2014-02-09, 22:16
Medlem
Aminosyror är bara proteinernas beståndsdelar. Ska du få ut något av dom måste du fortfarande träna tillräckligt hårt för att musklerna ska bli trötta.
Citera
2014-02-09, 22:18
Medlem
Wikipedias avatar
Får man fråga vad för förväntningar du hade? Tänker du likadant när du äter kött och tränar?

Skärpning.
Citera
2014-02-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isalex
Jo, men grejen är att jag började med EAA två veckor INNAN jag började gymma för att ladda upp, sen när inget händer så lackar man ju.. Gladare blir man ju inte när det senare visar sig att trots hårt gym så händer inget.

Kroppen kan inte lagra aminosyror. Onödigt att ta dem om man inte tränar. Är egentligen ganska onödigt att ta dom även när man tränar för dom flesta tränar inte tillräckligt hårt för att dra nytta av den extra boosten.
Citera
2014-02-09, 22:25
Medlem
Vad trodde du skulle hända egentligen?

Sorgligt hur folk förlitar sig på pulver och piller och tror att de ska bli fit.

Rör på fläsket för fan!
Citera
2014-02-11, 10:51
Medlem
Hodurs avatar
Tänkte börja deffa om några månader.

Om man vaknar tidigt på morgonen, drar till gymmet och får i sig EAA+Malto+Kreatin, når man upp till full effekt? Tänkte äta 100 g havregryn efter träning, eller ska man vänta längre än så?
Citera
2014-02-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Tänkte börja deffa om några månader.

Om man vaknar tidigt på morgonen, drar till gymmet och får i sig EAA+Malto+Kreatin, når man upp till full effekt? Tänkte äta 100 g havregryn efter träning, eller ska man vänta längre än så?

Jag föreslår att du testar själv, det är så jädrans individuellt det där. För mig funkar det kanon, för vissa inte alls. Slänger i mig koffein, snabba kolhydrater och kompletterar med EAA strax innan och en bit inpå passet.
Ett tips är dock att sätta i dig ett större mål innan läggdags när du tränar tidigt.

Min personliga åsikt är att du bör käka dina havregryn efter träning, finns ingen större anledning att vänta. Men som sagt, det är bara min personliga åsikt.

Lycka till!
Citera
2014-02-11, 21:16
Medlem
Vad sägs om denna BCAA?
Vid 6tabletters intag per dag, är detta tillräckligt? Hur många gram skulle det uppskattas vara?

http://www.prozis.com/se/sv/xcore/bcaa-complex-3100-200-tabs
Citera
2014-02-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
Vad sägs om denna BCAA?
Vid 6tabletters intag per dag, är detta tillräckligt? Hur många gram skulle det uppskattas vara?

http://www.prozis.com/se/sv/xcore/bcaa-complex-3100-200-tabs
Ingen? Onödigt att skapa tråd om detta... Ett simpelt svar är tillräckligt.
Citera
2014-02-12, 19:57
Medlem
Skullknights avatar
Har läst att Mutant's BCAA innehåller något ämne som kan orsaka cancer. Är det sant tror ni?

First off I picked this stuff up because it got good reviews, now for the truth. My bottle showed up and a little add on sticker was on the bottle stating the contents contain substances known to cause cancer and or sever reproductive harm. Would you put that into your body?

I'll just admit up front that I have this stuff sitting on my desk, unopened so I can't speak to it's effectiveness or flavor. The reason I haven't opened it yet is because when I got it there was a California Prop 65 warning label on it stating "Warning: This product contains a chemical known to the state of California to cause cancer".

http://reviews.bodybuilding.com/Mutant/BCAA_97
Citera
2014-02-18, 17:26
Medlem
Tycker mig ha läst och läst om allt det "nya" som kommit fram ang aminosyror och gör mig inte riktigt klok.

Det gör alltså ingen skillnad att ta före eller under passet men gör det egentligen ens någon skillnad att ta det efter passet?
Är effekten så liten att man lika väl kan skita i att köpa det?
Har ni slutat med era aminosyror nu när de nya studierna kommit fram?

Väldigt tacksam för svar.
Mvh
Citera
2014-02-18, 17:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Tycker mig ha läst och läst om allt det "nya" som kommit fram ang aminosyror och gör mig inte riktigt klok.

Det gör alltså ingen skillnad att ta före eller under passet men gör det egentligen ens någon skillnad att ta det efter passet?
Är effekten så liten att man lika väl kan skita i att köpa det?
Har ni slutat med era aminosyror nu när de nya studierna kommit fram?

Väldigt tacksam för svar.
Mvh
Före och under pass kan troligen inte stimulera proteinsyntesen. Efter kan det, frågan är hur tätt på passet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079

Jag har slutat med tillskott rakt av. Nästan då. Ursobol tar jag just nu på test och Kreatin vet jag ju att fungerar.
Citera
2014-02-20, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Före och under pass kan troligen inte stimulera proteinsyntesen. Efter kan det, frågan är hur tätt på passet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079

Jag har slutat med tillskott rakt av. Nästan då. Ursobol tar jag just nu på test och Kreatin vet jag ju att fungerar.

Om stimulera protiensyntesen inte är målet då utan att snabbt få i sig energi?

Jag skulle inte vilja påstå att det är helt meningslöst att ta amino innan träning.
Jag har då aldrig sett någon riktigt stuide som kan bevisa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in