2010-01-06, 10:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Nån som har tips på en bra malto produkt? Jag behöver snabba kolhydrater efter ett konditionspass, har sökt en massa med allt verkar vara blandat med proteiner o dylikt. Eller så köper jag Gainer Pro...
Nej du behöver inte snabba kolhydrater efter ett träningspass. Du behöver dock kolhydrat.

Ta med dig en macka istället om du nu vill det. Malto är inget måste. Kolhydrat är dock ett måste om du skall springa effektivt.
Citera
2010-01-06, 10:12
Medlem
Jackie-jrs avatar
Vad är skillnaden mellan BCAA och EAA? Blir de samma effekt av att ta BCAA på sättet som beskrivs i tråden som att ta EAA?
Citera
2010-01-06, 10:15
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Det behövs väl efter konditionsträning? Jag vill bränna fett och träna kondisen utan att bränna musklerna.
Konditionsträning bränner i princip inget fett, mestadels kolhydrat. Dessutom ökar det behovet av kolhydrat under dygnet, inte ökad fettförbränning.

En studie nedan som behandlar fettförbränningen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10643677
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Journal of the International Association for the Study of Obesity
OBJECTIVE: To investigate the effect of exercise training and dietary macronutrient composition on 24 h substrate oxidation in male, obese subjects.

CONCLUSION: The changes in 24 h substrate utilization in the obese, as well as in the well-trained group, suggest that endurance training increased the reliance on carbohydrate oxidation and therefore did not increase 24 fat oxidation.
För övrigt gör ingen träningsmetod det.
Citera
2010-01-06, 10:17
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie-jr
Vad är skillnaden mellan BCAA och EAA? Blir de samma effekt av att ta BCAA på sättet som beskrivs i tråden som att ta EAA?
Troligen blir det samma effekt, tror ingen vet exakt vad skillnaden är. Hur som helst är mest troligen EAA mycket bättre då den innehåller de andra EAA utöver BCAA och dessa har ingen negativ effekt utöver BCAA.
Citera
2010-01-06, 10:17
Medlem
Jackie-jrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Troligen blir det samma effekt, tror ingen vet exakt vad skillnaden är. Hur som helst är mest troligen EAA mycket bättre då den innehåller de andra EAA utöver BCAA och dessa har ingen negativ effekt utöver BCAA.

Ok tackar så mkt för snabbt svar!
Citera
2010-01-06, 14:19
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej du behöver inte snabba kolhydrater efter ett träningspass. Du behöver dock kolhydrat.

Ta med dig en macka istället om du nu vill det. Malto är inget måste. Kolhydrat är dock ett måste om du skall springa effektivt.

men malto är ju kolhydrater? och för att springa effektivt såsom du skriver så behöver jag kolhydrater. Saken är att jag stannar oftast kvar i universitetet o pluggar.

Mitt schema ser ut typ så här - Lunch kl 12, plugg/föreläsningar till kl 17:00, middag kl ca 17:00, plugg till 20:00, därefter är det ca en timmes färd till gymmet o därefter hem till mig. Dvs jag har inte ätit nåt på ca 3-4 timmar. Jag lär juh behöva nåt innan träningen. Att äta något ca en timme före träning är uteslutet då jag inte har den möjligheten. Visst kan jag med macka till, men efter ca 12 timmar i väskan så smakar den inget vidare så det är också uteslutet. Men ifall ni anser att det inte behövs något malto innan/efter konditionsträning så ska jag testa att skippa det.
Citera
2010-01-06, 14:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
men malto är ju kolhydrater? och för att springa effektivt såsom du skriver så behöver jag kolhydrater. Saken är att jag stannar oftast kvar i universitetet o pluggar.

Mitt schema ser ut typ så här - Lunch kl 12, plugg/föreläsningar till kl 17:00, middag kl ca 17:00, plugg till 20:00, därefter är det ca en timmes färd till gymmet o därefter hem till mig. Dvs jag har inte ätit nåt på ca 3-4 timmar. Jag lär juh behöva nåt innan träningen. Att äta något ca en timme före träning är uteslutet då jag inte har den möjligheten. Visst kan jag med macka till, men efter ca 12 timmar i väskan så smakar den inget vidare så det är också uteslutet. Men ifall ni anser att det inte behövs något malto innan/efter konditionsträning så ska jag testa att skippa det.
Ja, EAA innan passet, det är ju perfekt, då är magen garanterat tom. Men sure, testa med och utan kolhydrater ifrån malto. Jag själv har märkt ett ökat tryck sen jag började tänka mer på maten direkt efter passet.
Citera
2010-01-06, 16:42
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ja, EAA innan passet, det är ju perfekt, då är magen garanterat tom. Men sure, testa med och utan kolhydrater ifrån malto. Jag själv har märkt ett ökat tryck sen jag började tänka mer på maten direkt efter passet.
Vad menar du med ökat tryck?
Citera
2010-01-06, 16:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4rret
Vad menar du med ökat tryck?
Mer energi i kroppen och "i musklerna". Orkar köra tyngre på passen utan att ta slut osv.
Citera
2010-01-06, 16:51
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Mer energi i kroppen och "i musklerna". Orkar köra tyngre på passen utan att ta slut osv.
Okej
Citera
2010-01-06, 20:31
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ja malto är kolhydrat. Du behöver kolhydrat men du behöver inte malto eller något kolhydratspulver för den delen heller. Pasta ät utmärkt och dessutom billigare.

Citat:
Spelar mindre roll hur ofta du äter. En gång om dagen räcker, det har jag gjort och det fungerar utmärkt.
Citera
2010-01-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7331kcabhsalF
ja men rekkomendera en då.

Naturell om du inte gillar tillsattser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto