Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Nej, alla vassleprotein innehåller alla EAA i samma mängd per given mängd protein. Fitnessgurus One whey har dock ytterligare leucin tillsatt.
okej, skönt att höra. Antar att gymgrossisten heltenkelt är mer tydliga i sin innehållsförteckning
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Får inte upp dina länkar men ett proteinpulver blir inte mycket bättre bara för att det innehåller alla essentiella aminosyror, jämfört med om pulvret enbart innehåller 7 av dessa. Du bör däremot undvika både GGs och FGs produkter då dessa företag är bland dom första myglarna i branschen.
jo, förstår att man kanske borde undvika deras billigaste och godaste produkter :P men jag har alltid bara använt mig av dessa protein som kosttillskott och har gjort det ett par år, dagligen.
Men har lite funderingar på att numera bara köra endast EAA men tycker det känns skönt att ändå veta att jag alltid fått och får i mig all eaa genom att dessa.
Gällande att 7 EAA kanske inte alltid är bättre än alla 8 så uppfattade jag det först som om Leucin va det ända från EAA jag fått i mig tidigare och om jag skulle fortsätta med Onewhey från fitnessguru. Det va just därför jag övervägde att använda gymgrossistens whey eftersom alla ingick där eller enbart byta till EAA.
Känns som om jag inte har något behov av att ändra från vanligt vassle protein som kosttillskott till endast EAA eller BCAA, om alla ändå ingår i vassle. Känns onödigt eftersom jag mestadels använder protein som mellanmål, efter träning och mitt dagliga mål av protein som ligger runt 130g. eller ?