2012-08-14, 20:31
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
När EAA-produkter lanserades trodde man att det var intag innan som stimulerade MPS, det har sedan dess visats sig felaktigt och att det är intaget efter träning som stimulerar MPS.

Om det var sant skulle de knappast skriva att man ska ta det innan på burken.
Citera
2012-08-14, 21:19
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Om det var sant skulle de knappast skriva att man ska ta det innan på burken.

Uppenbarligen gör de det.
Citera
2012-08-21, 00:25
Medlem
Någon som testat gymvaruhusets EAA? Ser att den är väldigt prisvärd, och kommentarer på gg, gvh, mmsports osv brukar vara från oerfarna killar..

Hurdan är effekten på eaa'n, gör den sitt jobb?
Citera
2012-08-21, 08:35
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezeCake
Någon som testat gymvaruhusets EAA? Ser att den är väldigt prisvärd, och kommentarer på gg, gvh, mmsports osv brukar vara från oerfarna killar..

Hurdan är effekten på eaa'n, gör den sitt jobb?

Bytte ut mitt intag av Vassle mot GV EAA Naturell. Inbillar mig själv att jag har fått bättre resultat! Smakar lite suspekt men man vänjer sig.
Citera
2012-08-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Bytte ut mitt intag av Vassle mot GV EAA Naturell. Inbillar mig själv att jag har fått bättre resultat! Smakar lite suspekt men man vänjer sig.

Det borde ju ge bättre resultat tycker jag, Eaa låter bättre än vassle.
Vassle kan man ju använda sig av om man äter för dåligt med protein..

Tänker prova eaa framöver och börja käka ägg osv till frukost för att hålla proteinet högt
Citera
2012-08-21, 10:49
Medlem
Embas avatar
Citat:
Det borde ju ge bättre resultat tycker jag, Eaa låter bättre än vassle.
Vassle kan man ju använda sig av om man äter för dåligt med protein..

Tänker prova eaa framöver och börja käka ägg osv till frukost för att hålla proteinet högt

Ägg är det bästa livsmedlet!! <3
Citera
2012-08-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ägg är det bästa livsmedlet!! <3

Enkelt att göra olika saker med, så ditt påstående känns korrekt haha

Men angående EAA så säger många att det är en vidrig smak på det, nu är ju detta från person till person men ere svårt att ha med smaken att göra?
Om det beror på vilket eaa så ere gv's jag ska köpa helst den smaksatta..
Citera
2012-08-21, 13:06
Medlem
Embas avatar
Citat:

Men angående EAA så säger många att det är en vidrig smak på det, nu är ju detta från person till person men ere svårt att ha med smaken att göra?

Det funkar! Första klunkarna är vidriga. Men sedan vänjer man sig. Köp den smaksatta vilket fall som helst! Den bör vara betydligt bättre.
Citera
2012-08-21, 16:23
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:

Jag köpte EAA FX och tyckte inte alls det var så dålig smak som jag var beredd på, men den är då smaksatt men ändå. Nej men det går absolut an, är väl dock inget man längtar efter
Citera
2012-08-28, 20:50
Medlem
Artexs avatar
Någon som kortfattat kan förklara skillnaderna på EAA, BCAA och BC+EAA. Blir inte klok på alla termer
Citera
2012-08-28, 21:01
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Någon som kortfattat kan förklara skillnaderna på EAA, BCAA och BC+EAA. Blir inte klok på alla termer
EAA : sju essentiella aminosyror som kroppen inte kan producera själv, enylalanin, isoleucin, leucin, lysin, metionin, treonin, tryptofan och valin
BCAA: tre av de sju essentiella aminosyror som även brukar kallas grenade aminosyror dessa aminosyror är L-leucin, L-Isoleucin, L-Valin

bc+eaa vet jag inte vad det är, någon produkt kanske?
Citera
2012-08-28, 23:18
Medlem
Citat:
Mängden är densamma, ja. Men som personen ovanför påpekar. Senare studier visar på att intag av EAA innan träning inte ger någon signifikant skillnad. Så ta ditt EAA efter passet! *FFS LOL BLINK*

Jag brukade ta 10g och 10g efter men på senare tid så tar jag bara 10g efter (en skopa). Menar du/ni att man ska ta 20g (två skopor) efter träningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in