625 kcal per tillfälle Sen om man jämför Serious Mass med andra gainers tycker jag att den känns överprisad, den största skillnaden är ju egentligen doseringen!

Eller bara 625 kcal per dag om man vill att det ska räcka längre.

Det va längesen som jag körde på gainer, så är inte lika insatt i vilka produkter som är bäst om man ser till priset.
Men hur är SM om man ser till kvalitet? Blir man gasig och jävlig av den som med t.ex. Mutant Mass som många upplever som värsta ärtsoppan för magen?
Vilken smak är bäst?
Citera
2013-10-13, 21:36
Medlem
DuranDurans avatar
Tjeeena!

Om jag precis har gymmat anser ni att det räcker med att äta en av såna här bars och sen när jag kommer hem kan jag äta nästa måltid ca 3 timmar efter?

www.fitnessbutiken.se/protein-and-energy-bar-6384.html
www.fitnessbutiken.se/swebar.html
Citera
2013-10-13, 22:25
Medlem
p1ck4chus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Eller bara 625 kcal per dag om man vill att det ska räcka längre.

Det va längesen som jag körde på gainer, så är inte lika insatt i vilka produkter som är bäst om man ser till priset.
Men hur är SM om man ser till kvalitet? Blir man gasig och jävlig av den som med t.ex. Mutant Mass som många upplever som värsta ärtsoppan för magen?
Vilken smak är bäst?

Kan tyvärr inte uttala mig om SM, den enda gainern jag kört med är Gainer Pro och det var ett var påsar förra vintern. Var nöjd och upplevde inga problem med magen, smakerna var okej.

Citat:
Gainer pro innehåll per 100g
Energi: 382kcal
Kolhydrater 68g
Protein 24g
Fett 2,6g
Citat:
Serious Mass innehåll per 100g
Energi: 371kcal
Kolhydrater: 74,77g
Protein: 14,83g
Fett: 1,33g

Vet såklart att detta inte är allt, men detta ger ju en snabb jämförelse iallafall!
Citera
2013-10-13, 22:31
Medlem
p1ck4chus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Tjeeena!

Om jag precis har gymmat anser ni att det räcker med att äta en av såna här bars och sen när jag kommer hem kan jag äta nästa måltid ca 3 timmar efter?

www.fitnessbutiken.se/protein-and-energy-bar-6384.html
www.fitnessbutiken.se/swebar.html

Hej!
Klart du _kan_ göra så, men personligen hade jag försökt att äta tätare efter passet, 3 timmar är ganska lång tid Men om du inte har möjlighet till det, varför inte satsa på en gainer istället? Ger dig mer av kcal, kolhydrater och proteiner dessutom mindre fett. En sån servering kostar endast 11kr också om du tar 2dl i jämförelse med 17kr för chokladen.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/gainer-pro
Citera
2013-10-14, 15:23
Medlem
Jolls avatar
Vilken BCAA är bäst i pris/kvalitet på marknaden för tillfället? Hitta denna http://www.gymvaruhuset.com/xtend-30-portioner.html från gymvaruhuset, men har för mig att smaken var lite tokig på den.
Citera
2013-10-18, 01:49
Medlem
Fotsulan33s avatar
Har en liten fråga angående gainer.

Köpte en burk Strength Sports Gainer, burkjäveln innehåller en skopa a 20g stod det.
Nu misstänker jag att jag har överdoserat då skopfan är 1dl. 5dl ska alltså vara 100g.

Av det jag läst när jag kikat på andra gainers brukar 100g vara 2-3dl.

Rekomendationen är att blanda 100g med 4dl mjölk men min normalstora shaker rinner ju över när jag smällt i 5dl pulver och sen häller på mjölken.

Kan 1dl pulver verklgen inte vara mer än 20g?
Citera
2013-10-21, 13:45
Medlem
Tjena!

Jag har tappat över 45 kg och väger idag 95kg. Jag åt rätt och motionerade före frukost, nu har jag börjat att träna hela överkroppen på gymmet. Tänkte bara kolla med er som vet bättre än mig om aminosyror är bra i mitt fall då jag försöker omvandla fett till muskler.

Tacksam för svar!

Mvh,

Nilzi
Citera
2013-10-21, 23:56
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzi
Tjena!

Jag har tappat över 45 kg och väger idag 95kg. Jag åt rätt och motionerade före frukost, nu har jag börjat att träna hela överkroppen på gymmet. Tänkte bara kolla med er som vet bättre än mig om aminosyror är bra i mitt fall då jag försöker omvandla fett till muskler.

Tacksam för svar!

Mvh,

Nilzi

Beror på vad du äter resten av dagen, kan ju vara ett bra komplement till din vanliga kost för att få i dig mer protein, framförallt om du inte vill få i dig kalorierna som kommer med att äta vanligt proteinpulver.

Men, som sagt, vad äter du under en dag?

En annan fråga, varför tränar du bara överkropp?
Citera
2013-10-22, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Beror på vad du äter resten av dagen, kan ju vara ett bra komplement till din vanliga kost för att få i dig mer protein, framförallt om du inte vill få i dig kalorierna som kommer med att äta vanligt proteinpulver.

Men, som sagt, vad äter du under en dag?

En annan fråga, varför tränar du bara överkropp?

Tränar enbart överkropp då jag fick ett program att följa från ägaren av gymmet. Jag skulle gissa på att fett % ligger 20-25 kanske därför? Jag har ingen aning är inte så erfaren ännu.

äter havregrynsgröt till frukost efter pw, frukt eller nötter till mellis förmiddag + efttermiddag kött (oftast vitt) med sallad till lunch och middag. Räknar inte kalorier men skulle nog säga att jag äter någonstans mellan 1200-1600 om dagen
Senast redigerad av Nilzi 2013-10-22 kl. 07:42.
Citera
2013-10-24, 14:58
Medlem
Hej
Tränar 9 pass i veckan, löpträning gym vattenpolo marschträning.
Vilket kosttillskott skall jag ta?
Citera
2013-10-24, 18:35
Medlem
Vilka kosttilskott är att rekommendera om kör en bulk period?
Citera
2013-10-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Complexor
Vilka kosttilskott är att rekommendera om kör en bulk period?

Kreatin kanske, annars finns det inget direkt annat som "behövs"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in