2009-12-18, 10:06
Medlem
SonicSyndicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Om han är 40+ så förvänta dig inte mycket.
Gjorde samma till min pappa om ett påstående jag kom med och han har inte ens öppnat mailet.
"Läs studien först" lär va allt som kommer ur min mun till denna människa
Citera
2009-12-19, 10:40
Medlem
Hur viktigt är det att man äter en riktig måltid några timmar innan man använder EAA? Jag tränar runt 5 tiden och har då bara tagit ett mellanmål kl halv 3 som består av en whey-80 och en banan. Borde jag äta något mer som mellanmål då eller räcker detta för att senare träna på EAA för att få ut full effekt ur det?
Citera
2009-12-19, 12:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olle89
Hur viktigt är det att man äter en riktig måltid några timmar innan man använder EAA? Jag tränar runt 5 tiden och har då bara tagit ett mellanmål kl halv 3 som består av en whey-80 och en banan. Borde jag äta något mer som mellanmål då eller räcker detta för att senare träna på EAA för att få ut full effekt ur det?
Finns inget måste, orkar du prestera bra på gymmet utan mat så är det bara bra, för det måste betyda att en större del av ditt intag landar efter passet?

Fast varför ingen mat eller något mer matigt vid 3?
Citera
2009-12-19, 13:09
Medlem
Krappfiskarns avatar
Fick min brutal berry idag från gymvaruhuset.

Ska ta det imorgon när jag kommer till gymmet. Hur står det till med mat efter passet, går det fortfarande bra en 30-60 minuter efter du tagit EAA direkt efter passet?
Citera
2009-12-19, 13:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Fick min brutal berry idag från gymvaruhuset.

Ska ta det imorgon när jag kommer till gymmet. Hur står det till med mat efter passet, går det fortfarande bra en 30-60 minuter efter du tagit EAA direkt efter passet?
Ja, desto snabbare desto bättre skulle jag säga, sålänge inte upptaget av EAA blir alldeles för lidande. Men 30-60 minuter är bra.
Citera
2009-12-19, 23:45
Medlem
Har "gått" på EAA i ungefär 1 månad nu. 2 "bieffekter" jag märkt (som kanske egentligen inte har något med EAA:t.. men det har hursomhelst hänt under samma tidsperiod och det tycker jag är underligt):

* Pissnödig som fan under natten, blir typ tvungen att kuta upp och pissa kanske kl 3-4 (om jag lägger mig typ 22-23).
* Ingen acne. Har läst någonstans att man ska få mer acne av EAA.. men min acne är nu HELT borta och hade ganska mkt finnar i ansiktet förrut. Jävligt skönt!

Någon annan som märkt liknande saker?
Citera
2009-12-19, 23:47
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolenfish
* Pissnödig som fan under natten, blir typ tvungen att kuta upp och pissa kanske kl 3-4 (om jag lägger mig typ 22-23).
* Ingen acne. Har läst någonstans att man ska få mer acne av EAA.. men min acne är nu HELT borta och hade ganska mkt finnar i ansiktet förrut. Jävligt skönt!

Har du trappat ner på ditt intag av vassle efter att du börjat med EAA?
För enligt Dreas frisätter vassle mer insulin än Eaa vilket bidrar till mer finnar.
Citera
2009-12-19, 23:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Har "gått" på EAA i ungefär 1 månad nu. 2 "bieffekter" jag märkt (som kanske egentligen inte har något med EAA:t.. men det har hursomhelst hänt under samma tidsperiod och det tycker jag är underligt):

Någon annan som märkt liknande saker?
Du får acne av insulinhöjningar har jag för mig, har du ätit proteinpulver förut och gått över till EAA så är det inte konstigt att finnarna blivit färre. Tar du EAA innan du går och lägger dig? Jag måste ibland upp och pissa ifall jag dricker mycket tätt inpå sänggåendet, aldrig annars. Intressant: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4048327&postcount=16

Citat:
För enligt Dreas frisätter vassle mer insulin än Eaa vilket bidrar till mer finnar.
Vid samma doser vet jag inte hur det är, men vid en dos(10g) EAA och en dos(25-30g) vassle så är vasslen mer negativ
Senast redigerad av Dreas 2009-12-19 kl. 23:51.
Citera
2009-12-20, 00:16
Medlem
Citat:

Nix. Har inte kört på något alls innan.. EAA är det första och enda jag kör på och min acne är helt borta sen jag började med EAA. Vilket är positivt.
Och nej, tar EAA vid 15:00 och 17:00 - så ska inte ha med det o göra.. men det är radikala skillnader och det är just det som är så intressant..
Citera
2009-12-20, 00:21
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Nix. Har inte kört på något alls innan.. EAA är det första och enda jag kör på och min acne är helt borta sen jag började med EAA. Vilket är positivt.
Och nej, tar EAA vid 15:00 och 17:00 - så ska inte ha med det o göra.. men det är radikala skillnader och det är just det som är så intressant..

Du har inte ändrat på något annat i tex din kost?

Mvh
Citera
2009-12-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Du har inte ändrat på något annat i tex din kost?

Mvh

Nix. Inte ett dugg. Den enda skillnaden i mitt liv jag kan komma på är just EAA.
Citera
2009-12-20, 20:54
Medlem
Krappfiskarns avatar
Finnar av vassle? Det var nyhet för mig.

EAA påverkas inte av hur mycket vatten man dricker före intaget och under träningen? Dum fråga kanske men vill ha allt klart för mig så jag inte förstör för mig själv.

Dessutom smakar Brutal Berry segt, kan tänka mig att smaklöst EAA är sjukt äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in