2009-12-20, 21:25
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Finnar av vassle? Det var nyhet för mig.

EAA påverkas inte av hur mycket vatten man dricker före intaget och under träningen? Dum fråga kanske men vill ha allt klart för mig så jag inte förstör för mig själv.

Dessutom smakar Brutal Berry segt, kan tänka mig att smaklöst EAA är sjukt äckligt.

Det frisätter en del insulin( kommer inte ihåg ngr siffror) Vilket i sin tur kan leda till finnar.

Mvh
Citera
2009-12-20, 21:35
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Det frisätter en del insulin( kommer inte ihåg ngr siffror) Vilket i sin tur kan leda till finnar.

Mvh

Där ser man, tur att jag har accutane och annan skit i kroppen från roaccutanerecept förr som skyddar mig.
Citera
2009-12-20, 21:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Finnar av vassle? Det var nyhet för mig.

EAA påverkas inte av hur mycket vatten man dricker före intaget och under träningen? Dum fråga kanske men vill ha allt klart för mig så jag inte förstör för mig själv.

Dessutom smakar Brutal Berry segt, kan tänka mig att smaklöst EAA är sjukt äckligt.
Desto mer vatten du har med EAAt desto snabbare blir upptaget eller om det var tarmtömningen.
Citera
2009-12-21, 18:44
Medlem
2big4yous avatar
Har inte lusläst hela tråden,men jag brukar peta i mig ett par koffeintabletter en stund före träning.
Har dessa någon negativ påverkan vad gäller upptagningsförmågan av EAA?
Citera
2009-12-21, 19:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har inte lusläst hela tråden,men jag brukar peta i mig ett par koffeintabletter en stund före träning.
Har dessa någon negativ påverkan vad gäller upptagningsförmågan av EAA?
Nej det går alldeles utmärkt att göra så!
Citera
2009-12-22, 13:34
Medlem
Bill Cliffs avatar
Fan vad lost jag känner mig med allt EAA-snack. Förut snackades det nästan uteslutande om vassleprotein och snabba kolhydrater efter träningen. Ersätter EAA detta helt eller? Med andra ord, om jag tar EAA innan och efter träningen, ska jag skita i att slänga i mig en gainer/vassleprotein efteråt?
Citera
2009-12-22, 13:42
Medlem
OK har läst en del i den här tråden.. tar ju EAA direkt efter avslutat träningspass. hur gör jag med min vitargo/protte drink efter träningen? måste jag vänta med den en timme då? blir ju inge bra..
Citera
2009-12-22, 13:49
Medlem
Gurrams avatar
Är EAA samma sak som BCAA?

Kan någon länka till någon schysst EAA-produkt från Gymgrossisten? Funkar denna på samma sätt? http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=6947 -006r&extra=000
Senast redigerad av Gurram 2009-12-22 kl. 14:02.
Citera
2009-12-22, 14:09
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Är EAA samma sak som BCAA?
Nja, EAA innehåller BCAA. Altså EAA innehåller alla essentiella aminosyror medans BCAA innehåller de tre som är viktigast för muskel uppbyggnad.

Ta denna istället, den EAA imo som smakar bäst, ganska billig och håller myclet längre än de andra EAA jag har kört med:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/aminosyror/amino-pro-essential-448-g-orange-_-citrus
Citera
2009-12-22, 15:53
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Fan vad lost jag känner mig med allt EAA-snack. Förut snackades det nästan uteslutande om vassleprotein och snabba kolhydrater efter träningen. Ersätter EAA detta helt eller? Med andra ord, om jag tar EAA innan och efter träningen, ska jag skita i att slänga i mig en gainer/vassleprotein efteråt?

Citat:
Ursprungligen postat av blandstreetbloo
OK har läst en del i den här tråden.. tar ju EAA direkt efter avslutat träningspass. hur gör jag med min vitargo/protte drink efter träningen? måste jag vänta med den en timme då? blir ju inge bra..

Snabba kolhydrater är helt onödigt efter ett gympass. Kör enbart på EAA ist innan och efter träningen. Om ni känner att ni måste använda vassle/snabba kolhydrater så använd det som mellanmål under dagen om du inte får i dig tillräckligt med protein/näring.

Mvh
Citera
2009-12-22, 16:35
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Snabba kolhydrater är helt onödigt efter ett gympass. Kör enbart på EAA ist innan och efter träningen. Om ni känner att ni måste använda vassle/snabba kolhydrater så använd det som mellanmål under dagen om du inte får i dig tillräckligt med protein/näring.

Mvh

Tack för klargörandet! Här sitter man i godan ro och kör på "det gamla vanliga", sen kommer det en studie och vips så är det något heeelt annat som gäller, haha. Man måste hänga med i svängen...

Edit: Förresten, om EAA med naturell smak smakar så förjävligt som man har hört, går det inte bra att blanda ut med lite fun light?
Citera
2009-12-22, 17:52
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Mvh
Jag skulle säga att ifall man vill använda det så använd det efter passet, bättre tidpunkt hittar man inte imo.
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Tack för klargörandet! Här sitter man i godan ro och kör på "det gamla vanliga", sen kommer det en studie och vips så är det något heeelt annat som gäller, haha. Man måste hänga med i svängen...

Edit: Förresten, om EAA med naturell smak smakar så förjävligt som man har hört, går det inte bra att blanda ut med lite fun light?
Du kan ta dina snabba kolisar ifall du känner för det, har man svårt att gå upp i vikt så är det lättsamt. Jo, du kan blanda ut EAA naturell med fun light, vågar inte svara på hur det smakar. Annars är den nya brutal berry smaken riktigt god enligt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in