2012-04-02, 16:09
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levrone
Kan kaseinprotein försämra upptaget av eaa?

Jag dricker ett blandprotein som innehåller kasein till mellanmål, ungefär 1-3 h senare tränar jag och dricker eaa under passet.
Har hör att kaseinproteinet bildar en hinna i magsäcken som gör att det tar längre tid för aminosyrorna att ta sig till tarmar och tas upp i blodet.
Kan det påverka eaat och göra att effekten försämras?

1 timme är det inte orimligt att upptaget av EAA försämras, om mängden kasein inte är liten. 3 timmar är dock mindre troligt, såvida mängden inte är väldigt stor.

Hur mycket det påverkar går dock inte att säga.
Citera
2012-04-02, 22:16
Medlem
Bodjos avatar
Snabb fråga, snabbt svar

Vilket väljer ni
Body science EAA-XX eller EAA FX Powder?
Citera
2012-04-02, 22:21
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
Snabb fråga, snabbt svar

Vilket väljer ni
Body science EAA-XX eller EAA FX Powder?

Fx, den är den godare av de två.
Citera
2012-04-03, 20:38
Medlem
lordkelvins avatar
Jag tar cirka 5 protin shakes per dag (optimum 100% whey under dagen, och optimum casein innan jag gar och lagger mig), min fraga ar da, far man i sig tillrackligt eaa's eller maste jag inta mer an sa for att bygga mer muslker? Notera att jag vager 86kg, 183 cm, tranar 5 dar i veckan, och vill ga ner i vikt lite, eller rattare sagt fa bort fettet runt om plus att jag haller en 2000 kalorie diet. Tacksam for svar.
Citera
2012-04-03, 20:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordkelvin
Jag tar cirka 5 protin shakes per dag (optimum 100% whey under dagen, och optimum casein innan jag gar och lagger mig), min fraga ar da, far man i sig tillrackligt eaa's eller maste jag inta mer an sa for att bygga mer muslker? Notera att jag vager 86kg, 183 cm, tranar 5 dar i veckan, och vill ga ner i vikt lite, eller rattare sagt fa bort fettet runt om plus att jag haller en 2000 kalorie diet. Tacksam for svar.
Äter du inte vanligt mat? Vanlig mat innehåller också aminosyror(protein) nämligen.
Citera
2012-04-03, 21:00
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Överdrivet med drinkar om du inte äter som en klåpare.

Kaseinprotein överskattat, speciellt om du äter mat sent på kvällen.
Citera
2012-04-03, 21:31
Medlem
lordkelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Överdrivet med drinkar om du inte äter som en klåpare.

Kaseinprotein överskattat, speciellt om du äter mat sent på kvällen.

Jag ater inte sa mycket mat helt arligt, jag har namligen en hel del fett runt magen som jag kampar att fa bort. Jag kor sma maltider som en liten macka och sa dar, men inga stora maltider alls. Vad tycks?
Citera
2012-04-03, 23:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jag ater inte sa mycket mat helt arligt, jag har namligen en hel del fett runt magen som jag kampar att fa bort. Jag kor sma maltider som en liten macka och sa dar, men inga stora maltider alls. Vad tycks?
Mer mat, mindre pulver. Det blir troligen mer genomlidligt då.

Fler måltider eller färre spelar ingen roll.
Citera
2012-04-04, 17:14
Medlem
Har precis skaffat mig en EAA FX Powder. Dricker på fastande mage precis innan träning och efter.
Problemet är att
på förpackningen står det att 6g ungefär är en halv skopa, och jag har ingen skopa. Någon som råkar veta hur mycket 10 g är i t.ex. teskedar eller dylikt?

Och det är väl rätt med 10g före och efter? Vill bara dubbelkolla.

Tack på förhand.
Citera
2012-04-04, 17:19
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Har precis skaffat mig en EAA FX Powder. Dricker på fastande mage precis innan träning och efter.
Problemet är att
på förpackningen står det att 6g ungefär är en halv skopa, och jag har ingen skopa. Någon som råkar veta hur mycket 10 g är i t.ex. teskedar eller dylikt?

Tack på förhand.

Gräv efter skatten m8!

10g före och 10g efter funkar utmärkt
Citera
2012-04-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Problemet är att

Tack på förhand.

Skopan som ligger i ger dig dock 20 g eller vad det är, minns inte riktigt men den är alldeles för stor. Ta typ lite mindre än halva den eller skrota skopan som är i och kör på ett teskedsmått, ta två skopor av den så har jag för mig att de blir ca 10 eller 11 g.
Citera
2012-04-04, 18:09
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Skopan som ligger i ger dig dock 20 g eller vad det är, minns inte riktigt men den är alldeles för stor. Ta typ lite mindre än halva den eller skrota skopan som är i och kör på ett teskedsmått, ta två skopor av den så har jag för mig att de blir ca 10 eller 11 g.

Är det inte den gamla skopan som ger 20g? Den nya ger väl snarare 10-12g? Längesen jag köpte från gymvaruhuset i och för sig (säkert över ett halvår sedan), dom har väl ändrat tillbaka till den stora igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in