2012-02-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag har läst hela men hittar det inte. Citera så jag får se vilket sammanhang det står i.

Oj, insåg att jag läst i Kreatin tråden och postat i Kosttilskott tråden men om du läser: Stora Tråden om Kreatin - Med Guide/FAQ

En fråga som är helt offtopic men, är det möjligt att få något typ av PM vid citat? Jag ser inte när folk citerar mig

Står det så här:

Muskelbyggande effekter:
Vid intag av kreatin via kost finns en marginell förbättring i ökning av muskelmassa över en längre mätperiod om man styrketränar. Vilket betyder att du bygger muskelmassa snabbare när du intar kreatin på doser så som 5g per dag över den mätperioden. Effekten var en ökning på upp till 0.5% mer LBMökning per vecka. Med andra ord betyder det att om man ökar 100g kroppsvikt per vecka, som inte är fettvikt så ökar du 100.5g kroppsvikt istället under den veckan, med kreatin som tillskott.
Citera
2012-02-13, 17:47
Medlem
Ter-minators avatar
Börjar bli sugen på lite pulver nu när det börjat ta slut.
Råkade hitta Olimp Carbonox 4kg för skit billigt pris, kan det vara något och ha?

"Energigivande kolhydratblandning med Maltodextrin, Isomaltulos samt Dextros. Berikad med L-arginin som underlättar transporten av energi till muskelcellerna."
Citera
2012-02-13, 17:51
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredaxlad
Oj, insåg att jag läst i Kreatin tråden och postat i Kosttilskott tråden men om du läser: Stora Tråden om Kreatin - Med Guide/FAQ

En fråga som är helt offtopic men, är det möjligt att få något typ av PM vid citat? Jag ser inte när folk citerar mig

Står det så här:

Muskelbyggande effekter:
Vid intag av kreatin via kost finns en marginell förbättring i ökning av muskelmassa över en längre mätperiod om man styrketränar. Vilket betyder att du bygger muskelmassa snabbare när du intar kreatin på doser så som 5g per dag över den mätperioden. Effekten var en ökning på upp till 0.5% mer LBMökning per vecka. Med andra ord betyder det att om man ökar 100g kroppsvikt per vecka, som inte är fettvikt så ökar du 100.5g kroppsvikt istället under den veckan, med kreatin som tillskott.

Jag förstår inte sammanhanget riktigt men jag kan garantera att han inte menar att man ökar 0,5% muskelmassa bara för att man tar kreatin.

Du hittar "´mina citerande inlägg" om du håller på "krumeluren" bredvid "om flashback" i huvudmenyn.
Citera
2012-02-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Du måste blanda exakt 1,185 dl pulver med 2,3498 dl vatten annars kommer skiten explodera i magen och du dör! Seriöst asså, blanda hur fan du vill. Svårt att ta några dl vatten och lite pulver eller? Jösses vad folk är inkompetenta ibland

Menar inget illa mot just dig utan överlag är det rätt så idiotiska frågor. Klart som fan att du kan göra hur du vill, dessutom står det på förpackningen

Det blir ju små klumpar när jag blandade 4dl vatten 1 dl pulver + hur man kan göra smaken godare (har choklad just nu)
Citera
2012-02-13, 17:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Börjar bli sugen på lite pulver nu när det börjat ta slut.
Råkade hitta Olimp Carbonox 4kg för skit billigt pris, kan det vara något och ha?

"Energigivande kolhydratblandning med Maltodextrin, Isomaltulos samt Dextros. Berikad med L-arginin som underlättar transporten av energi till muskelcellerna."

Är det kolhydrater(stärkelse) du vill ha, funkar den utmärkt.
Citera
2012-02-13, 17:58
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Är det kolhydrater(stärkelse) du vill ha, funkar den utmärkt.
Har bara hållit mig till pwo, protein och kreatin produkter så jag vet inte riktigt vad poängen med just denna produkt är. Blir det någon märkvärdig skillnad på energin?
Citera
2012-02-13, 18:04
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Har bara hållit mig till pwo, protein och kreatin produkter så jag vet inte riktigt vad poängen med just denna produkt är. Blir det någon märkvärdig skillnad på energin?

Jag, och flera, upplever mer energin under träning under deff, eller om man tränar fastande.
20 gram räcker.
Citera
2012-02-13, 18:07
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Jag, och flera, upplever mer energin under träning under deff, eller om man tränar fastande.
20 gram räcker.
Jaha okej.. Håller på och går upp några kilon lite just nu, energin är det inget fel på men vissa dagar är ju segare än andra, då kanske det kan vara bra med lite extra energi eftersom du själv verkar ha märkt skillnad
Senast redigerad av Ter-minator 2012-02-13 kl. 18:10.
Citera
2012-02-13, 18:18
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Jaha okej.. Håller på och går upp några kilon lite just nu, energin är det inget fel på men vissa dagar är ju segare än andra, då kanske det kan vara bra med lite extra energi eftersom du själv verkar ha märkt skillnad

Jag har smått blivit beroende av mitt malto innan passen. Jag känner mig som en zombie efter halva passen annars.
Citera
2012-02-13, 21:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Det beror helt på. Personligen känner jag ingen skillnad av malto innan/under passet. Kanske gör du det.
Citera
2012-02-13, 22:58
Bannlyst
GV säljer nu ut reduce från eiselt för att den innehåller 7-keto. Kommer de även sluta med deras egen 7keto?? Står inget under deras egen. Räknade ut att det finns 408 burkar reduce kvar, så ni vet.
Citera
2012-02-13, 23:07
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
GV säljer nu ut reduce från eiselt för att den innehåller 7-keto. Kommer de även sluta med deras egen 7keto?? Står inget under deras egen. Räknade ut att det finns 408 burkar reduce kvar, så ni vet.

Hur tusan räknade du ut det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in