2012-02-10, 18:06
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Vad är det folk dricker då? Aminosyror alltså.

Kloka människor dricker vanligt vatten under passen om de bara styrketränar. EAA under passet är onödigt.
Citera
2012-02-10, 18:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Att det är långsökt att undvika E211 i produkter där askorbinsyra inte förekommer håller jag med om, men om du även menade produkter innehållandes just det så rekommenderar jag SvD-artikeln.

Har du läst den verkliga artikeln? SvD är precis som alla andra medier. De vinklar den verkliga artikeln för att skriva en egen bra artikel. Tyvärr spelar den inte verkligheten alla gånger.
Citera
2012-02-11, 01:48
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Har du läst den verkliga artikeln? SvD är precis som alla andra medier. De vinklar den verkliga artikeln för att skriva en egen bra artikel. Tyvärr spelar den inte verkligheten alla gånger.
Nej faktiskt inte, du har en poäng där.
Citera
2012-02-11, 13:34
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Kloka människor dricker vanligt vatten under passen om de bara styrketränar. EAA under passet är onödigt.

Fortfarande inte svaret på min fråga. Vad brukar människor dricka? Ser folk dricka massa olika saker under styrketräning. Eller dricker dom bara vatten med färgämnen i?
Citera
2012-02-11, 13:43
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Fortfarande inte svaret på min fråga. Vad brukar människor dricka? Ser folk dricka massa olika saker under styrketräning. Eller dricker dom bara vatten med färgämnen i?

Många dricker aminosyror, ev. med kolhydrater, under passen. Att dricka aminosyror under passen förlorar du dock bara på.
Citera
2012-02-11, 14:42
Medlem
På instruktionerna till min står det att en dos är 16 g, dvs en skop med 5 dl vatten. Det står att detta är "rek daglig dosering". Grejen är ju att jag vill ta både innan och efter träningen så som det står i FAQ:n. Jag styrketränar tre gånger i veckan. Min fråga: Ska jag ta en sån här dos på 16 g innan och en till 16 g efter träningen, eller ska jag ta 8 g innan och 8 g efter?
Citera
2012-02-11, 16:52
Medlem
Förresten, en till fråga. Vad menar han/hon i FAQ:n när det står "10g räcker. Mer per gång är inte bättre i detta syftet." 10g totalt eller 20g totalt med innan och efter träning?
Citera
2012-02-11, 16:56
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Mingus
På instruktionerna till min står det att en dos är 16 g, dvs en skop med 5 dl vatten. Det står att detta är "rek daglig dosering". Grejen är ju att jag vill ta både innan och efter träningen så som det står i FAQ:n. Jag styrketränar tre gånger i veckan. Min fråga: Ska jag ta en sån här dos på 16 g innan och en till 16 g efter träningen, eller ska jag ta 8 g innan och 8 g efter?

Citat:
Förresten, en till fråga. Vad menar han/hon i FAQ:n när det står "10g räcker. Mer per gång är inte bättre i detta syftet." 10g totalt eller 20g totalt med innan och efter träning?

10 gram EAA innan och efter, d.v.s 20 gram totalt. Hur mycket pulver det är får du räkna på, procenthalten EAA står på burken.
Citera
2012-02-11, 17:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Hur fan ska vi veta vad "folk brukar dricka"? Det kan vara precis vad som helst. Aminosyror, proteinpulver, gainer, snabba kolhydrater, sportdryck, etc, etc. Men varför bry sig när det är fullständigt meningslöst?
Citera
2012-02-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
10 gram EAA innan och efter, d.v.s 20 gram totalt. Hur mycket pulver det är får du räkna på, procenthalten EAA står på burken.
Okej. Då har jag räknat ut att jag ska ta nästan dubbelt så mycket som står på burken. I hope I won't die.
Citera
2012-02-11, 19:19
Medlem
Citat:
Okej. Då har jag räknat ut att jag ska ta nästan dubbelt så mycket som står på burken. I hope I won't die.

Allt går att äta en gång
Citera
2012-02-11, 21:19
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Hur fan ska vi veta vad "folk brukar dricka"? Det kan vara precis vad som helst. Aminosyror, proteinpulver, gainer, snabba kolhydrater, sportdryck, etc, etc. Men varför bry sig när det är fullständigt meningslöst?

Men typ alltså. Om det är protein, kolhydrater eller amino syror... På ett ungefär, och jag frågar bara om det kan vara EAA men det var det visst inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in