2009-12-14, 21:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dracun
Vad jag förstår så har kroppen svårt att tillgodogöra vassle i större doser än 20g.

Hur är det om jag tar både vassleprotein och EAA (utvunnet från vassle) samtidigt?
Du gör att upptaget av EAA går segare tror jag, EAA verkar ensamt stimulera proteinyntesen bäst.

Har diskuterats på kolo och där nämnde någon en kanske lite längre pågående upphöjning av proteinsyntesen.
Citera
2009-12-14, 21:44
Medlem
AldoRaines avatar
EAA verkar ensamt, på "tom" mage stimulera proteinyntesen bäst.

Citera
2009-12-16, 21:54
Medlem
juniss avatar
kan man blanda ner eaa i sin rage eller finns det nån nackdel me det?
Citera
2009-12-16, 22:02
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junis
kan man blanda ner eaa i sin rage eller finns det nån nackdel me det?
Det går bra.
Citera
2009-12-17, 18:15
Medlem
kings1zes avatar
Hur nära på passet bör man ta EAA?

Just nu häller jag i mig 12 g (Brutal berry så blir 10g rent) EAA hemma, kör bil till gymmet, byter om och sen värmer upp. Så det dröjer ofta 20 minuter från att jag hällt i mig EAA till att jag börjar med själva styrketränandet.

Skulle det vara väldigt fördelaktigt att dricka EAA på gymmet istället, kanske t.om. efter uppvärmningen?

Det står visserligen "Direkt innan" i första inlägget, men hur pass nära på måste det vara? Vore kanske bra att peta in i den annars jättebra FAQ:n
Citera
2009-12-17, 18:18
Medlem
victor.bs avatar
Jag hade tryckt i mig det under uppvärmningen isånafall.
Citera
2009-12-17, 18:43
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kings1ze
Hur nära på passet bör man ta EAA?

Just nu häller jag i mig 12 g (Brutal berry så blir 10g rent) EAA hemma, kör bil till gymmet, byter om och sen värmer upp. Så det dröjer ofta 20 minuter från att jag hällt i mig EAA till att jag börjar med själva styrketränandet.

Skulle det vara väldigt fördelaktigt att dricka EAA på gymmet istället, kanske t.om. efter uppvärmningen?

Det står visserligen "Direkt innan" i första inlägget, men hur pass nära på måste det vara? Vore kanske bra att peta in i den annars jättebra FAQ:n
Direkt innan du kör igång och lyfter vikter menas det ju med. Inte direkt innan du tänker "nu ska jag nog kila till gymmet".
Citera
2009-12-17, 19:31
Medlem
SonicSyndicates avatar
Gaaaah är så jävla förbannad just nu!! en som äger ett gym sitter och påstår att EAA är totalt onödigt och aldeless för dyrt!! fan skulle kunna dra en viktplatta i nacken på han! och Så får man svaret av andra " ja men han har ju hållt på med det där i så många år han vet nog mer än du"
Citera
2009-12-17, 19:44
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicSyndicate
Gaaaah är så jävla förbannad just nu!! en som äger ett gym sitter och påstår att EAA är totalt onödigt och aldeless för dyrt!! fan skulle kunna dra en viktplatta i nacken på han! och Så får man svaret av andra " ja men han har ju hållt på med det där i så många år han vet nog mer än du"
Hahahaha! Underbart verkligen.

Säg åt dem att söka upp King Grub på Kolozzeum.com så ska dem få sig en känga
Citera
2009-12-17, 19:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Finns bara en sak och göra. Skriv ut diverse studier och ta med till gymmet. Det är inte så nog vad studierna innehåller bara "Amino" nämns flertalet gånger så kommer han köpa de med hull och hår. Okunniga djävlar som aldrig läst en studie i hela sitt liv kommer inte ens förstå hälften av alla förkortningar.
Citera
2009-12-17, 20:38
Medlem
SonicSyndicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Finns bara en sak och göra. Skriv ut diverse studier och ta med till gymmet. Det är inte så nog vad studierna innehåller bara "Amino" nämns flertalet gånger så kommer han köpa de med hull och hår. Okunniga djävlar som aldrig läst en studie i hela sitt liv kommer inte ens förstå hälften av alla förkortningar.
Har mailat aset diverse studier!! ska bli skönt o se vad han säger nu!
Citera
2009-12-17, 20:48
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Har mailat aset diverse studier!! ska bli skönt o se vad han säger nu!

Om han är 40+ så förvänta dig inte mycket.
Gjorde samma till min pappa om ett påstående jag kom med och han har inte ens öppnat mailet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in