2010-03-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
En skopa för mig är 12g så jag tar lite mindre än en skopa bara.

En skopa av den gamla burken (om det är EAA FX) ? Den nya ska man väl ta 2 skopor för att få 12 g EAA FX ?
Citera
2010-03-05, 22:05
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
En skopa av den gamla burken (om det är EAA FX) ? Den nya ska man väl ta 2 skopor för att få 12 g EAA FX ?
Ja det är skopan ifrån deras första EAA FX.
Citera
2010-03-07, 12:30
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ta en hel skopa så får du 10g EAA, eftersom endast cirka 9/10 av EAAt är just EAA.

Hur kommer det sig att 10 gr är optimal dos för alla?
Spelar inte kroppsvikt/storlek in, som i all annan näringsdosering?

Startade min EAA-karriär igår.
Har tidigare kört en kreatindos innan träning och proteindryck + bananer direkt efter träning. Skall bli intressant att se om jag märker skillnad. Som jag uppfattat detta skall jag alltså avstå från banan och proyeindryck/gainers efter passet och vänta någon timme tills jag äter middag..(?)

Det kommer att bli grymt svårt att man skall avstå från att äta något direkt efter passet. Känns nästan som att man kommer att tvingas minska i dagsintag av vanlig mat/näring i och med EAA-instruktionerna.

Produkten jag köpte är SELF omninutrions Essential Amino Fusion (6 gr EAA, 1 gr Kreatin, 1 gr HMB, 4 gr Glutamin, 3 gr Arginin per portion som är 16 gr totalt i skopan) Bra skit?

Ja, det smakar fruktansvärt illa! T o m pisset stinker potatismjöl + myrsyra så här ett dygn efteråt!

//Brute
Senast redigerad av Brute 2010-03-07 kl. 12:40.
Citera
2010-03-07, 12:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Hur kommer det sig att 10 gr är optimal dos för alla?
Spelar inte kroppsvikt/storlek in, som i all annan näringsdosering?

Startade min EAA-karriär igår.
Har tidigare kört en kreatindos innan träning och proteindryck + bananer direkt efter träning förr. Skall bli intressant att se om jag märker skillnad. Som jag uppfattat detta skall jag alltså avstå från banan och proyeindryck/gainers efter passet och vänta någon timme tills jag äter middag..(?)

Det kommer att bli grymt svårt att man skall avstå från att äta något direkt efter passet. Känns nästan som att man kommer att tvingas minska i dagsintag av vanlig mat/näring i och med EAA-instruktionerna.

Produkten jag köpte är SELF omninutrions Essential Amino Fusion (6 gr EAA, 1 gr Kreatin, 1 gr HMB, 4 gr Glutamin, 3 gr Arginin per portion) Bra skit?

Ja, det smakar fruktansvärt illa! T o m pisset stinker potatismjöl + myrsyra så här ett dygn efteråt!

//Brute
Hur kan du läsa så fel? EAA efter gymmet, hem och ät så snart som möjligt.

Varför inte investera i EAA FX eller andra mer beprövade EAA? 10g är uppmätt att ha mer effekt på proteinsyntesen än vad 6g hade, 20g hade ingen mer effekt än 10. Så mellan 6-10g eaa får man maximal stimulans av den akuta proteinsyntesen.

Nej, proteinsyntesen är inte viktstyrd såvitt jag vet.
Citera
2010-03-07, 12:47
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Hur kan du läsa så fel? EAA efter gymmet, hem och ät så snart som möjligt.

Varför inte investera i EAA FX eller andra mer beprövade EAA? 10g är uppmätt att ha mer effekt på proteinsyntesen än vad 6g hade, 20g hade ingen mer effekt än 10. Så mellan 6-10g eaa får man maximal stimulans av den akuta proteinsyntesen.

Nej, proteinsyntesen är inte viktstyrd såvitt jag vet.

Jag läste FAQ:n i förstainlägget här. "När/hur och hur mycket EAA bör jag inta?"
D v s vänta minst en timme efter maten, sedan inta EEA precis innan träningen och direkt efter passet, sedan vänta minst en timme tills första måltid efter träning. Vad läste jag fel menar du?

Tack för infon om att proteinsyntesen är lika för alla, oavsett viktklass.

Som svar på din fråga om mitt val av produkt; Jag frågade i butiken och de föreslog denna.

//Brute

Edit: Okej.. 30-60 min väntan efter matintag efter passet och EAA-intaget.
Citera
2010-03-07, 13:23
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Jag läste FAQ:n i förstainlägget här. "När/hur och hur mycket EAA bör jag inta?"
D v s vänta minst en timme efter maten, sedan inta EEA precis innan träningen och direkt efter passet, sedan vänta minst en timme tills första måltid efter träning. Vad läste jag fel menar du?

Tack för infon om att proteinsyntesen är lika för alla, oavsett viktklass.

Som svar på din fråga om mitt val av produkt; Jag frågade i butiken och de föreslog denna.

//Brute

Edit: Okej.. 30-60 min väntan efter matintag efter passet och EAA-intaget.
Exakt, 30-60min. 30min är väl det de tar för de flesta att ta sig hem ifrån gymmet, 60min är ingen katastrof, inte längre heller för den delen.
Citera
2010-03-08, 20:20
Medlem
dum som jag är, dubblepost...
Senast redigerad av Stumpan12 2010-03-08 kl. 20:22.
Citera
2010-03-08, 20:21
Medlem
dum som jag är, dubblepost...
Citera
2010-03-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Exakt, 30-60min. 30min är väl det de tar för de flesta att ta sig hem ifrån gymmet, 60min är ingen katastrof, inte längre heller för den delen.

bättre att ta EAA JUST innan man gymmar? eller dricka 20-30 min innan man sticker
Citera
2010-03-08, 20:26
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan12
bättre att ta EAA JUST innan man gymmar? eller dricka 20-30 min innan man sticker
Drick precis innan.
Citera
2010-03-08, 20:33
Medlem
Hej,

Har börjat med EAA FX, men känner att magen blir dålig av det. Min mage är känslig och har alltid varit det.

Jag undrar om någon känner av samma sak när de käkat det? Kan det kanske vara sötningsmedlet? Brukar nämligen inte kunna käka tuggummi eller godis med sötningsmedel.

Finns det EAA utan sötningsmedel isf?
Citera
2010-03-08, 20:43
Medlem
NormalBurgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattslask
Hej,

Har börjat med EAA FX, men känner att magen blir dålig av det. Min mage är känslig och har alltid varit det.

Jag undrar om någon känner av samma sak när de käkat det? Kan det kanske vara sötningsmedlet? Brukar nämligen inte kunna käka tuggummi eller godis med sötningsmedel.

Finns det EAA utan sötningsmedel isf?

Naturell borde väll vara utan sötningsmedel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in