2013-03-05, 17:22
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nej.

Endast om andra energirika substrat finns tillgänglig påverkar leucin AMPK-signaleringen.
Citera
2013-03-05, 22:09
Medlem
Tips på att få EEA till att blanda sig ordentligt?

Har testat 3-6dl vatten, kallt och ljummet till 10g eaa. Men får ändå 1-2g kvar i shakern.
Citera
2013-03-05, 22:33
Medlem
jcarlbergs avatar
Läst att EAA spar mer än bryter ner musklerna, är det verkligen sant?

Vilken är bäst, Body Science 3-pH-CM eller Body Science EAA-XX 97-98%, samma pris men 3-pH-CM ger 100x5mg träningar per burk jämfört med EAA-XX som bara ger 40x20mg.
Senast redigerad av jcarlberg 2013-03-05 kl. 22:49.
Citera
2013-03-05, 22:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Läst att EAA spar mer än bryter ner musklerna, är det verkligen sant?
EAA bryter inte ner muskler. Inte heller minskar det nedbrytningen.
Citera
2013-03-05, 22:51
Medlem
jcarlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
EAA bryter inte ner muskler. Inte heller minskar det nedbrytningen.

I övrigt har man aldrig sett att det fyller någon funktion förutom kring aktivitet där nedbrytningen av muskelprotein är stor, exempelvis när man styrketränar. När man styrketränar har man således hög nedbrytning av muskelprotein, under den tiden vill man följaktligen maximera uppbyggnaden samtidigt som nedbrytningen är hög, för att maximera resultaten(mer muskler) utav styrketräningen, eftersom majoriteten av nedbrutet muskelprotein är det som används i muskelproteinsyntesen igen.

Tog det som att den gjorde det, men riktigt dåligt på detta.

Svara gärna på mina andra frågor som jag la till, tackar för svar.
Citera
2013-03-05, 23:42
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckelbarnet
Tips på att få EEA till att blanda sig ordentligt?

Har testat 3-6dl vatten, kallt och ljummet till 10g eaa. Men får ändå 1-2g kvar i shakern.

Använd petflaska istället, efter du druckit upp så häll i lite mer vatten och få med det sista bara.
Citera
2013-03-07, 12:15
Medlem
kekkzors avatar
har lite funderingar gällande fitnessguru´s Onewhey protein pulver, vilket jag för övrigt använder mig av just nu, om man jämnför lite!
Dricker protein som kosttillskott ca 4 ggr om dagen när jag gymar, minst 3 timmars mellanrum. Jag vill naturligtvis ha alla Eaa, alltså fenylalanin, isoleucin, leucin, lysin, metionin, treonin, tryptofan och valin

fitnessguru´s One whey:
http://fitnessguru.se/sites/default/files/One%20Whey%20Information_0.png

Ser bara på den innehållsförteckningen endast leucin finns med från alla EAA.

Jämnför man med Gymgrossistens Whey-80 Star Nutrition:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80

Kollar man dess innehåll ingår alla 8 Eaa i gymgrossistens men inte i fitnessguru´s! Stämmer detta? är alltså Star Nutrition mycket bättre än Onewhey ?
Citera
2013-03-07, 12:20
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
har lite funderingar gällande fitnessguru´s Onewhey protein pulver, vilket jag för övrigt använder mig av just nu, om man jämnför lite!
Dricker protein som kosttillskott ca 4 ggr om dagen när jag gymar, minst 3 timmars mellanrum. Jag vill naturligtvis ha alla Eaa, alltså fenylalanin, isoleucin, leucin, lysin, metionin, treonin, tryptofan och valin

fitnessguru´s One whey:

Kollar man dess innehåll ingår alla 8 Eaa i gymgrossistens men inte i fitnessguru´s! Stämmer detta? är alltså Star Nutrition mycket bättre än Onewhey ?

Nej, alla vassleprotein innehåller alla EAA i samma mängd per given mängd protein. Fitnessgurus One whey har dock ytterligare leucin tillsatt.
Citera
2013-03-07, 12:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

fitnessguru´s One whey:

Får inte upp dina länkar men ett proteinpulver blir inte mycket bättre bara för att det innehåller alla essentiella aminosyror, jämfört med om pulvret enbart innehåller 7 av dessa. Du bör däremot undvika både GGs och FGs produkter då dessa företag är bland dom första myglarna i branschen.
Citera
2013-03-07, 13:28
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Nej, alla vassleprotein innehåller alla EAA i samma mängd per given mängd protein. Fitnessgurus One whey har dock ytterligare leucin tillsatt.

okej, skönt att höra. Antar att gymgrossisten heltenkelt är mer tydliga i sin innehållsförteckning

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Får inte upp dina länkar men ett proteinpulver blir inte mycket bättre bara för att det innehåller alla essentiella aminosyror, jämfört med om pulvret enbart innehåller 7 av dessa. Du bör däremot undvika både GGs och FGs produkter då dessa företag är bland dom första myglarna i branschen.

jo, förstår att man kanske borde undvika deras billigaste och godaste produkter :P men jag har alltid bara använt mig av dessa protein som kosttillskott och har gjort det ett par år, dagligen.
Men har lite funderingar på att numera bara köra endast EAA men tycker det känns skönt att ändå veta att jag alltid fått och får i mig all eaa genom att dessa.
Gällande att 7 EAA kanske inte alltid är bättre än alla 8 så uppfattade jag det först som om Leucin va det ända från EAA jag fått i mig tidigare och om jag skulle fortsätta med Onewhey från fitnessguru. Det va just därför jag övervägde att använda gymgrossistens whey eftersom alla ingick där eller enbart byta till EAA.

Känns som om jag inte har något behov av att ändra från vanligt vassle protein som kosttillskott till endast EAA eller BCAA, om alla ändå ingår i vassle. Känns onödigt eftersom jag mestadels använder protein som mellanmål, efter träning och mitt dagliga mål av protein som ligger runt 130g. eller ?
Citera
2013-03-07, 15:08
Medlem
AquaRegias avatar
Av det lilla jag har läst så har jag förstått att EAA har ganska kortvarig effekt, och om man t.ex. tar det en timma eller mer innan träningen så ger det ingen effekt(?). Hur blir det då om träningen är ganska utspridd över 2-3 timmar (klättring), är det fortfarande värt att ta EAA precis före (och/eller efter)?
Citera
2013-03-07, 16:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
okej, skönt att höra. Antar att gymgrossisten heltenkelt är mer tydliga i sin innehållsförteckning

jo, förstår att man kanske borde undvika deras billigaste och godaste produkter :P men jag har alltid bara använt mig av dessa protein som kosttillskott och har gjort det ett par år, dagligen.
Men har lite funderingar på att numera bara köra endast EAA men tycker det känns skönt att ändå veta att jag alltid fått och får i mig all eaa genom att dessa.
Gällande att 7 EAA kanske inte alltid är bättre än alla 8 så uppfattade jag det först som om Leucin va det ända från EAA jag fått i mig tidigare och om jag skulle fortsätta med Onewhey från fitnessguru. Det va just därför jag övervägde att använda gymgrossistens whey eftersom alla ingick där eller enbart byta till EAA.

Känns som om jag inte har något behov av att ändra från vanligt vassle protein som kosttillskott till endast EAA eller BCAA, om alla ändå ingår i vassle. Känns onödigt eftersom jag mestadels använder protein som mellanmål, efter träning och mitt dagliga mål av protein som ligger runt 130g. eller ?

Ja, jag håller med om att det låter onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in