Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vassleprotein, whey, är aldrig fel som sagt. Det är väldigt snällt mot plånboken dessutom. Annars fungerar vanlig billig proteinrik mat också minst lika bra.
Hur gammal är din lillebror?
Okej jag har precis tagit slut på min sista Whey FX påse, vilken jag var relativt nöjd med. Jag vet däremot inte om det finns något annat bättre där ute. Men den tog jag vanligtvis två timmar efter jag tränat och tagit EAA, eller precis innan jag sov beroende på vilken tid jag åt middag. Men det är alltså en bra kombination och blir inte pannkaka på pannkaka så att säga? Med EAA och Whey alltså
Han är 16 fyller 17 i år. Han är egentligen lite negativ till idén med pulver (tycker det är dyrt) men det är alldeles för uppenbart att han inte lyckas äta tillräckligt mycket för att bygga muskler. Han brukar dock dricka en hemmagjord "proteindrink" med lite egg och så men det känns inte som att han blir större trots att han tränar varje dag. Att träna mer sällan går heller inte, alla elitlag har krav på träningar 2 gånger i veckan över loven.
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Missade hans ålder, sorry. Jag hade nog rekommenderat han vassle istället. Hur EAA/BCAA påverkar personer som inte växt färdigt är inte klarlagt nämligen. Känns som en onödig risk att ta när vassle finns där som fullvärdigt komplement.
Okej tack för bra svar, Är Whey FX att rekommendera då? Då blir det ett lätt inköp

.